O2: automatická prenositeľnosť čísla a bonus 500 Sk

Tlačová správa:

Automatická prenositeľnost čísla od 5. mája pre všetkých, O2 ponúka 500 Sk

O2 chce dosiahnuť bezplatný prenos čísla do 2 dní

Bratislava, 29. apríl 2008 - Od 5. mája 2008 bude sprístupnená automatická prenositeľnosť telefónneho čísla aj pre O2. Každý zákazník, ktorý si prenesie svoje číslo na ktorýkoľvek z paušálov O2 Pre mňa, získa teraz 500 Sk. Sprístupnenie systému pre tretieho operátora prichádza po 17-mesačnom tlaku O2 a Telekomunikačného úradu SR na ostatných dvoch operátorov. O2 chce teraz presadzovať skrátenie procesu a jeho bezplatnosť. Víziou O2 je dosiahnutie stavu, kedy bude prenesenie čísla trvať maximálne 2 dni a zákazník za túto službu nebude platiť žiadny poplatok. O2 zároveň zaháji edukačnú kampaň pre všetkých majiteľov mobilných telefónov na Slovensku o možnostiach a výhodách, ktoré prenositeľnosť čísla prináša.

„Telefónne číslo patrí zákazníkovi, nie operátorovi. Uvedenie tejto dôležitej služby do prevádzky až 17 mesiacov od začatia rokovaní výrazne spomalilo vývoj slobodného trhu a tým poškodilo slovenského zákazníka. Možnosť ponechať si svoje číslo pri zmene operátora znamená ďalší krok k otvoreniu konkurenčného prostredia, ktoré prinesie zákazníkom lepšie služby aj ceny,“ uviedol Juraj Šedivý, generálny riaditeľ spoločnosti Telefónica O2 Slovakia, s.r.o.

500 Sk za prenesenie čísla

Každý zákazník, ktorý teraz požiada o prenesenie svojho čísla na ktorýkoľvek z paušálov O2 Pre mňa, dostane 500 Sk, ktoré sa mu budú postupne odpočítavať z faktúry. Je to kompenzácia pokuty, ktorú od svojich zákazníkov požadujú ostatní dvaja operátori vo forme poplatku za prenesenie čísla. Naopak, O2 službu prenositeľnosti poskytuje bez poplatku.

Záujem zákazníkov o prenesenie čísla rastie

Počet žiadostí o prenesenie čísla do O2 neustále rastie od novembra 2007, odkedy túto službu manuálne poskytuje už aj O2. Od novembra 2007 si žiadosť o prenesenie čísla k O2 podalo 1 472 zákazníkov. Ide pritom o spontánny záujem zákazníkov, ktorý vznikol bez pomoci informačnej kampane alebo reklamnej podpory. Za niekoľkonásobne dlhšie obdobie od 29. mája 2006 do 17. júla 2007 si z Orangeu do T-Mobilu prenieslo svoje číslo 3 007 a z T-Mobilu do Orange 2 981 zákazníkov (zdroj: mobil.sme.sk, operátori).

„Potom, ako bude celý proces zautomatizovaný, očakávame ďalší rast. Slovenskí zákazníci túto službu chcú, ale majú málo informácií. Pravdepodobne doteraz nebol záujem informovať o tejto téme,“ zdôraznil Juraj Šedivý.

Skrátenie doby prenosu

V súčasnosti platí na Slovensku zákonná lehota 25 pracovných dní na individuálne prenesenie telefónneho čísla. Slovensko tak patrí v súčasnosti ku krajinám s najdlhšou dobou prenosu čísla v rámci celej EÚ (Veľká Británia – 2 dni, resp. 2 hodiny s účinnosťou od 1. 9. 2009; Írsko, Malta – 1 deň; Nemecko, Rakúsko – 3 dni; Luxemburg – 4 dni; Česko, Estónsko, Španielsko, Fínsko, Švédsko – 5 dní.) Cieľom O2 je skrátiť dobu prenosu na 2 dni. Ide o svetový trend, ktorý vychádza z možností automatizovaného procesu prenášania telefónneho čísla.

Zrušenie poplatku

O2 je dodnes jediným operátorom, ktorý poskytuje službu prenositeľnosti zadarmo. V najbližšej dobe chce vyvinúť tlak na ostatných operátorov, aby zrušili poplatok za prenesenie čísla, ktorý musí zaplatiť zákazník.

Informačná kampaň

V súvislosti so spustením systému automatického prenášania čísiel medzi všetkými tromi mobilnými operátormi pripravuje O2 informačnú kampaň pre všetkých užívateľov mobilných telefónov. O2 pripravil informačný materiál, ktorý bude v najbližších dňoch vkladaný do vybraných médií.

Počet prenesených čísiel do O2

november 2007 - 17. apríl 2008

489 z Orangeu (celkovo 913 žiadostí)
275 z T-Mobilu (celkovo 559 žiadostí)

Čo považujú zákazníci za najväčší problém v súvislosti so zmenou operátora

37,7 % - nechce sa mi meniť číslo, na to svoje som si už zvykol a majú ho všetci moji známi

32 % - nevidím v tom žiadny problém, ale nechce sa mi meniť

operátora

21,6 % - iný

8,7 % - neviem

Zdroj: Polis Slovakia, 1 008 respondentov

O2 TKPoznámky z tlačovky

Od decembra 2006 začali rokovania medzi operátormi. Odhad spustenia prenositeľnosti bol vtedy pol roka. O2 prezentuje, že boli pripravení v júni 2007. Až v máji 2008 dochádza ku automatickej prenositeľnosti.

Zákon stanovuje maximálnu dobu prenosu 25 dní. O2 má záujem skrátiť túto dobu na reálne oveľa kratší čas. V niektorých krajinách trvá prenos medzi operatormi len jeden deň (Írsko, Malta). Najvyššie podiely prenesených čísiel dosahujú severské krajiny. Priemer prenesených čísiel v EÚ je 12 %.

Až 37,7 % zákazníkov by nezmenilo operátora kvôli zmene čísla.

Pri prechode na paušál O2 dostanete bonus 500 Sk, zrejme v piatich mesiacoch po 100 Sk. V prípade prechodu na predplatenú kartu bonus nedostanete.

O2 TK

Obr. záverečná diskusia s novinármi (vpravo generálny riaditeľ Juraj Šedivý)

Diskusia k článku:

Začať diskusiu