Správa Strategy Analytics a International Data Corporation (IDC) za 1. kvartál roku 2016 zameranej na trh smartfónov, uvádza Huawei opäť ako tretieho najväčšieho výrobcu smartfónov na svete (za značkami Samsung a Apple). Za prvý kvartál tohto roka dodal vyše 28,3 miliónov zariadení a zaznamenal tak 64 % medziročný nárast.
Huawei ako jediný z veľkej trojky výrobcov smartfónov dosiahol výrazný medziročný nárast, a to aj napriek globálnemu poklesu predajov smartfónov. Trhový podiel Huawei sa na konci prvého kvartálu zvýšil na 8,5 %, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka bol trhový podiel Huawei 5 %.
Podľa GfK merania POS ukazuje, že Huawei (vrátane značky Honor) zaznamenal razantný nárast v regióne CEE & Nordic (stredná a východná Európa a Škandinávia). Spoločnosť dosiahla trhový podiel 11,6 % s medziročným 293 % nárastom predaných smartfónov Huawei/Honor v porovnaní s 1. kvartálom 2015.
Prečítajte si: Huawei v roku 2015 dodal na trh 108 miliónov smartfónov (11. 1. 2016)
Analýza tiež ukázala rastúci trend z pohľadu obľúbenosti smartfónov s väčšími displejmi, najmä smartfónov s displejmi s veľkosťou 5" – 5,5". Zatiaľ čo v 1. kvartáli 2015 bol v regióne CEE & Nordic trhový podiel smartfónov s touto veľkosťou displeja 22 %, počas prvých troch mesiacov roka 2016 sa ich podiel medzi predanými smartfónmi zdvojnásobil.
Najpopulárnejším Huawei/Honor smartfónom v regióne bol model P8 Lite. V prvom kvartáli 2016 sa aj na Slovensku obľúbený android umiestnil medzi top 10 zariadeniami, ktoré predstavujú 27 % celého trhu. Na našom webe patrila recenzia tohto smartfónu v roku 2015 k najčítanejším.
Všetky GfK dáta vychádzajú z POS merania GfK zameraného na smartfóny, na základe predaných jednotiek, za obdobie Q1 2016 (január - marec 2016) a Q1 2015 (január - marec 2015). Merania a zber dát boli realizované v Rakúsku, Chorvátsku, Českej republike, Grécku, Maďarsku, Poľsku, Rumunsku, Izraeli, Estónsku, Lotyšsku, Litve (CEE) a Dánsku, Fínsku a Švédsku (Nordic).
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: