ASSS zvažuje ďalšie žaloby proti mobilným operátorom

Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska (ďalej ASSS) odporúča minimálne všetkým zákazníkom T-Mobilu, aby nečakali na rozhodnutie súdu, ale aby si v reklamačnom konaní uplatnili náhradu za nespotrebovaný kredit, ktorý im prepadol po dobe svojej platnosti, do dvoch rokov od momentu jeho prepadnutia.

Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska zvažuje podanie žaloby aj na obmedzovanie používania pôvodného nespotrebovaného kreditu po dobe jeho platnosti nutnosťou jeho ďalšieho navýšenia. Podľa ASSS ide o obmedzenie prístupu k službám napriek tomu, že platnosť SIM-karty ešte neuplynula.

Tlačová správa:

Mobilní operátori začali zákazníkom vracať prepadnutý nespotrebovaný kredit

Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska sa dňa 24. 2. 2009 podaním dvoch žalôb na mobilných operátorov domáhala, aby sa operátori zdržali používania takých neprijateľných zmluvných podmienok, ktoré umožňovali prepadnutie nespotrebovaného kreditu po dobe jeho platnosti bez akejkoľvek finančnej náhrady.

Hoci od daného okamihu uplynul iba krátky čas, mobilní operátori začali meniť všeobecné podmienky tak, aby mal zákazník možnosť získať späť prepadnutý kredit. Napríklad spoločnosť T-Mobile Slovensko, a.s. prostredníctvom poštovej poukážky vrátila spotrebiteľovi 4,66 eur za nespotrebovaný kredit, ktorý mu prepadol po dobe jeho platnosti. Na základe tohto zistenia Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska odporúča minimálne všetkým zákazníkom uvedeného mobilného operátora, aby nečakali na rozhodnutie súdu, ale aby si neodkladne v reklamačnom konaní uplatnili náhradu za nespotrebovaný kredit, ktorý im prepadol po dobe svojej platnosti, a to za posledné dva roky od momentu jeho prepadnutia.

Vykonanými zmenami všeobecných podmienok mobilných operátorov však ešte stále nedošlo aj k odstráneniu obmedzovania používania pôvodného nespotrebovaného kreditu aj po dobe jeho platnosti bez nutnosti jeho ďalšieho navýšenia, hoci tento mohol byť využitý počas celej doby platnosti zmluvného vzťahu. Preto Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska zvažuje podanie žaloby aj na odstránenie takejto neprijateľnej podmienky, a to u všetkých troch slovenských operátorov, nakoľko ide o znevýhodnenie spotrebiteľa obmedzením prístupu k službám napriek tomu, že platnosť SIM-karty ešte neuplynula, čím je mu zo strany operátora znemožnené pokojné využívanie svojho majetku v podobe nespotrebovaného kreditu počas celého obdobia trvania zmluvného vzťahu na účel, na ktorý bol určený, teda na úhradu služieb poskytovaných mobilným operátorom, ktoré sú uvedené v cenníku.

Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska (Popradská 6, Stará Ľubovňa; www.spotrebiteliask.sk)

Diskusia k článku:

Začať diskusiu