Tlačová správa:
Spoločnosť Sony Ericsson oslavuje svoje piate výročie - a rozhodne má čo oslavovať. Od štartu pred piatimi rokmi sa Sony Ericsson stal jednou z najatraktívnejších značiek v oblasti mobilnej komunikácie. Spoločnosť je 50:50 spoločným podnikom Sony a Ericsson, vznikla v októbri 2001. V súčasnosti je štvrtým najväčším telekomunikačným výrobcom na svete s cieľom zaradiť sa do prvej trojky.
Miles Flint, prezident Sony Ericsson, tvrdí, že prvých päť úspešných rokov je bezpečným základom pre budúci rast: „Máme zdroje a motiváciu stať sa jedným z troch najväčších hráčov v našom sektore. Kombinácia možností značiek Sony a Ericsson nám umožňuje vytvoriť špičkové portfólio produktov a služieb, ktorými sa môžeme na trhu odlíšiť od konkurentov. Dedičstvo našich materských spoločností nám poskytlo mnohé výhody, ktoré nemá žiaden iný hráč v telekomunikačnej oblasti. Know-how v oblasti infraštruktúry a telekomunikácií od spoločnosti Ericsson, plus znalosti v oblasti spotrebnej elektroniky a zábavy od spoločnosti Sony. Uplynulých päť rokov bol len začiatok. Čakajú nás zaujímavé novinky, keďže mobilná komunikácia pokračuje v približovaní sa k obrazovým zariadeniam, audiovizuálnej zábave a spotrebnej elektronike. V tomto prostredí sa Sony Ericsson cíti ako doma a veríme, že v budúcnosti sa staneme ešte významnejším hráčom na telekomunikačnom poli.“
Za ostatných päť rokov dosiahol Sony Ericsson mnoho úspechov v oblasti technológie, inovácie produktov a vývoja značky. K úspechu spoločnosti prispelo nasledujúcich päť kľúčových faktorov:
Dedičstvo
Vďaka kombinácii možností materských spoločností Sony a Ericsson má ich spoločný podnik jedinečnú pozíciu. Dokáže pracovať s odbornými skúsenosťami spoločnosti Ericsson v oblasti telekomunikačnej infraštruktúry, a má k dispozícii poznanie spotrebnej elektroniky a brandingu od spoločnosti Sony. Ako člen skupiny Sony má Sony Ericsson prístup k najväčším zábavným spoločnostiam na svete.
Značka
Sony Ericsson je jedna z najpríťažlivejších a najrýchlejšie rastúcich značiek v technologickom sektore. Spoločnosť neustále vyhľadáva nové spôsoby, ako posilniť imidž značky prostredníctvom kreatívnych sponzorských aktivít, marketingových a reklamných kampaní, a propagačných akcií.
Príklad 1) Globálna dohoda o sponzorovaní série turnajov Sony Ericsson WTA Tour vytvorila bezprecedentnú fúziu technológie, športu a módy, pričom súčasne poskytuje vitálnu a dlhodobú podporu špičkovému svetovému ženskému športu.
Príklad 2) Sony Ericsson sa naďalej snaží maximálne využívať svoje spojenie so Sony
BMG a Sony Pictures Entertainment, vďaka čomu môže podpisovať zmluvy o propagácii s umelcami ako Christina Aguilera, a s filmami ako Da Vinciho Kód.
Spoločnosť dnes ohlásila revitalizáciu identity svojej značky, ktorá prináša nový vzhľad a nové pocity. Revitalizácia je zameraná na priamejšie prepojenie s jednotlivcom. Nový vzhľad vychádza z jednoduchého základného konceptu a energického štýlu. Známe zelené logo zobrazujúce „plynúcu identitu“ (Liquid Identity) je vložené do posolstva, ktoré sa zameriava na jednotlivcov a na to, čo im môžu produkty, príslušenstvo a služby Sony Ericsson pomôcť dosiahnuť v každodennom živote.
Výsledky spoločnosti
Počas ostatných piatich rokov dosahoval Sony Ericsson konzistentný rast. V roku 2005 spoločnosť viac ako zdvojnásobila svoj medziročný zisk pred zdanením z 87 miliónov eúr na 211 miliónov eúr, pričom zvýšila počet expedovaných kusov o 33% a tržby v celosvetovom meradle o 41%. Spoločnosť stavala na úspechu svojich prvých úspešných modelov ako bol napríklad T610i, ikonický telefón, vďaka ktorému sa spoločnosť Sony Ericsson dostala na globálnu mapu dizajnu a inovácie, a vybudovala kompletné portfólio produktov, príslušenstva a aplikácií. Patria sem aj obľúbené značky spoločnosti Sony ako je napríklad Walkman a telefóny s fotoaparátom Cybershot.
Produkty, príslušenstvo a aplikácie
V krátkom čase vybudoval Sony Ericsson kompletné portfólio produktov pozostávajúce zo širokej škály telefónov, príslušenstva a aplikácií. Za ostatné dva roky sa Sony Ericsson stal lídrom v oblasti mobilných obrazových zariadení aj hudobných telefónov, vďaka výnimočnému úspechu telefónov značky Walkman a Cyber-Shot. Spoločnosť sa snaží ponúkať zákazníkom bohatšie mobilné zážitky prostredníctvom inovatívneho príslušenstva, ktoré dopĺňajú telefón, a nových aplikácií, ktoré obohacujú zážitok používateľa.
Dizajn
Dizajn pre Sony Ericsson znamená viac ako len vytvárane dobre vyzerajúceho produktu: je to dokonalá rovnováha medzi formou a funkčnosťou. Dizajn je základnou súčasťou každého kroku procesu vývoja produktov, a Sony Ericsson sa snaží v tejto oblasti zásadne odlíšiť od konkurencie.
Miles Flint uzatvára: „Počas prvých piatich rokov sme prešli zaujímavou cestou, a môžeme smelo povedať, že sa nám podarilo etablovať Sony Ericsson ako jednu z najatraktívnejších a najinovatívnejších značiek v odvetví mobilných zariadení. V budúcnosti sa budeme snažiť, aby sa mobilný telefón stal miestom, cez ktoré jednotlivec pristupuje k množstvu personalizovaných služieb od zábavy, fotografovania, hudby až po komunikáciu a prácu.“
Prvých päť rokov - kľúčové úspechy:
2001
Založenie Sony Ericsson ako 50:50 spoločného podniku spoločností Sony Corporation a Ericsson
2002
Uvedenie prvých produktov na trh
2003
Uvedenie T610i – telefónu, ktorý sa čoskoro stane ikonou
2004
Združenie GSM ocenilo V800i ako najlepší telefón 3G
Model K750i získal cenu TIPA v roku 2005 v kategórii „najlepšie mobilné obrazové zariadenie“
2005
Prvý dostupný telefón pre 3G - K600i
Prvý hudobný telefón so značkou Walkman
Globálna šesťročná sponzorská dohoda s asociáciou ženského tenisu (Women’s Tennis Association), a následné premenovanie série turnajov na Sony Ericsson WTA Tour
Uvedenie prvých telefónov s hrami Java 3D
2006
Prvý obrazový telefón so značkou CyberShot
Hodinky s podporou Bluetooth™
Počet telefónov Walkman na trhu presiahol 10 miliónov
Ohlásenie Sony Ericsson Open v Miami, marec 2007
Dosiahnutie 4. pozície v tabuľke výrobcov mobilných telefónov
Nová identita značky
Diskusia k článku: