Ak vás trápi nejaký problém s telefónom, mobilným operátorom alebo hľadáte nejaký špecifický mobil, napíšte nám e-mail na redakcia@fony.sk s predmetom správy "Poradňa". Z redakčnej pošty každý týždeň vyberieme najzaujímavejšiu otázku a tej sa budeme venovať formou takéhoto článku.
Nové iPhony nahradili klasické stredové tlačidlo moderným senzorom, ktorý sa fyzicky nestláča. Tento snímač funguje aj pri autorizácii nákupov v obchode App Store. Viacerým majiteľom preto pri pokuse o návrat na domácu obrazovku alebo skúmaní podmienok nejakého predplatného telefón namiesto zavretia ponuky ich odtlačok načítal a "kúpil" nechcenú aplikáciu. Nám sa to stalo už niekoľkokrát.
V dnešnej Poradni sa pozrieme na spôsob, ako vrátiť alebo reklamovať nechcené nákupy aplikácií pre operačné systémy iOS a Android.
Apple sa drží platnej legislatívy v EÚ a nákup vám umožní vrátiť bez udania dôvodu až do 14 dní. Akýkoľvek problém (ak sa aplikácia správa čudne, nerobí to, čo podľa popisu má a pod.) však môžete nahlásiť až do 90 dní od zaplatenia za softvér, v tom prípade však už rozhodnutie o vrátení sumy bude záležať len zákazníckej podpore spoločnosti.
Po každom nákupe by vám na váš e-mail, ktorý máte zaregistrovaný ako Apple ID, mala doraziť faktúra. V nej môžete kliknúť na položku nahlásiť problém alebo do prehliadača zadať adresu reportaproblem.apple.com.
Zobrazí sa web so zoznamom všetkých nákupov prehľadne zoradený podľa kategórií. Vyberte požadovanú položku, zadajte popis vášho problému a kliknite na tlačidlo Odoslať. Do niekoľkých dní by vám mal Apple vaše peniaze za nákup vrátiť.
Postup pre zrušenie predplatného zakúpeného v aplikáciách (napríklad Apple Music a Spotify) sme vám vysvetlili tu. Ten samozrejme neplatí len pre hudobné služby, ale všetok iOS softvér.
Na požiadanie o vrátenie platby za Android aplikácie máte výrazne kratší čas, len 48 hodín. Neskôr je vyriešenie tejto požiadavky plne na rozhodnutí vývojára softvéru, ktorého budete musieť kontaktovať na e-mail uvedený v podrobných informáciách k aplikácii v obchode Google Play.
Do dvoch dní môžete v prehliadači otvoriť adresu play.google.com/store/account a podobným spôsobom kliknúť na tlačidlo Nahlásiť problém ukryté za troma bodkami.
Google Play okrem toho ponúka dvojhodinový limit na vyskúšanie akejkoľvek aplikácie alebo hry. Ak ju v rámci tohto časového úseku stihnete zo svojho telefónu odinštalovať, platba by z vašej karty nemala byť vôbec stiahnutá. Ak by sa tak náhodou stalo, postupujte podľa návodu vyššie.
Všetky podobné články nájdete po kliknutí na tento odkaz.
Diskusia k článku:
Nightmare 24.02.2018 - 15:06
"Google Play okrem toho ponúka dvojhodinový limit na vyskúšanie akejkoľvek aplikácie alebo hry. Ak ju v rámci tohto časového úseku stihnete zo svojho telefónu odinštalovať, platba by z vašej karty nemala byť vôbec stiahnutá." Ma to niekto odskusane?
oxy24.02.2018 - 15:56 Trvalý odkaz
Voľakedy to bolo 15min a vtedy som to par krát vyskusal. Peniaze ti samozrejme po platbe z karty stiahnu ale ked aplikaciu odinstalujes tak ti ich hned vratia.
deathwalker24.02.2018 - 21:11 Trvalý odkaz
Áno @Nightmare, funguje to. Mám to odskúšané.