V roku 2012 sa celkovo až 1,229 mil. zákazníkov Orangeu rozhodlo podpísať alebo opätovne si predĺžiť zmluvu na paušál, predplatenú službu, internet alebo televíziu. Podiel zákazníkov využívajúcich účastnícke programy medziročne vzrástol o 1,9 % na 75,9 %.
Celkový počet aktívnych zákazníkov mobilných služieb dosiahol ku koncu roka 2,85 milióna. Pre porovnanie: k 31. 12. 2011 to bolo presne 2 938 335 zákazníkov. Ide tak o pokles približne 80-tisíc zákazníkov. Ďalších takmer 82-tisíc zákazníkov využívalo v Orangei služby fixného internetu a digitálnej televízie a ich počet sa medziročne zvýšil až o 59 %.
Pozn. redakcie: Operátor považuje za aktívnu takú SIM kartu, na ktorej za posledné tri mesiace bola urobená aspoň jedna aktívna operácia.
Ku koncu roka 2012 využívalo program WOW 26 % zákazníkov. Stále významnejšiu časť výsledkov Orangeu tvoria fixné služby. Ich podiel na celkových výnosoch firmy dosiahol 2,2 %. Pokračujúci rast zaznamenali aj mobilné dátové služby. Ich podiel na celkových výnosoch za mobilné služby vzrástol na 24,6 %, pričom objem dátovej prevádzky zákazníkov Orangeu sa medziročne zvýšil o 14 %. Ku koncu roka pokrýval Orange svojou 3G sieťou 72,3 % populácie. Viac než polovica má k dispozícii maximálnu rýchlosť pripojenia do 42 Mbps.
Podľa vyjadrení operátora celkové finančné výsledky za rok 2012 najviac negatívne ovplyvňovali pokračujúca regulácia a všeobecný cenový pokles. A to i napriek pozitívnym prevádzkovým výsledkom. V dôsledku týchto faktorov dosiahli výnosy Orangeu 676 mil. eur, čo je o 8,3 % menej než pred rokom.
Priemerný výnos na jedného zákazníka Orangeu (ARPU) bol v minulom roku 209 €, čo vychádza približne 17,42 € na mesiac. Za prvých deväť mesiacov uplynulého roka komunikoval operátor priemerný výnos 17 €.
Minulý rok ukončil Orange 1,5-ročný projekt výmeny technológie vo svojej mobilnej 2G sieti. V rámci neho bolo vymenených celkovo 1 963 základňových staníc, čo okrem modernizácie prinieslo aj energetické úspory, či zvýšenie spoľahlivosti služieb.
Prečítajte si: Orange: hospodárske výsledky za prvých 9 mesiacov 2012 (13. 11. 2012)
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku:
Manobb 20.02.2013 - 19:11
Na to, ako oranžoví postupne zdražujú, čo sa dá, tak nárast ARPU je mizivý ... A to je dobre !, pretože dnes už človek nie je odkázaný brať čokoľvek (rozumej aj hovädinu) len preto, že je zabalená v krajšom pozlátku ...
huje©20.02.2013 - 19:36 Trvalý odkaz
manobb: zdrazuju? kde? co?
galaxi20.02.2013 - 20:06 Trvalý odkaz
FunFon im dobre pomohol.
naj26.02.2013 - 08:14 Trvalý odkaz
je to fajn,ze sponzoruju,ale zo svojho zisku a nie z podvodu a ked sa pytas na odpoved ziadna reakcia vsak naco peniaze su fuc viem,ze tato tema je mimo tohto clanku,ale chcem upozornit z coho financuje orange cerveny koberec a ostatne cinnosti s neferovosti ku klientovi a som rad,ze tolko klientov to uz pochopilo a odislo a nepomoze im ani 150eur bonus chyba ucta ku klientovi a dovolanie sa pravdy a odpovedi
Rosinante09.03.2013 - 23:22 Trvalý odkaz
Maš pravdu,orange nikdy v živote!!! Fakt ako ľudia date sa riadne odrbať. Prepočitaval som si tu ich vraj klesajucu tarifu. No vyšli mi podobné čísla ako u ostatných operátorov. Orange dobre vie že ľudia nebudú veľa telefonovať lebo nemajú penazí. Fakt výhodné to je iba pre tých ktorý by mali telefonovať nespočetne veľa minút aby nejaky ten ich akože bonus s názvom ,, klesajúca cena,, dostali,, zaujímavá politika. Aby mali veľký zisk tak ty musíš viac volať. Fuj môžu sa hambiť. Ľudia dobre si premyslite čo robíte. Orange odkedy je na Slovensku neskutočne zavádza klame ľudí. Mohol by som tu písať na 3 strany komentov no dúfam že čo najskôr na to prídete ľudia a dáte si s touto mafiou pokoj