Huawei, pod ktorý patrí aj značka Honor, pokračuje v raste. Z kedysi béčkového výrobcu telefónov je už niekoľko rokov svetová trojka. Posledné údaje o dodávkach smartfónov na trh v druhom kvartáli 2017 ukazujú, že rozdiel medzi druhým a tretím miestom, ktoré dlhodobo patrí Applu, už nie je taký markantný. Kým Apple stagnuje, Huawei rastie.
Za prvých šesť mesiacov tohto roka vzrástli tržby spoločnosti medziročne o 36,2 % na 105,4 miliárd CNY, čo je približne 13,2 miliárd eur. Počet dodaných smartfónov dosiahol 73,01 miliónov kusov, čo zodpovedá medziročnému nárastu o 20,6 %. Za týmto výsledkom stál najmä výrazný rast v predajoch smartfónov strednej a vyššej triedy v kľúčových regiónoch. Na domácom čínskom trhu dosiahol Huawei trhový podiel 22,1 % a predaj tu stúpol medziročne o 24 %.
Rapídny rast o 48 % zaznamenala firma v Európe, kde dosiahla 18,7 % trhový podiel. Úspešná bola najmä v strednej, východnej a severnej Európe. Huawei plánuje rozšíriť svoju maloobchodnú sieť, a do konca roka 2017 má počet kamenných obchodov celosvetovo vzrásť na 56-tisíc, čo je od vlaňajšieho mája o 21-tisíc predajní viac.
V budúcnosti výrobca očakáva pokračovanie kontinuálneho rastu, k čomu majú dopomôcť najmä ďalšie inovácie v oblasti umelej inteligencie a strojového učenia. Cieľom Huawei je dodávať zákazníkom inteligentné zariadenia, ktoré budú predvídať potreby používateľov.
Firma má 15 výskumných centier a 36 združených inovačných stredísk, v ktorých pracuje na nových technológiách zahŕňajúce senzory, dátový manažment či upgrady čipsetu Kirin. Vlastné inovácie dopĺňa spoluprácou s firmami Leica, Dolby, Microsoft, Intel či Google.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku:
x_newys 07.08.2017 - 12:41
a to vsetko bez US trhu...