Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 30. júnu 2013 dosiahli 319,3 mil. eur, čo predstavuje medziročný pokles o 7 %. Na tomto poklese sa, podľa operátora, viac než z polovice podpísala pokračujúca regulácia prepojovacích poplatkov a roamingových sadzieb.
V rámci výnosov z mobilných služieb boli tradične najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosy z mobilných nehlasových služieb. Na celkových výnosoch tvorili 22 % a medziročne sa zvýšili o 2 %. Stále významnejšiu časť tvoria výnosy z fixných služieb, ktoré v prvom polroku tvorili takmer 3 % z celkových výnosov a medziročne vzrástli o 26 %.
Prečítajte si: Orange: 90-tisíc zákazníkov chodí platiť faktúry do predajne (8. 3. 2013)
Do Orangeu si svoje číslo v prvom polroku 2013 prenieslo 21 630 zákazníkov, čo je 3,5-násobne viac než v rovnakom období uplynulého roku. Na druhej strane, počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli preniesť si číslo z Orangeu k inému operátorovi sa dlhodobo stabilizuje, v prvom polroku to bolo 50 448 zákazníkov.
Prečítajte si: O2: vyššie výnosy a 1,428 milióna zákazníkov (24. 7. 2013)
K 30. 6. 2013 evidoval Orange spolu 2,899 milióna aktívnych zákazníkov, z čoho je 2,787 milióna zákazníkov mobilných služieb. Počet zákazníkov fixného internetu a digitálnej televízie vzrástol medziročne o ďalších 80 % na takmer 112-tisíc.
Priemerný mesačný výnos na jedného zákazníka (predplatených i faktúrovaných služieb) bol v prvom polroku tohto roka 15,9 eur, pričom v roku 2012 to bolo približne 17 eur.
Pozn. redakcie: Operátor považuje za aktívnu takú SIM kartu, na ktorej za posledné tri mesiace bola urobená aspoň jedna aktívna operácia.
Doplnené 25. 7. 2013 19:00 hod.
Na dnešnom poobedňajšom stretnutí novinárov s generálnym riaditeľom Orangeu Pavlom Lančaričom sme sa dozvedeli niekoľko zaujímavých údajov.
- Nedávno predstavené Ideálne paušály si aktivovalo 77 % zákazníkov. Toto číslo prekonalo odhady operátora pred ich uvedením, keď očakával približne 60 %.
- Zákazníci uprednostňujú niektorú z foriem "nekonečna" a vyššie paušály dokonca dosahujú vyšší podiel, než boli prvé očakávania. Ideálny paušál Panter si berie každý štvrtý zákazník, záujem o ne je stabilný.
- Rovnako stabilný záujem je aj o tablety. Za prvý polrok ich Orange predal vyše 11 800 kusov. Na tablety sa operátor zameria aj v závere tohto roka, ktorý patrí tradične medzi najsilnejšie obdobia.
- Nikoho asi neprekvapí nárast počtu neviazaných zákazníkov. Len pre zaujímavosť, podľa vyjadrení Pavla Lančariča má Orange viac neviazaných zákazníkov, než ich má najmladší operátor spolu.
- Aj keď stále prevažujú zákazníci, ktorí prechádzajú ku konkurencii než naopak, ich počet sa rapídne nezvyšuje. Zvýšil sa však počet zákazníkov, ktorí prichádzajú alebo sa vracajú späť.
- Zvýhodnenie fixných služieb (Internet na doma DSL, FiberNet, OrangeTV či FiberPlay), ktoré majú zákazníci možnosť využiť spolu s Ideálnym paušálom, pomohlo ich výraznému nárastu aktivácií. Medziročne sa počet zvýšil takmer štvornásobne.
- Orange zaznamenal i nárast prevádzky roamingu, o 300 % narástol dátový roaming. Práve nárast prevádzky pomáha oprátorovi vykryť straty, ktoré utrpel vďaka cenovej regulácii.
- Generálny riaditeľ sa v krátkosti venoval aj téme licencií na prevádzkovanie 4G siete. Získanie licencie je pre Orange dôležité pre ďalšie poskytovanie služieb v budúcnosti, ktoré pre zákazníkov chystá.
- Benefit za prenos čísla od konkurencie je síce zákazníkmi obľúbený, operátor ho však považuje za nespravodlivý voči existujúcim zákazníkom a v budúcnosti sa na bonus za prenos nechce veľmi zameriavať.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku:
Manobb 25.07.2013 - 13:21
-7% ..... tak im treba - nenažrancom! Keby si ľudia viac vážili svoje prachy, to číslo by mohlo kľudne minimálne -30% i viac. Nech mi je odpustené, ale oranžový rakúsky operátor nech im je daný ako jeden z príkladov ... ;-)
huje®25.07.2013 - 14:10 Trvalý odkaz
Teda tu máme oproti 1.Q.2013 POKLES v počte aktívnych zákazníkov mobilných služieb.
24.04.2013 15:00
Bratislava, 24. apríla 2013 – Celkovo až 176 tisíc zákazníkov sa rozhodlo v prvom kvartáli 2013 podpísať, alebo opätovne predĺžiť zmluvu na paušál, predplatenú službu alebo mobilný internet.
K 31.3. 2012 evidoval Orange spolu 2,913 aktívnych zákazníkov, z čoho je 2,819 mil. zákazníkov mobilných služieb.
http://www.orange.sk/web/onas/tlacovespravy/detail/rast-poctu-zakazniko…
K 30. 6. 2013 evidoval Orange spolu 2,899 milióna aktívnych zákazníkov, z čoho je 2,787 milióna zákazníkov mobilných služieb.
Rastislav.j25.07.2013 - 15:45 Trvalý odkaz
Podľa toho čo si odcitoval, tak za 15 mesiacov stratil 32 tis zákazníkov :-)
huje®25.07.2013 - 16:02 Trvalý odkaz
čiže si vlastne po pár mesiacoch ZREJME odhalil preklep v samotnej tlačovej správe Orange ;-)
Rastislav.j25.07.2013 - 16:10 Trvalý odkaz
Vyvodzuješ z čoho