Tržby Lenova sa po desiatich kvartáloch vrátili k dvojcifernému číslu, keď v Q1 2018 dosiahli výšku 10,6 miliardy USD. To je o 11 % viac než pred rokom. Výrazne narástol zisk pred zdanením, a to z 15 mil. USD na 37 mil. USD. Čistý zisk bol na úrovni 33 miliónov amerických dolárov.
Výnosy divízie Mobile Business Group (MBG) za prvý kvartál 2018 predstavovali 1,3 mld. USD, čo je oproti rovnakému obdpbiu 2017 mierny pokles. Latinská Amerika zostala silným centrom biznisu MBG, pričom zaznamenala 13 % medziročný nárast tržieb. V Severnej Amerike expandovalo Lenovo u operátorov, pričom zásielky v prvom štvrťroku medziročne vzrástli o 54 %.
Celkový počet dodaných smartfónov na globálny trh výrobca neprezradil, vo svojej správe zmienil iba pokles. Dôvodom ná byť silnejúca konkurencia, no naďalej chce čeliť výzvam. Lenovo sa musí vysporiadať aj so zvýšenými nákladmi na komponenty.
V priebehu prvého štvrťroka došlo aj k spojeniu divízie PC a Smart Devices Group s Mobile Business Group, ktoré spoločne vytvorili obchodnú skupinu Intelligent Devices Group (IDG).
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: