Tlačová správa:
- medziročný nárast počtu aktívnych zákazníkov o 6,7 % ťahaný predovšetkým rastom zákazníckej bázy fakturovaných služieb,
- deviaty rok neustáleho dvojciferného rastu výnosov, ktoré prekročili 21 miliárd korún,
- medziročný nárast trhového podielu,
- posilnenie vedúcej pozície na trhu firemných zákazníkov na približne 69 %.
Bratislava, 14. február 2006 ? Najväčší telekomunikačný operátor v SR, spoločnosť Orange Slovensko, v roku 2005 opäť posilnil svoje vedúce postavenie na trhu a rástol rýchlejšie ako konkurencia, keď počet účastníkov jeho siete bol ku koncu roka o 6,7 % vyšší ako pred rokom a prekročil hranicu 2,5 milióna. Hospodárenie v roku 2005 ukončil s celkovými výnosmi z hlavnej činnosti vo výške 21,444 mld. Sk, čo znamená medziročný nárast o 11,6 %. Zisk spoločnosti pred zdanením, odpismi, úrokmi a amortizáciou (EBITDA) sa v medziročnom porovnaní zvýšil o 12,1 % na 9,7 mld. Sk.
Marža na úrovni EBITDA z výnosov z hlavnej činnosti sa zvýšila o 0,4 percentuálneho bodu na 45,4 %. Hospodárske výsledky sú vypočítané podľa medzinárodných účtovných štandardov.
Celkový počet aktívnych zákazníkov spoločnosti Orange Slovensko dosiahol koncom roka 2 518 630 aktívnych užívateľov. Tento rast ťahal predovšetkým nárast podielu zákazníkov fakturovaných služieb z 50 na 54 %. V roku 2005 Orange úspešne pokračoval aj v programe migrácií zákazníkov predplatených služieb na paušály. Možnosť prechodu z predplatenej služby Prima na výhodnejšie paušály využilo viac ako stotisíc zákazníkov Orangeu. Najúspešnejšou komerčnou akciou bola jednoznačne vianočná akciová ponuka, ktorú využilo takmer 240 tisíc existujúcich aj nových zákazníkov Orangeu.
Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) bol v roku 2005 o 0,7 % vyšší ako v rovnakom období pred rokom a dosiahol 702 Sk. "Pri stabilnej resp. klesajúcej priemernej úrovni cien nás teší pokračujúci rast ARPU ťahaný hlavne využívanosťou služieb, predovšetkým dátových. Výnosy z iných ako hlasových služieb, s výnimkou služby SMS, vzrástli v medziročnom porovnaní o neuveriteľných 93 %," hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Pavol Lančarič.
Mimoriadne úspešne hodnotí Orange rok 2005 z pohľadu svojho pôsobenia vo firemnom segmente. Na základe relevantných dát vychádzajúcich z prieskumov si Orange udržiava vedúcu pozíciu na trhu firemných zákazníkov. Podľa prieskumu T/Audit spoločnosti TNS AISA z druhej polovice roka 2005 využíva telekomunikačné služby spoločnosti Orange Slovensko až 69 % slovenských firiem. Približne 63 % firiem deklaruje, že ich hlavným poskytovateľom telekomunikačných služieb je spoločnosť Orange Slovensko.
V oblasti produktov bol rok 2005 pre Orange jednoznačne rokom dát, inovácii a nových služieb. Technológiu rýchlych dátových prenosov v mobilnej sieti EDGE predstavil Orange v atraktívnej podobe produktu Orange Internet ? prvej služby internetového pripojenia s jednoduchou inštaláciu za výhodnú cenu "v krabici". Orange ako prvý operátor na trhu priniesol produkt založený na USB modeme za korunu so samostatnou SIM kartou či značkový notebook za najnižšiu cenu na trhu, ktoré znamenali prelom vo vnímaní služby internetového prístupu. Službu Orange internet v súčasnosti využíva viac ako 35 tisíc zákazníkov Orangeu.
Orange v roku 2005 pokračoval aj v uvádzaní noviniek v súlade s filozofiou byť hlavným poskytovateľom komunikačných služieb pre svojich zákazníkov. Zahrnutie volaní na pevné linky do všetkých krajín EÚ do paušálov boli ďalšími krokmi Orangeu v prospech zákazníka a v súlade s touto filozofiou. Mimoriadny úspech zaznamenali nové kreditné paušály Orangeu. Tie zákazníkom poskytujú slobodu ? mesačný paušál si môžu vyčerpať na hovory a SMS spôsobom a v kombinácii, ktorá im najviac vyhovuje.
Množstvo významných úspechov Orange korunovalo v roku 2005 cenné druhé miesto v prestížnom rebríčku Firma roka 2005 týždenníka Trend za mimoriadne podnikateľské úspechy. ?Toto ocenenie je pre nás o to hodnotnejšie, že sme stále jedinou firmou zo sektora služieb, ktorá sa v rebríčku dostala do prvej trojky,? hovorí P. Lančarič. Na medzinárodnej úrovni získal Orange v uplynulom roku prestížne ocenenie Najlepší medzinárodný mobilný operátor pri výročnom udeľovaní cien World Communications Awards.
Prvýkrát získal Orange v roku 2005 aj ocenenie za stratégiu spoločensky zodpovedného podnikania Via Bona Slovakia pre veľké podniky, ktorá tvorila v roku 2005 dôležitú súčasť celkovej podnikateľskej stratégie. Popri filantropii a charite boli pre Orange prioritné projekty v oblasti ochrany životného prostredia. Orange rozšíril okruh predajných miest, na ktorých je možné odovzdať staré telefóny a batérie na ekologickú likvidáciu a ako jediný operátor na Slovensku zaviedol projekt elektronickej faktúry, ktorú dnes využíva už 25 tisíc zákazníkov.
Diskusia k článku: