Orange: Rada pre reklamu nesúhlasí s reklamou

Čitateľ Jaso nás upozornil na dnešný článok mediálne.sk, ktorý opisuje nesúhlas s textom "3G telefóny naplno využiť jedine v Orange 3G sieti" v reklame Orangeu. Sťažovateľom bol T-Mobile. Komisia Rady pre reklamu dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená.

Čašť tlačovej správy Rady pre reklamu z dnešného dňa:

Sťažnosť evid. č. 35 (07-09)

Kampaň 3G telefóny naplno využijete jedine v Orange 3G sieti, zadávateľ: Orange Slovensko, a.s.

Sťažnosť právnickej osoby T-Mobile Slovensko, a.s. sa týka reklamnej kampane, ktorá propaguje elektronické komunikačné služby spoločnosti Orange, a to najmä pokiaľ ide o možnosť používania 3G koncových zariadení prostredníctvom Orange 3G siete. Podľa sťažovateľa tvrdenia prezentované v kampani nezodpovedajú skutočnosti. Tvrdenia tým podľa spoločnosti T-mobile zavádzajú adresáta a sú teda nepravdivé a jednoznačne vykazujú znaky klamlivej reklamy.

AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a kampaň spoločnosti Orange Slovensko, a.s. je v rozpore s ustanovením bodu 4.4. Časti II. Kódexu.

Reklama prezentovala sieť zadávateľa ako jedinú, v ktorej sa môžu naplno využívať nové moderné koncové zariadenia. AK RPR v súlade so svojim predchádzajúcimi nálezmi považuje takto používané superlatívy v reklame – v tomto prípade „jediná“ alebo „naplno“ za tvrdenia, ktoré môžu spotrebiteľa uviesť do omylu.

Pre úplnosť treba uviesť aj časť tlačovej správy Rady pre reklamu z 12. augusta 2008, kedy tento kontrolný orgán dospel hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a predmetný televízny spot Najlepšia ponuka roka zadávateľa T-Mobile Slovensko, a.s je v rozpore s časťou II bodu 4.1. Etického kódexu:

Sťažnosť evid. č. 26 (06-05)

Televízny reklamný spot na program Podnikateľ – Najlepšia ponuka roka, zadávateľ: T-Mobile Slovensko, a.s.

Sťažnosť spoločnosti Orange Slovensko, a.s. na televízny spot spoločnosti T-Mobile Slovensko, a.s., „Najlepšia ponuka roka“ propagujúci program Podnikateľ. Tvrdenie ,,najlepšia ponuka roka“, nie je podľa sťažovateľa podložené žiadnymi relevantnými podkladmi a takéto tvrdenie považuje za klamlivé a zavádzajúce a jej účelom je taktiež získať prospech pre spoločnosť T- Mobile na úkor iného súťažiteľa.

Komisia sa nestotožnila s tvrdením zadávateľa, že pod tzv. headline–om ,,najlepšia ponuka roka“, sa nemyslí najlepšia ponuka medzi ostatnými súťažiteľmi, ale, že ide o najlepšiu ponuku spoločnosti T-Mobile v danom roku, keďže z obsahu reklamy takéto posolstvo pre jej prijímateľa to nevyplýva. Pre jeden z dvoch spotov Komisia neakceptovala ani tvrdenie zadávateľa, že ide o osobitnú ponuku mobilných telefónov pri využití ponuky programu služieb, keďže reklama nie je takto koncipovaná a je spôsobilá uviesť príjemcu reklamy do omylu. Komisia pri rozhodovaní poukázala na nevyhnutnú korektnosť pri využívaní rôznych superlatívov v reklame.

AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a predmetný televízny spot Najlepšia ponuka roka zadávateľa T-Mobile Slovensko, a.s je v rozpore s časťou II bodu 4.1. Etického kódexu.

Zdroje:

rpr.sk

medialne.sk

Diskusia k článku:

Začať diskusiu