Tlačová správa: Jeden telefón, a dosť
Koncepcia Ericsson One Phone stelesňuje konvergenciu pevnej a mobilnej komunikácie pre hlasové a dátové služby
Poznáte to, jeden mobil súkromný, druhý firemný a k tomu pevný telefón na stole. Tri čísla, na ktoré sa vám ľudia môžu dovolať. A možno ešte používate aj Skype. Odhliadnuc od toho, že je to veľmi nepraktické, pôsobí to aj dosť čudne, keď si v kaviarni vyložíte na stolík dva telefóny.
Mobilný kokteil T-Mobil – Orange tiež nie je ničím neobvyklým. Veď väčšina známych má mobil od konkurencie. A to čoskoro pribudne tretí operátor. Aby toho nebolo málo, ku všetkému môžme prirátať ešte kartu na dátové prenosy. Mobilný internet je dnes proste "in". Nečudujte sa, ak si vás ľudia pomýlia s telefónnou ústredňou.
Istou možnosťou, ako vyriešiť túto dilemu, je vymieňať si dokola SIM karty – čo je však ešte horšie riešenie ako to prvé. Nevýhodou kartového gambitu je, že na jedno z čísel sa vám potom známi a kolegovia nedovolajú. Samozrejme, môžete si hovory presmerovať, ale to odporúčame len tým majetnejším.
Komunikačná epidémia sa šíri
Podľa serióznych prieskumov až 95 percent ľudí vo firmách strieda minimálne dva telefóny, pevný a mobilný. Vyplynulo z nich, že zamestnanci majú sklon používať mobil, aj keď sedia za písacím stolom, na ktorom majú pevný telefón. Po mobile siahnu často i vtedy, keď chcú zavolať na obed kolegu z vedľajšej kancelárie.
Výsledkom sú vysoké náklady firmy na telefonovanie, ktoré mesiac čo mesiac dvíhajú adrenalín podnikovým ekonómom. Kontaktovanie zamestnanca s niekoľkými telefónnymi číslami komplikuje život nielen jeho spolupracovníkom, ale aj klientom a obchodným partnerom. No, a aby naše nariekanie bolo úplné, nielenže trpia služby zákazníkom, ale ako epidémia sa rozrastajú aj náklady na údržbu takého množstva telefónov.
Koncepcia jedného telefónu
Koncepcia jedného telefónu One Phone od švédskej firmy Ericsson je spôsob, ako sa tomuto všetkému vyhnúť. Predstavte si, že by ste nosili len jeden telefón, na ktorý sa vám dovolá každý, kto pozná niektoré z vašich čísel. Dokonca by vám na tento telefón prichádzali aj emaily a krátke textové správy. Dnes už je to možné, nie je to žiadna fikcia.
Koncern Ericsson pritom ani zďaleka nie je jedinou firmou, ktorá ponúka podnikové komunikačné riešenia postavené na jednom telefóne. Do zoznamu výrobcov, poskytujúcich tieto služby, možno pridať aj Cisco Systems, Siemens, Alcatel, Nortel a mnohé ďalšie spoločnosti.
Niet najmenších pochýb o tom, že trend v komunikáciách začína udávať mobilita postavená na konvergovaných systémoch dátových a hlasových prenosov na báze IP alebo verejných mobilných sietí. Čo si pod tým predstaviť? Zamestnancovi stačí jeden telefón, aby mohol používať všetky funkcie komunikačných systémov podniku. Nemusí to byť práve mobil, ale aj osobný počítač, notebook či pevný telefón.
Čo hovoria štúdie a prieskumy
Ako ukázala štúdia spoločnosti Arthur D. Little, ktorú si nechala spracovať firma Ericsson, sieťová infraštruktúra a príslušné aplikácie už dnes dosahujú takú úroveň, že je možné tieto systémy plne zužitkovať. To bola totiž doteraz najväčšia brzda ich rozvoja.
Podľa inej štúdie, od spoločnosti Gartner, do roku 2007 by malo prebiehať až 80 percent firemnej komunikácie práve na tejto báze, ktorá sa vo svete komunikačných technológií označuje názvom Unified Communications, čiže jednotná komunikácia.
Úspory nákladov na komunikáciu
Ukážme si na príklade koncepcie jedného telefónu Ericsson One Phone, aké môže mať nový spôsob firemnej komunikácie prínosy. Švédsky koncern tvrdí, že preukázateľnými výhodami mobilných podnikových systémov je citeľný nárast efektívnosti zamestnancov, väčšia spokojnosť zákazníkov a predovšetkým výrazné zníženie nákladov na vlastníctvo infraštruktúry.
Prípadové štúdie projektov, ktoré sa už realizovali, preukázali, že napríklad podniky s viac ako tristo zamestnancami, z ktorých je pätina vybavených mobilnými telefónmi, môžu usporiť až 40 percent nákladov na komunikáciu.
K úsporám dochádza dokonca aj vtedy, keď rastie komunikačná prevádzka – napríklad ak firme stúpne počet roamingových hovorov. V takom prípade redukcia nákladov predstavuje v priemere 25 percent. Hlavné úspory vznikajú v oblasti prevádzkových nákladov, čo možno pripísať tomu, že sa týmto riešením konsoliduje aj infraštruktúra.
Obrovskou prednosťou potom je, že systém Ericsson One Phone možno aplikovať na ľubovoľnej komunikačnej platforme, teda aj od iných výrobcov.
Nechajte nás pracovať doma
Základnou ideou systému Ericsson One Phone je, že nech sa pracovník nachádza kdekoľvek, s jedným telefónom je vždy v podniku. Výhody koncepcie jedného telefónu, tak ako ich prezentuje švédsky koncern, sú pre podniky nesporné, prináša však výhody i zamestnancom? Ericsson tvrdí, že rozhodne áno. A nielen im, ale aj zákazníkom.
Pre podnik je to totiž ideálna príležitosť, ako urýchliť služby pre klientov a zároveň uľahčiť prácu zamestnancom. Tí bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú, majú prístup k telefonickým službám firmy, tak ako keby sedeli za svojím stolom v kancelárii. Môžu napríklad pracovať doma a používať konferenčné hovory, automatické spätné volania, odovzdávanie volaní, či elektronickú poštu, adresár alebo kalendár.
Okrem profesionálnej mobilnej telefónie poskytuje koncepcia Ericsson One Phone celú škálu doplnkových služieb. Patria medzi ne napríklad nástroje, ktoré používateľovi umožňujú vypočuť si elektronickú poštu, fax alebo odkaz v hlasovej schránke prostredníctvom telefónu alebo PC, alebo pri telefonovaní kolegovi namiesto spojovateľky využívať automatického hlasového asistenta.
Na vlastnej koži
Nejde len o lacný obchodný trik, ale Ericsson koncepciu jedného telefónu aj sám používa. Pomohla mu výrazne zredukovať náklady na komunikáciu. Kým predtým každý zamestnanec firmy vo Švédsku používal v priemere dva telefóny, teraz je to len 1,2. Prevádzkové náklady koncernu na zamestnanca sa znížili o 28 percent.
Okrem toho Ericsson zaviedol nové služby pre pracovníkov, ako je mobilná elektronická pošta, hlasová voľba alebo zjednotené odosielanie krátkych textových správ. To všetko prispelo k rastu efektívnosti koncernu, keďže zamestnanci sú teraz schopní rýchlejšie reagovať na požiadavky kolegov, obchodných partnerov, dodávateľov i zákazníkov.
Výhody koncepcie jedného telefónu
Pre podniky
- redukcia nákladov na infraštruktúru
- zníženie prevádzkových nákladov
- organizačné zmeny a presun pracovníkov v rámci podniku bez vynaloženia nákladov
- rovnaká úroveň zabezpečenia ako pri pevnej linke
- priama kontrola nad komunikačnými nákladmi
Pre zamestnancov
- jeden terminál pre využívanie všetkých komunikačných služieb
- jedno telefónne číslo
- rast produktivity
Pre systémových administrátorov
- jeden konsolidovaný systém
- priama kontrola nad komunikačnými nákladmi
Diskusia k článku: