Tržby spoločnosti za štvrtý kvartál 2018 stúpli medziročne o 27 % na 44,4 miliardy CNY (5,84 mld. EUR), čistý zisk sa oproti predchádzajúcemu porovnateľnému obdobiu zvýšil o 237 % na 1,85 miliardy CNY (243,38 mil. EUR).
Za výbornými výsledkami treba hľadať vyššie dodávky smartfónov a výrazne sa darilo aj predajom inteligentných produktov do domácnosti. Veľkú obľubu medzi zákazníkmi si získala elektrická kolobežka Mi Electric Scooter, smart náramok Mi Band či robotický vysávač Mi Robot Vacuum Cleaner.
Podľa vyjadrení firmy vlastnilo k 31. decembru 2018 približne 2,3 milióna používateľov viac než päť zariadení Xiaomi typu IoT (okrem smartfónov a notebookov), čo predstavuje medzikvartálny rast vo výške 16,2 % a medziročný nárast o 109,5 %.
Napriek celosvetovému 4,1 % poklesu predaja smartfónov podľa analytickej agentúry IDC, vykázal v roku 2018 segment smartfónov u Xiaomi 41,3 % nárast tržieb na 113,8 miliardy čínskych juanov. Výrobca ich dodal na trh 118,7 miliónov kusov, čo je medziročný nárast takmer 30 %.
(1 EUR = 7,6014 CNY, kurz NBS 21. 3. 2019)
Zdroj: xiaomi.com
Diskusia k článku:
mental.disease 22.03.2019 - 18:28
Nadpis je zavádzajúci. 118 miliónov predali za celý rok. To už čo by bolo za kvartál.