Sony je na tom podobne ako HTC. Články o nepriaznivej kondícii mobilnej divízie sa objavujú pomaly častejšie než správy o nových smartfónoch uvádzaných na trh.
Už vo februári sme vás informovali, že Q4 2018 ukončil tento sektor v japonskej spoločnosti v strate až 15,5 miliardy JPY (123,2 mil. EUR). Dopláca na spomaľovanie celého segmentu a fakt, že mobilov s logom Sony sa za tento čas predalo len 1,8 milióna.
CEO Sony Kenichiro Yoshida teraz hasí správy o konci celej mobilnej divízie a uistil, že jeho firma bude smartfóny vyvíjať aj naďalej. Majú ísť v línii imidžu spoločnosti "zameranej na zábavu".
Podľa Yoshidu už mladá generácia nepozerá televíziu a radšej siahne po mobile. Tieto komentáre by mohli vysvetľovať, prečo Xperia 1 prišla s 4K OLED displejom a super širokým pomerom strán 21:9, podobne ako nami recenzovaná Xperia 10. To však ešte neznamená, že Sony preferencie zákazníkov odhadlo správne.
Transformácia, ktorá prebehne už v krátkom čase, by mala znamenať úplný odchod smarfónov Sony z Kanady, Austrálie, Južnej Ameriky, Mexika či Blízkeho východu. V centre pozornosti zostane iba Európa, Japonsko, Taiwan a Hong Kong.
Server TheVerge.com vo svojom článku správne pripomenul, že dostať mobilnú divíziu do čiernych čísel nemusí byť nikdy primárnym záujmom Sony. Japonci zrejme budú spokojní aj so znížením straty, pokiaľ smartfóny v obchodoch budú naďalej pomáhať budovať povedomie zákazníkov o značke a pomôžu ich nasmerovať ku kúpe ďalších zariadení - fotoaparátov, televízorov, audio techniky alebo hernej konzoly PlayStation, ktorej piata generácia už začína dostávať reálne kontúry.
Zdroj: TheVerge.com
Diskusia k článku:
mental.disease 23.05.2019 - 00:33
Focus Regions (Japan, Europe, Taiwan, Hong Kong) Fuu Elita :)
Nightmare23.05.2019 - 01:18 Trvalý odkaz
V minulosti lidri a teraz sa ledva drzia skoda...predtym Nokia,HTC sa drzi aby sa nepovedalo teraz uz aj Sony...dobre nahnute to ma Huawei aj ked dobre vieme co sa deje ale oni sa oklepu aspon
marek123423.05.2019 - 15:57 Trvalý odkaz
Nightmare, ale vieš prečo? Keď si niekto myslí, že môže všetko. Každý je nahraditeľný a to si veľakrát tie firmy neuvedomujú. SONY ma priam otrasný dizajn a parametre môže mať špičkové, čo keď je škaredý ako zdochnutá mačka vo vreci.... A HTC si namýšľalo na začiatku, že bude diktovať trend, vrátane cien... Dodnes žijú v tom, že si môžu diktovať ceny ako Samsung. A NOKIA doplatila na svoju tvrdohlavosť, čúrala proti vetru.... Ten ich nimi nastolený "trend" nikto nechcel... A posledný SAMSUNG vstal z mŕtvych o 5 minút 12 v strednej triede, lebo tie ich krabičky na mydlá (rada J, A) boli špatné ako čertov k.... Ďalší adept na odpis bude jablko, ak nepridajú do kroku, našťastie Jobsa z toho už zuby bolieť nebudú.
marek123423.05.2019 - 16:13 Trvalý odkaz
A HUAWEI sa otrasie a pôjde ďalej svojou cestou... Môže to zalomcovať s výsledkami firmy, ale žlťásek bude držať ústa, pracovať obrazne za 3 kôpky ryže. Krajina, ktorá je permanentne stále v chudobe sa pozbiera rýchlejšie aj vďaka pracovitosti ľudí, neexistujúcich odboroch a podobným požieračom energie a času. Stále to hovorím, kde nič nie je ani smrť nebere.
viperman23.05.2019 - 16:28 Trvalý odkaz
dizajn je subjektivna vec, mne sa zase sony a htc zdaju najkrajsie telefony na trhu a vyzeraju inak ako ostatni.(btw na poslednych dvoch vystavach xz2-ka aj trojka dostali ocenenie za dizajn) ale to je tiez subjektivne ako hovorim. .. (pre mna je otrasny dizajn vyrez popripade diera :) to uz radsej riesenia s vysuvacou kamerou popripade jemny horny a dolny ram uplne v pohodicke:)