O2: za prvých deväť mesiacov 2014 rástli výnosy, zisk aj zákaznícka báza

O2 má opäť dôvod na úsmev. Za prvé tri kvartály tohto roka sa počet zákazníkov medziročne zvýšil o 11,3 %. Rástli aj zvyšné hospodárske ukazovateľe. Podobne ako konkurencii, aj O2 však kleslo ARPU - priemerný mesačný výnos na jedného zákazníka.

Celkové výnosy spoločnosti v troch štvrťrokoch 2014 dosiahli 160,7 mil. € čo predstavuje medziročne 3,7 % nárast. O2 zároveň dosiahlo v prvých troch kvartáloch kladný prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA), ktorý oproti vlaňajšku vzrástol o 4,1 %.

K 30. septembru 2014 vzrástol medziročne počet aktívnych zákazníkov o 11,3 % na 1,638 mil. Od začiatku roka 2014 zaznamenalo O2 čistý nárast zákazníckej bázy o vyše 98,5-tisíc. Za týmto nárastom stál takmer 13,6 % medziročný nárast zákazníkov fakturovaných služieb na takmer 840-tisíc, zatiaľ čo počet zákazníkov predplatených služieb vzrástol medziročne o 9 % na 798-tisíc.

Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb predstavoval za tretí štvrťrok 6,1 €, ARPU pri zákazníkoch platiacich na základe faktúry dosiahol 13,3 €, čo znamená priemerné ARPU približne 9,79 € mesačne. Priemerný mesačný výnos je opäť nižší než v predchádzajúcom období, kedy to bolo približne 10,92 €. Pozn. redakcie: pre porovnanie - posledný údaj z Telekomu o priemernom ARPU hovorí o sume 11,9 eur, Orange svoj priemerný výnos na jedného zákazníka nezverejnil.

Od 1. januára 2014 do 30. septembra 2014 si zákazníci do siete O2 preniesli už 54,2-tisíc telefónnych čísel.

ikona

O2: vyššie výnosy a 1,471 milióna zákazníkovK 30. septembru 2013 vzrástla zákaznícka báza spoločnosti medziročne o 14 %. Operátor zároveň dosiahol v mesiacoch január až september kladný prevádzkový zisk, ktorý oproti vlaňajšku vzrástol takmer o štvrtinu.

Na základe prieskumu nezávislej agentúry Ipsos Tambor a spoločnosti O2 Slovakia dosiahlo O2 opäť najvyššiu úroveň spokojnosti zákazníkov spomedzi všetkých slovenských mobilných operátorov.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

galaxi 12.11.2014 - 20:06

o2 je drahe, ved volat za 13 centov je prepich a ta slabucka siet a drahe data je hotova katastrofa.

Knoxville12.11.2014 - 21:11 Trvalý odkaz

vážne prepich? či prepych?
Doučovanie zo slovenčiny,povinne,obidvaja.

Lenka Ivančíková12.11.2014 - 22:18 Trvalý odkaz

myslim, ze fonyboy sa doucovat nemusi. :-) len vysvetloval.

zemiak12.11.2014 - 22:22 Trvalý odkaz

Tak vdaka bohu ze fonyboy tam dal len takyto prepich. Mohlo to dopadnut horsie :-D

Celá diskusia 22 príspevkov