O2: pokles počtu aktívnych zákazníkov, 5 % trhový podiel

Tlačová správa:

Bratislava, 21. apríl 2008 - O2 si aj vďaka silnému prírastku nových zákazníkov v prvom kvartáli udržala viac ako 5 % trhový podiel aktívnych zákazníkov aj po avizovanom vyradení neaktívnych SIM kariet z prvého kvartálu 2007 z evidencie. Vyplýva to zo zverejnených výsledkov spoločnosti za prvý kvartál 2008. Viac ako 5 % podiel je vypočítaný na základe najprísnejších medzinárodne uznávaných štandardov, ktoré započítavajú len zákazníkov, ktorí operátorovi generovali výnosy za posledné tri mesiace.

„V prvom kvartáli sme zaznamenali ďalší silný prírastok nových zákazníkov v oboch segmentoch, predplatených i paušálnych služieb, naviac sme oslovili novými tarifami podnikateľský segment. Viac ako 5 % podiel na trhu aktívnych zákazníkov tak držíme i po vyradení neaktívnych SIM kariet z prvého kvartálu 2007. Podľa najprísnejších štandardov, ktoré započítavajú len zákazníkov aktívnych za posledné tri mesiace, máme 287 tisíc aktívnych klientov. 213 tisíc našich zákazníkov využíva predplatené služby a 74 tisíc paušálne, počet registrovaných klientov na základe 13 mesačného kritéria je 523 tisíc,“ uviedol hovorca spoločnosti Telefónica O2 Slovakia René Parák.

Tento výsledok je v porovnaní s inými tretími operátormi vstupujúcimi na trhy jednotlivých krajín v posledných rokoch jednoznačným úspechom, o to viac, že žiaden z nich nevstupoval, v dôsledku opakovane zmarených pokusov o vydanie licencie, do 100 % penetrovaného trhu.

V súlade s našimi očakávaniami, časť zákazníkov získaných počas úvodnej kampane v prvom kvartáli 2007, využívala naše služby nepravidelne a limitovane. Pri vykazovaní registrovaných zákazníkoch sa vychádza z aktivity za posledných 12 až 13 mesiacov a pri aktívnych za posledné 3 mesiace.

„Vďaka intenzívnej výstavbe vlastnej siete sa nám podarilo dosiahnuť 65 % podiel hovorov našich zákazníkov vo vlastnej sieti, čo považujeme za ďalší úspech,“ dodal René Parák.

Telefónica O2 predstaví zákazníkom ďalšie atraktívne, zrozumiteľné a cenovo výhodné ponuky. Zároveň bude intenzívne pokračovať vo výstavbe vlastnej siete, ďalších predajní a v tlaku na konkurenciu, aby naďalej napĺňala očakávania náročných slovenských zákazníkov.

Komentár Fony.sk:

Už podľa počtov vianočných a silvestrovských telefonátov a odoslaných správ bolo zrejmé, že počet aktívnych zákazníkov nemôže byť zhodný s počtom registrovaných od začiatku roka 2007. Viac info v Novinkách:

O2: vianočné štatistiky

Orange, T-Mobile, O2: štatistiky na prelome rokov

Výsledok na úrovni 5 % trhu, po roku dravého pôsobenia na poli telekomunikačných služieb a masívnych kampaní, môžeme považovať za očakávaný výsledok, vzhľadom na spomínanú 100 % penetráciu trhu a jeho konzervatívny prístup ku novým produktom i službám. Aj z diskusií pod článkami na Fony.sk vyplýva, že sú mnohí naši čitatelia ku produktom O2 na Slovensku skeptickí. Prvý štvrťrok roka 2008 bol jednoznačne sitom pre minimálne aktívnych zákazníkov O2. Modrý operátor teraz musí prehodnotiť svoje pôsobenie.

Masívne marketingové aktivity O2 boli namierené najmä do celoplošných médií. Možno sa v roku 2008 dočkáme aj podpory odborných internetových alebo tlačených magazínov, ktorých čitatelia patria k najnáročnejším zákazníkom. V tomto smere totiž pozorujeme výrazné nedostatky. Uvidíme...

Na záver ešte upozorníme na jeden zaujímavý článok spred mesiaca:

Orange, T-Mobile, O2: Vývoj penetrácie a počet SIM na Slovensku v minulých rokoch

Diskusia k článku:

Začať diskusiu