Ešte pred dvomi rokmi to s inteligentnými hodinkami nevyzeralo dobre, trh zaznamenal 32 % medziročný pokles. Neskôr, s príchodom nových modelov, sa predaje začali hýbať smerom hore a v Q3 2017 bolo na trh dodaných šesť miliónov kusov.
O rok na to, v treťom kvartáli 2018, sa výrobcovia tešia z ďalšieho nárastu záujmu zákazníkov. Dodávky sa podľa analytickej agentúry Strategy Analytics medziročne zvýšili o 66,7 % na rovných desať miliónov inteligentných hodiniek.
Najväčší trhový podiel (45 %) stále patrí firme Apple, ktorá dodala 4,5 miliónov kusov. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka sa dodávky Apple Watch zvýšili o 900-tisíc kusov, no vďaka silnejúcej konkurencii stratila firma 15 % z trhového podielu. Dvojkou sa s dodávkou 1,5 milióna zariadení stal Fitbit a získal 15 % podiel. Pred rokom sa v tabuľke top výrobcov ešte nenachádzal. Úspech najmä v USA zožali produkty z portfólia Versa.
Samsung sa musí uspokojiť s treťou priečkou. 1,1 miliónov kusov dodaných hodiniek stačilo len na 11 % trhový podiel. Pri pohľade na počet dodaných smart watch však vidno stúpajúci záujem zákazníkov. V Q3 2018 ich kórejský výrobca dodal o pol milióna viac než pred rokom. Darilo sa aj firme Garmin, dodala 800-tisíc zariadení, čo jej zabezpečilo 8 % podiel na trhu. Ostatní výrobcovia spolu ovládajú 21 % trhu.
Zdroj: news.strategyanalytics.com
Diskusia k článku: