Orange: Klamlivá reklama? Áno!

Pôvodný článok, 30. 9. 2006:

Pri pozeraní sobotňajšieho večerného filmu ma upútala reklama Orangeu. Hovorí sa v nej o akciovej Nokii 6070, telefóne s fotoaparátom, ktorý na animácii výrazne zableskne z miesta, na ktorom je v skutočnosti zrkadielko vedľa fotoaparátu.

Považujete za bezvýznamné, keď je v reklame jasne imitovaná funkcia, ktorú telefón neponúka?

Aktualizované, 19. 12. 2006:

Výťah z tlačovej správy Rady pre reklamu, zdroj www.rpr.sk:

14.12. 2006 sa konalo desiate tohtoročné zasadnutie Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (ďalej len „AK RPR“). AK RPR, ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy, posudzovala 8 sťažností na reklamu, či nedošlo k porušeniu Etických zásad reklamnej praxe platnými na území Slovenskej republiky (ďalej len „Kódex“). AK RPR na svojom zasadnutí prijala aj nasledovné rozhodnutie:

Sťažnosť: evid. č.75( 12/ 05)

Reklama na akciový telefón NOKIA 6070, zadávateľ: Orange Slovensko, a.s.

Sťažnosť fyzickej osoby sa týka reklamy na akciový telefón s fotoaparátom Nokia 6070, ktorá je podľa sťažovateľa klamlivá v tom, že v reklame je znázornený telefón aj s bleskom, pričom ale ide iba o imitovanú funkciu a uvedený typ telefónu v skutočnosti takúto funkciu nemá.

AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a predmetná reklama spoločnosti Orange Slovensko, a.s. je v rozpore s ustanovením bodu 4.4. a) Časti II. Kódexu.

Predmetná reklama obsahuje aj prezentáciu imitovanej funkcie daného typu telefónu, ktorá svojim zobrazením môže priamo alebo nepriamo zavádzať spotrebiteľa. Hyperbolizácia v takomto prípade je nenáležitá, keďže pre priemerného televízneho diváka – spotrebiteľa je zavádzajúca a nie je jednoznačne zrozumiteľné, že ide iba o imitáciu obecnej funkcie fotoaparátov.

Komentár Fony.sk:

Je veľmi pravdepodobné, že upozornenie na tento krok nastalo po prečítaní pôvodného príspevku našim čiateľom. Sme radi, že pomáhame vytvárať férové konkurenčné prostredie a dúfame, že naši operátori budú pri vytváraní reklám postupovať ohľaduplnejšie voči svojim konkurentom.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu