Ak aj vás trápi nejaký problém s telefónom, mobilným operátorom alebo hľadáte nejaký špecifický mobil, napíšte nám e-mail na redakcia@fony.sk s predmetom správy "Poradňa". Z redakčnej pošty každý týždeň vyberieme najzaujímavejšiu otázku a tej sa budeme venovať formou takéhoto článku.
Naša čitateľka Elena má problém so svojím smartfónom Huawei P9 lite. V zime sa pri nadmernej záťaži vypína, čo je zrejme spôsobené slabšou batériou a náhlym poklesom jej napätia pri nižších teplotách. Tento dôvod sa v poslednom čase spomínal najmä pri zariadeniach od Apple, no pozorovať ho môžeme prakticky pri každom druhu elektroniky - aj kamerách a fotoaparátoch.
Elena teda bude musieť zvážiť výmenu batérie. Výmenu displejov, poškodených konektorov a batérií v mobiloch ponúka množstvo servisov v každom väčšom nákupnom centre, no ich kvalita je často pochybná. V horších prípadoch by sme to isté mohli povedať aj o pôvode batérií a ďalších použitých dielov. Počas prvých 24 mesiacov by mal všetky zákroky (bezplatné v rámci záruky aj poškodenia spôsobené zákazíkom) riešiť autorizovaný servis.
Ak sa nejedná o výrobnú vadu, výmenu prirodzene opotrebovanej batérie si zrejme zaplatíte. A bude jedno, či je mobil v záruke alebo nie. V autorizovanom servise to bude drahšie, no budete mať istotu, že neprídete o záruku, ak sa na zariadení prejaví iná vada.
V prípade Huaweiu je to s autorizovanými servismi zložitejšie. Na ich vyhľadanie by mala slúžiť mapa webe výrobcu alebo vstavaná aplikácia HiCare, ktorú nájdete vo svojom mobile od tejto značky.
Obe odhalia, že na Slovensku žiadny autorizovaný servis Huawei nie je, hoci sa o ňom už dlhšie uvažuje. Opravy pre náš región zabezpečujú tri pobočky firmy Britex-CZ v susednej Českej republike. Tie dokážu pre mobil poslať kuriéra. Svoj telefón tiež môžete odniesť alebo odoslať slovenskému distribútorovi, ktorý sa s Britexom skontaktuje namiesto vás.
Viac informácií by vám v pracovnej dobe mala poskytnúť infolinka, ktorej číslo má Huawei na svojich internetových stránkach.
Po dvoch rokoch je už výber miesta, kde si telefón dáte opraviť, oveľa viac na vašom zvážení. Do autorizovaných servisov to je v mnohých prípadoch ďaleko a cena za výmenu sa môže výrazne priblížiť zostatkovej cene smartfónu. Britex výmenu batérie na modeli P9 v cenníku nemá, pre niektoré iné modely ju možno nájdete tu.
Výmena batérie na starom telefóne, hoci v neznámom servise, môže byť spôsobom, ako jeho život ešte trochu predĺžiť. Avšak na vlastné riziko.
Všetky podobné články nájdete po kliknutí na tento odkaz.
Diskusia k článku:
Ján 17.02.2018 - 23:57
Ludia zdaleka sa vyhnite servisu Britex! Len bohuzial v zaruke pri Lg ci Huawei to nie je mozne. Neskutocne zlu skusenost mam s nimi. Teraz mam Huawei mate 9 a dufam, ze ho tam nebudem musiet poslat. V zaruke som tam poslal LG G4. Mobil mi poskodili. 4x som reklamoval vypaleny displej. Vymenili mi ho za pouzity diel este v horsom stave ako bol moj povodny. Samozrejme to popreli a klamali. Ale ja si svoj mobil poznam. Zbytocne na nom bolo tvrdene sklo, ktore mi robili a telefon prisiel doskriabany. Dalsie reklamacie na vypaleny displej mi boli zamietnute. Su tam klamamari a fuseri neskutocni. Uz som to nemal potom chut riesit ani cez znalca. Odisiel som koli tomu z Telekomu a opustil znacku LG. Robia zle meno operatorom aj znackam ktore akoze opravuju. Velka hanba im! Fuj Britex!
smartservisSK18.02.2018 - 08:48 Trvalý odkaz
Komentujem posledný odstavec a to že uvažujte aj o možnosti výmeny v neautorizovanom servise ale na vlastne riziko. Tu je spojené viac v jednom. Aj neznačkový servis drží záruku, cena je omnoho atraktívnejšia, za ďalšie je skoro isté že v takom servise Vám bude baterku meniť človek ktorý to robí viac rokov ako to poznáme vo väčších spoločnostiach. V poslednom rade je tu čas, taký servis Vám batériu vymení do hodinky. A to riziko je najvýšie vtedy ak idete veľmi po cene a hľadáte “servis” cez inzerát čiže dajaký domáci majster ☺️
Lenka Ivančíková18.02.2018 - 11:28 Trvalý odkaz
Ano, aj neautorizovany servis musi drzat zaruku na diely, ktore vymenil. Ae pokial si v takom servise necham vymenit baterku a neskor sa mi na telefone pokazi nieco ine, a pojdem do autorizovaneho servisu a ten zisti, ze obsahuje neznackovy komponent, moze odmietnut zarucnu opravu.
smartservisSK18.02.2018 - 22:28 Trvalý odkaz
Baterka vydrží cca 15 mesiacov až 20 u Apple viac ako 24 mesiacov. Skoršia výmena zlý pocit zákazníka alebo nejaká app viac papká
newmind19.02.2018 - 12:53 Trvalý odkaz
Pokiaľ sa nebojíte, nejaké výmeny zvládne doma aj priemerne zdatný užívateľ. Ja som si takto vymenil batériu na P9. Návody sú na youtube. Na iphone 5 zas displej...Telefóny sú mimo záruku, takže hľadať servis je odveci a pri tých cenách...Náradie je otázka pár eur.