Zákazníci sa roky sťažujú na ťažkú orientáciu v cenníkoch, množstvo dodatkov a príloh, v ktorých sa často nevyznajú ani predajcovia. Aj keď si už pred rokmi dvaja najväčší operátori Orange a Telekom sypali popol na hlavu, že o cenníkovom bludisku vedia a chcú ho riešiť, len jednému sa to ako tak podarilo. A verte, že aj my sa máme v cenníkoch niektorých slovenských operátorov niekedy problém zorientovať.
Logicky - čím širšia ponuka, tým rozsiahlejšie cenníky. V marci 2014 pripravil Telekom jarné upratovanie a zoštíhlil portfólio služieb, z ktorých sa pôvodne dalo vyskladať až neuveriteľných 1580 rôznych kombinácií. Neskôr na jeseň upravil aj predplatené služby, a Easy Pecka nahradila všetky doterajšie predplatenky. A treba priznať, že upratovanie je vidieť aj v počte strán cenníkov Telekomu.
Podobným dôvodom pre zmenu paušálov bol aj príchod programov Flex a Max od Orangeu. Nové paušály majú byť jednoduchšie a flexibilnejšie. No listovanie v cenníku stále nie je prechádzka ružovou záhradou. Stačí sa pozrieť na pár čísel.
Cenník Orangeu má na 386 stranách 1 806 171 znakov s medzerami, vrátane 5 príloh a 91 dodatkov. Oveľa lepšie je na tom Telekom so 40-stranovým cenníkom mobilnej siete pre bežných zákazníkov, ktorý má 136 999 znakov, 4 prílohy a žiadne dodatky.
Problém so zistením tej správnej informácie by nemali mať zákazníci O2 ani 4ky. Ich ponuka nie je tak široká, čomu zodpovedá aj rozsah ich cenníkov pre bežných zákazníkov. V O2 má 21 strán s 87 301 znakmi bez dodatkov ani príloh. Najstručnejší cenník má 4ka. Obsahuje 8 strán so 17 656 znakmi, opäť bez dodatkov a príloh.
Priepastný rozdiel medzi cenníkom Orangeu a Telekomu ukazuje, kde by sa dalo na prozákazníckom prístupe ešte zapracovať. Lebo nájsť tú správnu informáciu zaberie veľa času a zákazník veľakrát ani nevie, v ktorej časti cenníka by ju mal hľadať.
Za prepočty ďakujeme nášmu čitateľovi a kamarátovi Matejovi Michlíkovi. Dodáva ešte, že "pri Orange som dokonca vynechal Primu. Neviem, či biznis majú v cenníkoch zahrnutý, samostatne som ho nenašiel. Pri ostatných operátoroch som biznis veci, ak sú oddelené, nepočítal. Stále by to však ani vo sne nestačilo na dobehnutie Orangeu".
Diskusia k článku:
Martin 26.08.2016 - 14:46
Cim viac textov a vselijakych podmienok, tym vacsia sanca negramotne ovce namotat, tento marketing orange vyuziva uspesne uz cele roky...
mental.disease26.08.2016 - 16:51 Trvalý odkaz
Uhádol som, čo vyhrávam?
Výsledok ma vôbec neprekvapuje..
dzulio26.08.2016 - 23:13 Trvalý odkaz
vcera som si pozeral web orangu a je to otras .... asi v zivote nebudem mat ziadnu sluzbu od nich :-)
Ronn29.08.2016 - 01:46 Trvalý odkaz
Aj ja som uhadol 4ka ma najmenej stran. Super clanok. Uz sa tesim na dalsi v com bude 4ka excelovat. Zavudli ste k tomu napusat PR clanok.
Lenka Ivančíková29.08.2016 - 10:25 Trvalý odkaz
Ronn, zrovna od teba by som taky konspiracny zaver necakala. Zjavne si nepochopil, ze my nikdy ziadne take PR clanky nepiseme. Mali sme pisat len o dvoch najvacsich? Potom by to nebolo objektivne. A zrejme ti uslo, ze sme napisali, ze najmnensi rozsah ma 4ka, pretoze ma najmenej sluzieb. Toto napriklad ako kritiku neberies. Zaujimave. Kazdy si vyberie len to, co sa mu hodi.