Tlačová správa:
Nokia je podľa časopisu Business Week šiestou najhodnotnejšou značkou na svete
Prestížny magazín Business Week označil značku Nokia za šiestu najhodnotnejšiu značku na svete. Nokia sa tak posunula v rebríčku značiek z minuloročného ôsmeho miesta o dve priečky nahor a zvýšila svoju hodnotu o 10 percent.
Pri vytváraní rebríčku zvolil Business Week metodiku spoločnosti Interbrand, ktorá oceňuje značky podobným spôsobom ako analytici iné aktíva, teda na základe pravdepodobných budúcich výnosov. Odhady zisku sú potom prepočítané na dnešnú hodnotu, pričom sa berie do úvahy aj to, aká je pravdepodobnosť, že tieto zisky budú skutočne naplnené.
Spoločnosť Interbrand pri zostavovaní rebríčku najhodnotnejších značiek na svete do výpočtov zahrňuje mnoho faktorov. Aby mohla byť značka do rebríčku vôbec zaradená, musí spĺňať niekoľko podmienok: mať hodnotu vyššiu ako jedna miliarda dolárov, vytvárať najmenej tretinu zisku spoločnosti mimo domáceho trhu a zverejňovať marketingové a finančné údaje.
Podrobnejšie informácie o metodike na zostavovanie rebríčku najhodnotnejších značiek Interbrand ako aj kompletný prehľad stovky najhodnotnejších značiek nájdete na internetových stránkach magazínu Business Week.
Diskusia k článku: