Aj v minulom roku vykázal operátor rastúce finančné a prevádzkové ukazovatele. Výnosy medziročne stúpli o 7,3 % na takmer 270 mil. eur. Ich najrýchlejšie rastúcou zložkou boli výnosy z dátovej prevádzky, ktorých medziročná zmena dosiahla takmer 27 % nárast. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) predstavoval vlani hodnotu takmer 94 mil. eur.
Počet zákazníkov sa oproti roku 2016 zvýšil o 2,3 % na 1,937 milióna. Najvýraznejšie rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorých podiel na celkovej zákazníckej báze vzrástol na 59 %. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v minulom roku u zákazníkov platiacich na základe faktúry 12,9 eur a u zákazníkov s predplatenou kartou 5,5 eur.
Priemerné ARPU na jedného zákazníka tak vychádza na 9,866 eur, čo je oproti ARPU z 2016 mierny nárast. Vtedy v priemere vychádzalo na jedného zákazníka 9,567 eur.
Koncom septembra dosiahlo O2 na Slovensku pokrytie s vlastnou 4G LTE sieťou 90,6 % populácie. Operátor zároveň odštartoval spoluprácu s Orangeom pri využívaní národného roamingu v 2G sieti.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku:
Manobb 30.01.2018 - 12:53
Takze podľa ARPU stačí motivovať prevažnú väčšinu klientov na zaujímavý produkt za 15€ a mohli by sme sa dočkať (kvázi)nekonečného paušálu za 15€. Zákazníci totiž viac aj tak platiť nebudú ...
Rastislav.j30.01.2018 - 13:16 Trvalý odkaz
Manobb never tomu
Brano30.01.2018 - 13:43 Trvalý odkaz
je to priemerne ARPU, niekto plati za mobil mesacne 2-3 eura (ano poznam aj takych) a viac platit nechcu, iny zase plati 40 a nevadi mu to.
Manobb30.01.2018 - 15:27 Trvalý odkaz
Lamah, zavisí od pomeru tých 40€ klientov a povedzme 2-3€ klientov. Ide o to, ci chcú mat 90% 15€ klientov a zvyšok takmer nulových, ktorých ani pečene holuby nepresvedčia, aby platili viac .... alebo budú živiť X% klientov so 40€ paušálmi s nechajú tak pri nízkom objeme služieb väčšinu s paušálmi tesne pod 10€. Zdá sa, ze sa im makať nechce a možno sa boja, ze by viac služieb ich sieť nezvládla, preto radšej predávaju menej služieb za viac €, a nie väčšie množstvo služieb za prijateľnejšie = pre zákazníka nižšie ceny
valki25030.01.2018 - 15:43 Trvalý odkaz
Len tak pre zaujimavost,aku ma kapacita jedna BTS ? napr. kolko zvladne subeznych hovorov obsluhovat ?
Alebo obsluhovat datujucich klientov aby rychlost bola prijatelna.
Napr. v takom Polsku nemaju problemy s pretazenymi sietami ? pri ich cenach + bezplatnom roamingu ?