Kvartálne tržby dosiahli 10,7 miliardy USD s medziročným nárastom o 3 %. Príjmy pred zdanením poklesli za prvý štvrťrok o 80 % na 52 miliónov USD. Čistý príjem sa medziročne znížil o 51 % na 105 miliónov USD.
Lenovo musí na svojich hlavných trhoch, tak ako iné firmy, čeliť náročným výzvam. Firma zaznamenala výrazný pokles nielen na globálnych trhoch s PC a tabletmi, ale aj spomalenie rastu a zosilnenie konkurencie - predovšetkým v Číne – v oblasti smartfónov. V Brazílii a Latinskej Amerike došlo k makroekonomickým zmenám a veľkým výkyvom menových kurzov, rastúcej konkurencii, čím utrpela obzvlášť ziskovosť značky Motorola.
Napriek všetkému dosahuje Lenovo stabilné výsledky a zaujalo 3. pozíciu na trhu s tabletmi. V oblasti smartfónov spoločnosť zrýchlila svoj posun vpred tým, že sa otvorila pre zvyšok trhu, čím dosiahla nárast v tržbách mimo Číny o 68 %.
V oblasti mobilných technológií pod vedením Mobile Business Group (MBG), ktorá zahŕňa produkty značky Motorola, mobilné telefóny značky Lenovo, tablety s operačným systémom Android a smart televízory, dosiahlo Lenovo tržby z predaja 2,1 miliardy USD, s medziročným nárastom o 33 %, a to vďaka spojeniu tržieb s tržbami značky Motorola.
Produkty značky Motorola prispeli v oblasti MBG tržbami v hodnote 1,2 miliardy USD. Celkové straty pred zdanením predstavovali 292 miliónov USD, so stratovou maržou pred zdanením vo výške 13,8 %. Napriek silnému rastu na novovzniknutých trhoch a tržbám z predaja smartfónov vo výške 16,2 milióna USD v tomto kvartáli sa podiel spoločnosti na celosvetovom trhu so smartfónmi znížil o 0,5 bodu na 4,7 % a odsunuli tak Lenovo na 5. priečku v rebríčku predajcov telefónov. Podiel značky Motorola na dodávkach smartfónov spoločnosti predstavoval 5,9 milióna jednotiek, čiže medziročný pokles o 31%.
Lenovo predalo za celý rok 76 miliónov smartfónovLenovo oznámilo výsledky hospodárenia za štvrtý fiškálny štvrťrok 2014, ktorý sa skončil 31. marca 2015, t.j. podľa nášho kalendára prvý kvartál, a za celý rok 2014/2015. Pochválilo sa výbornými číslami. Nárast zaznamenali všetky dôležité segmenty. |
Avšak s ohľadom na finančné výsledky, ktoré nesplnili očakávania, sa Lenovo rozhodlo podniknúť rozsiahle, rozhodujúce opatrenia - vrátane lepšieho nastavenia svojej obchodnej činnosti a výrazného znižovania nákladov – s cieľom opätovne dosiahnuť ziskový, udržateľný rast a naplniť svoje dlhodobé ciele.
Medzi konkrétne kroky spoločnosti, ktoré je potrebné podniknúť, patrí aj reštrukturalizácia obchodnej skupiny zameranej na mobilné technológie (Mobile Business Group). Portfólio ponúkaných produktov bude jednodušenejšie, modernejšie a bude obsahovať menej modelov. MBG bude aj naďalej zodpovedať za riadenie v oblasti mobilných technológií, teraz však bude vo výraznejšej miere rozvíjať potenciál značky Motorola a navrhovať, vyvíjať a vyrábať smartfónové produkty.
K ďalším krokom bude patriť repozícia obchodnej skupiny zameranej na oblasť podnikových technológií (Enterprise Business Group), snaha rýchlejšie získať 30 % podiel na trhu s PC a snaha dosiahnuť lepšiu efektivitu vo všetkých funkciách spoločnosti. Tieto kroky by mali znížiť náklady v druhej polovici tohto roka o približne 650 miliónov USD a približne o 1,35 miliardy dolárov ročne. Opatrenia sa dotknú 3 200 zamestnancov (z celkového počtu 60-tisíc) vynímajúc továrenský personál po celom svete.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku:
jarpo 17.08.2015 - 09:45
Lenovo je jedna z firien, ktore sami zatlacili ceny smartfonov tak nizko, takze tak im treba...
Lenka Ivančíková17.08.2015 - 10:36 Trvalý odkaz
neskutocny nazor...
Peto17.08.2015 - 10:59 Trvalý odkaz
Akože tak im treba? Za to, že majú lacné mobily? Zamyslel si sa nad tým skôr, než si to napísal?
Nightmare17.08.2015 - 14:50 Trvalý odkaz
to zrejme nejaky zapadniar
ondrakomous17.08.2015 - 21:17 Trvalý odkaz
on to napsal dobre, dulezity jsou zisky, ne kolik ks prodas.