Štvrťročný obrat firmy Lenovo dosiahol 10,1 miliardy USD, čo predstavuje medziročný pokles vo výške 6 % (resp. 4 % pri konštantnej mene). Medzikvartálne ale išlo o 10 % nárast. Príjem pred zdanením za prvý štvrťrok vzrástol na 206 miliónov USD, o 297 % viac než pred rokom. Čistý príjem medziročne stúpol o 64 %, na 173 miliónov amerických dolárov, oproti minulému štvrťroku si firma pohoršila o 7 mil. USD.
V oblasti mobilných technológií Mobile Business Group (MBG), kam patria produkty značky Motorola a mobilné telefóny značky Lenovo, spoločnosť dosiahla štvrťročné príjmy z predaja vo výške 1,7 miliardy USD, čo je medziročne pokles o 6 %. Rovnako vysoký príjem z predaja malo Lenovo aj minulý kvartál.
Predseda predstavenstva a CEO spoločnosti Lenovo Yuanqing Yang uviedol, že v budúcnosti chcú pri smartfónoch využiť inovatívne, rozmanité produkty a naďalej sa budú presúvať k značkám s vyššou cenou. V júni predstavila firma špičkové modely Moto Z Force a Moto Z s prídavnými modulmi Moto Mods.
Lenovo sa teší aj z úspechu cenovo dostupného smartfónu ZUK Z2, ktorý sme v našej redakcii už aj otestovali. Dodávky smartfónov na trh medziročne poklesli o 31 % na 11,2 miliónov smartfónov. Trojpercentný nárast oproti Q1 2016 situáciu určite veľmi nevyvažuje.
Zdroj: tlačová správa a lenovo.com
Diskusia k článku: