Tlačová správa:
Na trhu sa objavila nová značka mobilných telefónov BenQ-Siemens
BenQ Mobile, nová podnikateľská skupina spoločnosti BenQ Corporation, uviedla dnes na celosvetový trh značku mobilných telefónov BenQ-Siemens. Predstavitelia spoločnosti odhalili aj stratégiu na rok 2006 zameranú na presadenie sa na trhu mobilných telefónov. Nová spoločnosť prináša pozitíva, na ktoré boli zvyknutí zákazníci spoločnosti Siemens v oblasti mobilných telefónov. Pridáva navyše inovatívnosť taiwanského producenta spotrebnej elektroniky BenQ. Nová spoločnosť sa zameria na rozšírenie svojej ponuky v oblasti 3G. Využije aj silné stránky spoločnosti BenQ v oblasti multimediálnych technológií. Cieľom je vytvorenie jasne diferencovaných, jedinečných produktov, ktoré oslovia zákazníka. Spoločnosť BenQ Mobile zaviedla dva princípy na posilnenie svojho podnikania a finančnej stability ? jasné zameranie sa na zákazníkov a zjednodušenie. BenQ Mobile sa preto bude sústreďovať na uspokojovanie potrieb zákazníkov založené na kvalifikovanom odhade vývoja trhu. Súčasne zjednoduší všetky vývojové a výrobné operácie s cieľom maximalizovať efektívnosť.
K spojeniu BenQ a bývalej mobilnej divízie spoločnosti Siemens došlo oficiálne 1. októbra 2005, keď vznikla spoločnosť BenQ Mobile so sídlom v nemeckom Mníchove. Spolupráca BenQ-Siemens kombinuje tradičnú vysokú priemyselnú kvalitu a skúsenosti spoločnosti Siemens počas viac ako 150-ročného pôsobenia v telekomunikáciách s majstrovstvom spoločnosti BenQ, spočívajúcom v inovatívnom dizajne a schopnosti rýchlo prinášať technické novinky na trh. Benefity partnerstva v oblastiach vývoja, dizajnu, starostlivosti o zákazníkov a kvality priemyselnej výroby sú ešte umocňované novovznikajúcou podnikovou kultúrou. Je formovaná v súlade s filozofiou ?lídrov a víťazov?. BenQ Mobile sa tak formuje ako mimoriadne konkurenčný výrobca, ktorého cieľom je prinášať zákaznícky zaujímavé inovácie. Buduje si pozíciu jedného z vodcov na neustále sa vyvíjajúcom trhu mobilných technológií a zariadení.
Jerry Wang, výkonný viceprezident a marketingový riaditeľ spoločnosti BenQ Corporation, povedal: ?Úspešne sa nám podarilo zjednotiť dve kedysi samostatné spoločnosti na operačnej úrovni. Dnes začíname novú fázu nášho rozvoja. Chceme si získať spotrebiteľov po celom svete a presvedčiť ich o pozitívnom duchu, energii a hodnotách plynúcich z našej novej značky BenQ-Siemens. Máme pred sebou jasne formulovaný cieľ, potrebné zdroje a dostatok energie na zaujímavé osvieženie ponuky na mobilnom trhu v roku 2006, špeciálne v oblasti 3G zariadení. Veríme, že naša stratégia bude viesť k udržateľne rastúcemu, úspešnému podnikaniu s mobilnými zariadeniami a získaniu výrazného miesta na trhu.?
BenQ Mobile sa rozhodol aplikovať stratégiu zmeny obchodného mena a pracuje na budovaní silnej globálnej spotrebiteľskej značky mobilných zariadení. Nové logo BenQ-Siemens odráža obe strany novovzniknutej spoločnosti v rovnováhe. Jeho tvary nabádajú na objavovanie nepoznaného. Vizuálne je synergia oboch pôvodných spoločností zobrazená hneď trikrát. Najprv v tvare štvorca s okrúhlymi hranami medzi slovami BenQ a Siemens. Logo ďalej zjednocuje hrany (reprezentujúce racionálne myslenie) a okrúhle časti (reprezentujúce emocionálne myslenie). Farba loga je fialová. Táto farba zjednocuje emocionálne červenú s racionálne modrou. Okrem grafiky bude komunikovaný aj emocionálny náboj novej značky, ktorý bude spájať BenQ-Siemens s očakávaniami a vzrušením z nových možností mobilných technológií.
Clemens Joos, generálny riaditeľ spoločnosti BenQ Mobile, povedal: ?Chceme zaujať tých spotrebiteľov, ktorí spolu s nami veria v kreativitu a schopnosť technológií obohatiť našu každodennú komunikáciu. Nová značka BenQ-Siemens zosobňuje práve tento postoj. Počas roku 2006 budeme čeliť očakávaniam ? nielen v oblasti produktov, ale i v spôsobe, akým komunikujeme. Disponujeme veľmi skúseným a motivovaným tímom, ktorý riadi túto spoločnosť. Budeme stavať na existujúcich konkurenčných výhodách oboch značiek po celom svete s cieľom posúvať našu snahu dopredu.?
Počas prezentácie nového loga boli predstavené aj prvé spoločné produkty s novým označením BenQ-Siemens ? EF81, S68 a S88. Všetky ponúkajú ultratenký dizajn a vysokokvalitné metalické kryty. BenQ-Siemens EF81 však vyniká a ukazuje smer ďalšieho rozvoja. Miniaturizuje vysokorýchlostnú UMTS technológiu do dizajnérsky mimoriadne zaujímavého ultratenkého vyklápacieho tvaru. Jeho telo pritom tvoria aj komponenty z horčíkových zliatin. BenQ-Siemens sa zaviazal, že minimálne jedna tretina produktov uvedených na trh v roku 2006 bude určená pre siete 3G a že sa bude výrazne zameriavať na multimédiá. Tri štvrtiny produktov budú obsahovať prehrávač hudby alebo FM rádio. Každý druhý telefón bude ponúkať minimálne 1,3-megapixlový digitálny fotoaparát/kameru.
Z pohľadu dizajnu bude BenQ-Siemens tvoriť elegantné a napriek tomu prekvapujúce zariadenia, ktoré budú vychádzať z úspešných dizajnových riešení oboch spoločností a posúvať hranice tvarov ešte ďalej. BenQ je známy pre svoj vysoko inovatívny dizajn, ktorý získal 86 medzinárodných dizajnérskych ocenení len počas posledných troch rokov (2002 ? 2005). Siemens mal tiež vždy reputáciu inovátora ? ako prvý na svete predstavil napríklad prvý vysúvací telefón či prvý MP3 telefón.
BenQ Mobile začína rok 2006 s cieľom zefektívňovať svoje procesy a dosiahnuť stabilitu do konca roku 2006. Spoločnosť už vidí výsledky prvých 100 dní fungovania pod novým vedením. Už v prvom kvartáli znížila operačnú stratu. Mobilní operátori zareagovali pozitívne na nové produktové portfólio, ktoré obsahuje vysoký počet zariadení na 3G a multimediálnych produktov. Viaceré prichádzajúce modely sú netrpezlivo očakávané na kľúčových trhoch. Nová značka BenQ-Siemens tvorí základ agresívnej podnikateľskej stratégie. Je podporovaná konkurenčne zameranou stratégiou, filozofiou a produktovým portfóliom pre úspešnú a udržateľnú budúcnosť.
Diskusia k článku: