Najočakávanejšou novinkou od Apple bola služba, ktorá mala konkurovať Netflixu a Amazon Prime Video. Americká spoločnosť ju začlenila do svojej aplikácie Apple TV.
Tá dostane nový vzhľad, ktorému budú dominovať aktuálne rozpozerané programy a seriály. Nové odporúčania bude dodávať umelá inteligencia.
Aplikácia Apple TV doteraz fungovala ako platforma, kde ste našli obsah od iných vysielateľov - napríklad CBS, HBO, ESPN, streamovacej platformy Hulu alebo športové vysielanie zápasov NHL či NFL. Vždy ale bolo nutné mať v zariadení stiahnutú aj ich konkrétnu aplikáciu, do ktorej sa potom systém prepol.
Nové Apple TV do seba obsah integruje a inštalácia iných služieb už nebude nutná. Vzniknú tak Apple TV channels (TV kanály). Zabezpečí aj prihlásenie, takže nebudete potrebovať samostatné heslo do každej z nich, postačí iCloud účet. No a v prípade, že vyjde nová časť seriálu alebo sa blíži zápas vášho tímu, dostanete upozornenie.
Kanály však naďalej budú vyžadovať samostatné predplatné a doteraz platilo, že väčšina integrovaných služieb bola dostupná iba pre amerických zákazníkov, respektíve 10 krajín. Teraz sa Apple TV rozšíri do viac než 100 regiónov a tiež na macOS (jeseň 2019) alebo do smart televízorov od Samsungu, Sony, LG a Vizio. Uvidíme, či budeme mať šťastie aj na Slovensku.
Viac pozornosti ale patrilo službe Apple TV+. Tá opakuje koncept ostatných novopredstavených služieb a za jednotný mesačný poplatok od používateľov ponúkne ešte viac obsahu.
Apple strávil mesiace nakrúcaním obsahu zo známimy režisérmi a producentmi. List obsahuje mená ako Oprah Winfrey, Steven Spielberg, Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Octavia Spencer, J.J. Abrams, Jason Momoa, M. Night Shyamalan, Jon M. Chu a ďalší.
Ich dokumenty, seriály a príbehy budú predplatiteľom Apple TV+ sprístupnené priamo v Apple TV aplikácii, samozrejme bez reklamy. Cenu ale spoznáme až na jeseň, zrejme so štartom iOS 13 a nových iPhonov. Zatiaľ vieme len to, že predplatné pôjde rozložiť medzi celú rodinu cez Family Sharing.
Diskusia k článku: