Tak, a je to tu! Dlho očakávané hospodárske výsledky jednotlivých výrobcov mobilných telefónov za náročný rok 2008 sú známe, poznáme tiež predaje ich produktov.
Predaj mobilných telefónov v roku 2008
| výrobca | predaných kusov | podiel |
| Nokia | 468,4 mil. ks | 39,8 % |
| Samsung | 196,6 mil. ks | 16,7 % |
| LG | 100,8 mil. ks | 8,6 % |
| Motorola | 99,9 mil. ks | 8,5 % |
| Sony Ericsson | 96,6 mil. ks | 8,2 % |
| ostatní | 215,8 mil. ks | 18,3 % |
Apple (v rámci kategórie "ostatní") údajne predal 13,7 mil. kusov.
Čistý predaj Nokie dosiahol 50 722 mil. eur, ale po odpočítaní príjmov NAVTEQ-u to je len 50 359 mil. eur. V roku 2007 dosiahol čistý predaj 51 108 mil. eur, čo značný medziročný pokles o 1,47 %. NAVTEQ, ktorého akvizíciu ukončila Nokia 10. jpla 2008, jej trochu pomohol (čistý predaj 361 mil. eur).
Samsung prudko rastie, LG sa drží mierneho tempa, Motorola padá. Nelichotivý výsledok dosiahol tiež Sony Ericsson, ktorého pozvoľný rast trhového podielu v predchádzajúcich rokoch vystriedal pád na úroveň asi polovice roku 2007. Ani čistý príjem Sony Ericssonu v čiernych číslach spred roka (+1 114 mil. eur) nebol udržaný a opäť sa vrátil do červených (-73 mil. eur).
Motorola, taká, akú ju poznáme, zrejme končí a pozitívne vyhliadky Sony Ericssonu spred roka sa tiež rýchlo zmenili. Koncom roka 2008 sa vykašľali na UIQ a reštrukturalizácia akosi neprináša reálne výsledky. Švédsko-japonskej zostave však držíme palce, aby sa krízového obdobia nezľakli, a radšej svetu predstavili telefóny, ktoré ľudia chcú. Naše veľké očakávania sa uberajú najmä smerom ku februárovej výstave Mobile World Congress v Barcelone.
Veľké nádeje vkladajú prognostici do firmy >Apple, žraločieho prístupu sa určite nevzdajú ani Samsung a LG. Nokia sa drží a jej investície do pridaných služieb (Nokia Maps, NAVTEQ, Ovi, Nokia Music, atď) často prepojených s dátovými službami prinášajú ovocie najmä z hľadiska vysokej propagácie Nokií v rámci akciových ponúk mobilných operátorov.
Vývoj trhového podielu Nokie
| 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
| 32,4 % | 34,1 % | 38,8 % | 39,8 % |
Vývoj trhového podielu Samsungu
| 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
| 12,6 % | 11,6 % | 14,3 % | 16,7 % |
Vývoj trhového podielu LG
| 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
| 6,7 % | 6,3 % | 7,2 % | 8,6 % |
Vývoj trhového podielu Motoroly
| 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
| 17,9 % | 21,3 % | 14,1 % | 8,5 % |
Vývoj trhového podielu Sony Ericssonu
| 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
| 6,3 % | 7,3 % | 9,2 % | 8,2 % |










Diskusia k článku: