T-Mobile: hospodárske výsledky nielen za rok 2007

Tlačová správa:

Historický rok pre T-Mobile: rekordné výnosy, najrýchlejší rast na trhu, najvyššia lojalita zákazníkov a dvojnásobok používateľov širokopásmového mobilného internetu

- rekordné výnosy vo výške 17,2 miliardy Sk,

- zvýšenie počtu zákazníkov fakturovaných služieb o 21 %, nárast zákazníckej bázy takmer o 8 %,

- viac ako dvojnásobný počet zákazníkov širokopásmového mobilného prístupu do internetu; svetové prvenstvo v priemernom množstve prenesených mobilných dát na zákazníka,

- vysoká zákaznícka lojalita napriek vstupu tretieho operátora; rekordne nízky odliv zákazníkov.

Bratislava, 11. marec 2008 – Spoločnosť T-Mobile Slovensko dosiahla v roku 2007 takmer 8-percentný nárast výnosov a zvýšila svoj trhový podiel z pohľadu výnosov mobilných operátorov i celého telekomunikačného trhu. Rovnakým tempom rástla aj zákaznícka báza, v ktorej sa výrazne zvýšil podiel zákazníkov fakturovaných služieb.

T-Mobile naďalej potvrdzuje pozíciu lídra v technologickej oblasti a medziročne zdvojnásobil aj počet používateľov mobilného internetu.

Najväčšie úspechy roka 2007

„Rok 2007 považujeme za najúspešnejší v histórii našej firmy. Na výrazne saturovanom trhu sa nám podarilo dosiahnuť takmer 8 % rast výnosov, skoro 8 % zvýšenie zákazníckej bázy, 21 % nárast zákazníkov fakturovaných služieb a zdvojnásobili sme tiež počet používateľov nášho širokopásmového mobilného prístupu do internetu. Všetky tieto výrazné úspechy sme dosiahli napriek aktivite nového mobilného operátora. Takmer vo všetkých kľúčových ukazovateľoch sme rástli výrazne rýchlejšie ako ostatní relevantní hráči na slovenskom telekomunikačnom trhu. Napriek vysokému tlaku zo strany konkurencie sme zaznamenali menší odliv zákazníkov ako minulý rok, čo považujeme za kľúčový indikátor správnosti nášho prozákazníckeho prístupu,“ bilancuje minulý rok generálny riaditeľ spoločnosti T-Mobile Slovensko Milan Vašina.

Zákaznícka báza T-Mobilu pokračuje v dynamickom raste – medziročný nárast predstavuje takmer 8 percent. K 31. 12. 2007 evidovala spoločnosť T-Mobile Slovensko 2 367 172 zákazníkov. Za uplynulých 12 mesiacov sa zvýšil počet zákazníkov o viac ako 166 tisíc.

Z pohľadu rozdelenia zákazníkov fakturovaných služieb a zákazníkov predplatených kariet jednoznačne dominuje výrazný rast segmentu fakturovaných služieb. K 31. 12. 2007 evidoval T-Mobile Slovensko 1,171 milióna zákazníkov fakturovaných služieb a 1,196 milióna zákazníkov predplatených kariet. Ku koncu minulého roka tak tvorili zákazníci fakturovaných služieb približne 50 percent z celkového počtu zákazníkov. Začiatkom roka 2008 už T-Mobile evidoval viac ako polovicu zákazníkov fakturovaných služieb z celkovej zákazníckej bázy a ich podiel naďalej rastie.

„Napriek vysokej penetrácii trhu či príchodu tretieho mobilného operátora sa nám opäť podarilo výrazne rozšíriť počet našich zákazníkov. Tento rast nás teší a ešte lepšie sa vyvíja podiel zákazníkov fakturovaných služieb – medziročný rast tohto segmentu opakovane prekračuje hranicu 20 percent. Výborný predaj zaznamenávajú všetky tri typy mesačných programov v portfóliu pre bežných zákazníkov – Viac, Relax a Fix. Výborné výsledky dosahuje aj program Podnikateľ či séria špeciálnych biznis riešení šitých na mieru firemným zákazníkom,“ komentuje generálny riaditeľ T-Mobilu Milan Vašina.

Odliv zákazníkov (tzv. churn) sa medziročne napriek silnému konkurenčnému boju znížil.

Spoločnosti T-Mobile sa podarilo udržať zákazníkov fakturovaných služieb aj napriek výraznej snahe ostatných mobilných operátorov, ktorá vrcholila najmä v predvianočnom čase. V tomto kľúčovom období T-Mobile dokonca dokázal zvýšiť lojalitu svojich zákazníkov v porovnaní s minulým rokom.

Pri hlasových službách ponúkal T-Mobile zaujímavé akciové ponuky počas celého roka. Zákazníci ocenili viaceré akcie určené pre svojich blízkych – programy Fix v rôznych variantoch, Medzi nami, Paušál pre blízkeho a tiež vianočné hlasové programy.

„Prísľub spoločnosti T-Mobile znie ,jednoducho bližšie’. A ten napĺňame pri všetkých našich akciových ponukách. Vďaka nim môžu naši zákazníci obdarovávať svojich blízkych a celé rodiny využívajúce naše služby môžu navzájom výhodnejšie komunikovať,“ zhŕňa spoločnú črtu akciových ponúk Milan Vašina.

Výrazný rast zaznamenal T-Mobile v roku 2007 aj v oblasti dátových služieb. Naďalej zlepšoval pokrytie technológiou FLASH-OFDM, ktorú môže aktuálne využívať viac ako 70% populácie – vo väčšine miest bolo zintenzívnené pokrytie a pribudli aj nové lokality (turistické strediská ako napríklad Vysoké Tatry, Donovaly, Tále, Oščadnica-Veľká Rača). Naďalej sa zvyšovalo aj používanie technológií GPRS, EDGE a HSDPA, čo je dôkazom vyššieho záujmu o internet v mobilných telefónoch.

Služba Rýchly internet zaznamenala viac ako stopercentné zvýšenie počtu používateľov – z 30 na 63 tisíc. Prevádzka služby dosahuje ešte vyššie hodnoty – zákazník preniesol mesačne viac ako 1,2 GB dát, čo predstavuje v oblasti mobilných technológií absolútne svetové prvenstvo v objeme prevádzky.

Okrem toho T-Mobile registruje ďalších 300 tisíc zákazníkov využívajúcich internet v mobilnom telefóne.

„Nárast počtu zákazníkov Rýchleho internetu o 110 percent, svetové prvenstvo v množstve prenesených dát a viac ako 360 tisíc zákazníkov využívajúcich mobilný internet od T-Mobilu jednoznačne potvrdzujú dlhoročné smerovanie a silnú pozíciu T-Mobilu v oblasti dátových služieb,“ uzatvára pohľad na mobilný internet v sieti T-Mobilu Milan Vašina.

Prevádzkové a finančné ukazovatele

20072006zmena
celkový počet zákazníkov2 367 1722 201 096+8 %
paušálni zákazníci1 170 587964 590+21 %
Easy zákazníci1 196 585 1 236 506-3 %
ročný prírastok všetkých zákazníkov166 076179 352-7 %

Finančné výsledky za rok 2007

„Rok 2007 predstavoval možnosť rastu pre všetkých hráčov. Z objemu výnosov, ktoré ponúkal trh, sa T-Mobilu podarilo zobrať nominálne najväčší podiel spomedzi všetkých troch mobilných operátorov. Medziročný nárast výnosov predstavuje takmer osem percent. Tento nárast súvisí s rastom zákazníckej bázy, ktorému dominujú zákazníci fakturovaných služieb,“ komentuje finančné výsledky za rok 2007 finančný riaditeľ T-Mobile Slovensko Ivan Bošňák.

K 31.12.2007 dosiahli celkové výnosy 17,203 miliardy korún, rok predtým boli na úrovni 15,965 miliardy Sk.

T-Mobile Slovensko dosiahol za rok 2007 zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) vo výške 6,850 miliardy Sk. V porovnaní s EBITDA z minulého roka (6,441 miliardy Sk) zaznamenal T-Mobile rast až 6,3%, zatiaľ čo vlani bol vo výške viac než päť percent.

Spoločnosti T-Mobile Slovensko sa v posledných rokoch darí udržiavať si stabilný celkový priemerný výnos na zákazníka (ARPU), pričom v minulom roku bol z dôvodu dynamického nárastu počtu zákazníkov zaznamenaný mierny pokles zo 608 na 593 Sk. V minulom roku sa zvýšil aj podiel nehlasových služieb na ARPU – z 15,7 % v roku 2006 na 17,4 % v roku 2007. Medziročný nárast podielu nehlasových služieb je takmer trojnásobný (1,7 % z roku 2006 na 2007 vs. 0,6 % z roku 2005 na 2006).

„Priemerný výnos na zákazníka síce v minulom roku mierne poklesol, no k tejto skutočnosti prispela predovšetkým nižšia priemerná cena väčšiny poskytovaných služieb. V dôsledku toho sa priemerne výdavky našich zákazníkov oproti minulým rokom znížili, no využívanie služieb má rastúcu tendenciu. Napríklad zákazníci už mesačne prevolajú priemerne viac ako 100 minút, oproti minulému roku presurfujú trojnásobné množstvo dát a vo väčšej miere využívajú aj nehlasové služby, napríklad rôzne druhy mobilného obsahu,“ konštatuje Ivan Bošňák.

V minulom roku T-Mobile ponúkol v akciovej ponuke viaceré exkluzívne telefóny ako napríklad Nokiu 6080, Samsung E740 alebo Sony Ericsson K510i.

„Vyššie množstvo zákazníkov fakturovaných služieb sa premietlo aj do väčšieho množstva predaných zariadení. Teší nás, že sme predali desiatky tisíc kusov dátových kariet a modemov pre využívanie dátových služieb, najmä Rýchleho internetu. Naďalej tiež ťažíme z výhod členstva v skupine T-Mobile International a prinášame zákazníkom špeciálne mobilné zariadenia ako napríklad sériu MDA,“ dopĺňa Bošňák.

Vývoj ARPU (priemerného mesačného výnosu na zákazníka) a celkovej mesačnej prevádzky na zákazníka

Diskusia k článku:

Začať diskusiu