Operátori si na nás pripravujú rôzne akcie, T-Mobile tento rok už druhýkrát ponúka dvojnásobok kreditu za bežnú cenu. To často vedie zákazníkov k hromadnému dobíjaniu kreditu na určitý čas dopredu. Je však mnoho ďalších dôvodov, prečo chceme zo stratenej/ukrandutej predplatenej karty naspäť kredit, alebo aspoň telefónne číslo. Preto som sa operátorov opýtal, ako postupovať pri strate/odcudzení predplatenej karty (telefónu).
ORANGE - odpovedal Richard Fides
RH: Zákazník ihneď zavolá na 0905 905 905, alebo navštívi predajňu Orangeu a uvedie svoje základné údaje čím zablokuje stratenú/ukradnutú SIM?
RF: Telefonicky kartu nie je možné zablokovať, iba formou písomnej žiadosti podanej na predajnom mieste, kde uvedie meno, adresu a telefónne číslo SIM karty. Zákazník môže požiadať o zablokovanie pôvodnej SIM karty, alebo o vystavenie novej (vystavením novej SIM karty sa stará karta deaktivuje automaticky).
RH: Alebo je takéto zablokovanie možné len v prípade paušálnej SIM karty?
RF: V prípade paušálnej SIM karty je možné aj telefonické blokovanie SIM karty.
RH: Získa novú kartu s (iným/rovnakým?) číslom?
RF: Kartu s rovnakým číslom získa zákazník len v prípade, že pozná platný PUK kód k SIM karte (PUK kód je uvedený v obale Prima karty). Pri vystavení novej SIM sa automaticky stratená SIM karta deaktivuje.
RH: Dostane aj svoj neminutý kredit?
RF: Ak nálezca/zlodej neminie kredit, má ho majiteľ k dipozícii automaticky pri aktivácii novej SIM karty, ak samozrejme medzi časom neexpiruje jeho platnosť.
T-MOBILE - odpovedal Martin Vidan
Ak zákazník stratí alebo mu je odcudzený telefón s Easy kartou, spoločnosť
T-Mobile Slovensko, a.s. odporúča zákazníkovi čo najskôr požiadať o zablokovanie SIM karty. Najrýchlejším spôsobom, ako požiadať o zablokovanie
SIM karty, je telefonicky kontaktovať linku 12345 Služby zákazníkom zo
siete T-Mobile Slovensko, a.s alebo 0903 903 903 z iných sietí na
Slovensku. Ďalšími možnosťami je návšteva predajne, doručenie písomnej,
faxovej alebo mailovej žiadosti. Bezplatné zablokovanie je možné na základe
správnej identifikácie (t.č, meno/názov firmy, dátum narodenia/IČO).
Po zablokovaní SIM karty nie je možné realizovať z daného telefónneho čísla
hovor ani SMS/MMS, čím sa zabráni nežiadanému vyčerpaniu kreditu, ktorý mal
zákazník na SIM karte pred stratou resp. odcudzením. Spoločnosť T-Mobile
Slovensko, a.s. nenesie zodpovednosť za vyčerpanie kreditu v čase od
odsudzenia/straty do zablokovania SIM karty. V prípade, že by zákazník svoju SIM kartu s MT našiel, môže bezplatne požiadať o opätovné zapojenie SIM karty vyššie uvedenými spôsobmi.
Zákazník, na ktorého je SIM karta registrovaná, môže požiadať o výmenu SIM
karty, na ktoromkoľvek predajnom mieste spoločnosti T-Mobile Slovensko,
a.s. Výmena SIM karty je realizovaná po správnej identifikácii (OP alebo
pas). Zostatkový kredit a aktivované služby budú prenesené na novú SIM
kartu, pričom sa telefónne číslo nezmení. Po výmene SIM karty dôjde k zmene
PIN a PUK kódu a sériového čísla SIM karty (tieto obdrží zákazník spolu so
SIM kartou v zalepenej obálke). Za výmenu SIM karty zákazník zaplatí priamo
v predajni poplatok podľa platného cenníka Easy (120,-Sk s DPH). Výmena SIM
karty bude uskutočnená najneskôr do 2 pracovných dní.
Spoločnostiam Orange a T-mobile ďakujeme za pohotové zodpovedanie našich otázok.
Diskusia k článku: