T-Mobile: Hospodárske výsledky za Q1 2006

Tlačová správa:

Prehľad prevádzkových hospodárskych výsledkov T-Mobile Slovensko

Výnosy

Výnosy T-Mobile Slovensko a.s. (ďalej T-Mobile) v prvom štvrťroku 2006 dosiahli výšku 3,73 miliardy Sk. Oproti prvému štvrťroku 2005 sa tak zvýšili z hodnoty 3,3 miliardy Sk o 13%, čím T-Mobile aj v tomto roku dlhodobo pokračuje v dvojcifernom raste výnosov. Celkový rast výnosov bol spôsobený predovšetkým nárastom výnosov z mobilných služieb, ktoré sa oproti porovnateľnému obdobiu minulého roku zvýšili až o 15%.

Nárast celkových výnosov súvisel s rastom zákazníckej bázy. T-Mobile ukončil prvý štvrťrok 2006 s počtom 2 010 000 zákazníkov, čo je o 7% viac v porovnaní so stavom k 31. marcu 2005. Zákaznícka báza k 31. marcu 2006 pozostávala z 791 000 zákazníkov fakturovaných služieb a z 1 219 000 zákazníkov s predplatenými kartami Easy.

Úspech v prvom štvrťroku 2006 spoločnosť zaznamenala aj vďaka nárastu priemerného mesačného výnosu na zákazníka (tzv. ARPU - average revenue per user), ktorý sa zvýšil o takmer 8% na 582 Sk oproti 540 Sk v rovnakom období 2005. Faktormi, ktoré sa najvýraznejšie podieľali na zvýšení ARPU, sú využívanie mobilných služieb – tak hlasových ako aj nehlasových – vo zvýšenej miere a pokračujúca migrácia zákazníkov z predplatených Easy kariet do segmentu fakturovaných služieb, kde zákazníci spravidla vo väčšej miere používajú služby mobilného operátora a generujú tak vyššie výnosy. Počas prvého štvrťroku 2006 sa takýmto spôsobom rozhodlo prejsť na mesačné fakturované programy viac ako 10 tisíc zákazníkov. Podiel zákazníkov fakturovaných služieb na celkovom počte zákazníkov sa tak zvýšil z 35% k 31. marcu 2005 na viac ako 39% na konci prvého štvrťroka 2006.

Generálny riaditeľ T-Mobile Slovensko, Robert Chvátal uviedol: „K rastu slovenskej ekonomiky prispieva aj odvetvie mobilnej komunikácie a naopak, priaznivá hospodárska situácia prináša aj intenzívnejšie využívanie mobilných služieb. Som veľmi rád, že môžem ohlásiť vynikajúce výsledky za prvý štvrťrok roka 2006. V tomto období sme naďalej dokazovali, že T-Mobile je schopný pretaviť najnovšie technológie do reálnych produktov pre zákazníkov, keď sme ako prvý operátor na Slovensku uviedli do komerčnej prevádzky sieť tretej generácie (UMTS) a predstavili službu BlackBerry pre firemných zákazníkov.“

Prevádzkové náklady a zisk

Prevádzkové náklady bez odpisov vzrástli v prvom štvrťroku 2006 na úroveň 1,83 miliardy Sk a oproti rovnakému obdobiu roku 2005 sa tak zvýšili o 5%. V položke nákladov na odpisy a amortizáciu zaznamenal T-Mobile medziročné zvýšenie takmer o 18%, čo súviselo s procesom zosúladenia odpisových metód s postupmi platnými v skupine T-Mobile od 1. januára 2006, ako aj so začatím amortizovania UMTS licencie od začiatku roku 2006.

Nakoľko rast prevádzkových nákladov vrátane odpisov a amortizácie oproti prvému štvrťroku 2005 o približne 9% bol pomalší ako rast výnosov, dosiahol T-Mobile medziročný rast prevádzkového hospodárskeho výsledku (EBIT) z 0,87 miliardy Sk na 1,09 miliardy Sk. Čistý zisk sa zvýšil o 32% a dosiahol výšku 0,86 miliardy Sk.

Celkový počet zákazníkov

31. marca 2006: 2,010 mil.

31. marca 2005: 1,885 mil.

rast +7%

Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU)

31. marca 2006: 582 Sk

31. marca 2005: 540 Sk

rast +7,8%

Celkové výnosy

31. marca 2006: 3 733

31. marca 2005: 3 299

rast +13%

Výnosy z nehlasových služieb ako % z ARPU

31. marca 2006: 16,3%

31. marca 2005: 15,6%

rast +0,7 percentuálneho bodu

Diskusia k článku:

Začať diskusiu