Napriek tomu, že Apple ponúka len inteligentné hodinky a slúchadlá AirPods, stále je na trhu nositeľných zariadení jednotkou.
Oproti predchádzajúcemu roku americký výrobca zvýšil dodávky o takmer 40 % na 46,2 milióna kusov a ovládol 26,8 % trhu. Dvojkou ostáva Xiaomi s bohatou ponukou hodiniek a náramkov. Za vcelý rok 2018 dodal 23,3 mil. zariadení a patrí mu 13,5 % podiel.
Jediným z pätice výrobcov, ktorému medziročne poklesol predaj, je Fitbit (-10 %). Napriek tomu je s počtom 13,8 milióna dodaných kusov tretí. V predchádzajúcom období sa v tabuľke umiestnili aj Garmin a Fossil, no v rebríčku za rok 2018 túto dvojicu už nenájdeme.
Na ich miesta sa prebojovali Huawei a Samsung. Čínsky výrobca si medziročne s predajom 11,3 mil. kusov nositeľných zariadení polepšil o 147,3 %. Zahanbiť sa nedal ani Samsung, ktorý za celý rok dodal 10,7 milióna kusov, čo je o 85,1 % viac než za predchádzajúce obdobie.
Kým sa v roku 2017 dodalo na trh 115 mil. wearables, v ďalšom roku to bolo o 27,5 % viac - 172,2 mil. kusov. Podľa analytickej agentúry IDC sa nárast pripisuje rozmachu bezdrôtových (True Wireless) Bluetooth slúchadiel do uší s podporou inteligentných asistentov, ktorým patrila štvrtina trhu.
Zdroj: idc.com
Diskusia k článku: