Tržby spoločnosti Lenovo v štvrtom fiškálnom štvrťroku predstavovali 9,6 miliárd USD, čo je medziročný nárast o 4,9 %, sčasti poháňaný výsledkami v segmente PC / smart zariadení a mobilov. Za uplynulý fiškálny rok, ktorý Lenovo ukončilo 31. marca 2017, dosiahla spoločnosť tržby 43 miliárd USD. Oproti minulému obdobiu ide o 4,2 % pokles.
Hrubý zisk za štvrtý fiškálny štvrťrok klesol medziročne o 9,8 % na 1,4 miliardy USD, kým tržby za celý rok klesli o 7,8 % na 6,1 miliardy USD. Prevádzkový zisk za štvrtý fiškálny štvrťrok bol 74 miliónov USD. Za celý rok vykázalo Lenovo prevádzkový zisk 672 miliónov USD. Čistý príjem za štvrtý štvrťrok bol vo výške 107 miliónov USD, kým čistý príjem za celý rok bol 535 miliónov USD, čo značí nárast o 660 miliónov v porovnaní s minulým rokom, kedy bola firma v strate.
Mobilná divízia Lenovo Mobile Business Group (MBG), ktorá zahŕňa Moto a Lenovo smartfóny, zaznamenala 19,7 % nárast tržieb za štvrtý štvrťrok mimo Číny, s celkovými predajmi v hodnote 1,7 miliardy USD. Dodávky smartfónov za štvrťrok stúpli o 17,4 % na 11,3 milióna kusov mimo Číny, čo výrazne prekonalo očakávania trhu. Za ukončený fiškálny rok ale celkový predaj klesol o 5,4 % a marža pred zdanením klesla o 1,9 % mimo Číny.
V obchodnej skupine PC and Smart Devices (PCSD), ktorá zahŕňa PC, tablety a smart zariadenia, stúpol predaj za štvrťrok medziročne o 4,9 % na 6,7 miliardy USD. Dodávky za štvrťrok stúpli o 1 % na 14,4 milióna, čo je o štyri percentuálne body lepšie než priemer trhu. Príjem pred zdanením za štvrťrok bol 288 miliónov USD, čo znamená medziročný pokles o 4,7 %.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: