O2: 880 000 zákazníkov, 50 % nárast tržieb a konečne aj zisk

Nárast výnosov o 50,5 % a nárast počtu zákazníkov o 59,2 % na 880 tísíc ku koncu roka 2010 sú výbornými výsledkami najmenšieho mobilného operátora.

ARPU majiteľa predplatenky bolo 8,4 eur, majiteľa paušálu 19,0 eur. Ak teda počítame s podielom 62,0 % predplatených služieb, celkové ARPU (mesačná útrata priemerného zákazníka) je 12,4 eur.

Od 1. januára 2010 do 31. decembra 2010 si užívatelia do siete O2 preniesli 141 716 telefónnych čísel, z O2 bolo prenesených asi 3,5 tisíc čísiel.

Približne 89 % volaní bolo realizovaných vo vlastnej sieti Telefónica O2 Slovakia, ktorá ku koncu roka 2010 pokrývala 94,9 % populácie. Podiel hovorov vo vlastnej sieti sa oproti koncu predchádzajúceho roka zvýšil o takmer 4 percentuálne body, teda z 85 % na 89 %.

Tlačová správa:

Bratislava, 18. február 2011 - Spoločnosť Telefónica O2 Slovakia dosiahla v roku 2010 výnosy vo výške 111,7 mil. €, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje ich 50,5 % nárast. Výnosy O2 v poslednom kvartáli roka 2010 predstavovali 32,8 mil. €, čo bolo medziročne viac o 42,6 %. K 31. decembru vzrástla zákaznícka báza spoločnosti o 59,2 % na vyše 880 tisíc. O2 zároveň dosiahlo v poslednom kvartáli roku 2010 kladný prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA), rovnako ako v treťom štvrťroku 2010.

„Aj v roku 2010 rástli tržby a počet zákazníkov O2 výrazným dvojciferným tempom. Zároveň sme v uvedenom roku dosiahli aj kladný prevádzkový zisk. Úspešné finančné a prevádzkové výsledky spolu so spokojnosťou našich zákazníkov svedčia o tom, že transparentný prístup a orientácia na zákaznícku skúsenosť sa nám vypláca,“ uviedol John McGuigan, generálny riaditeľ spoločnosti Telefónica O2 Slovakia.

Celkové výnosy O2 v roku 2010 vzrástli medziročne o 50,5 % na 111,7 mil. €. V samotnom štvrtom štvrťroku dosiahli 32,8 mil. €, čo je o 42,6 % viac ako v porovnateľnom období predchádzajúceho roka. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb dosiahol v roku 2010 výšku 8,4 €, ARPU u zákazníkov platiacich na základe faktúry predstavoval 19,0 €.

K 31. decembru 2010 dosiahol počet aktívnych zákazníkov viac ako 880 tisíc. Oproti porovnateľnému obdobiu predchádzajúceho roka to predstavuje medziročný nárast o 59,2 %, pričom od začiatku roka 2010 zaznamenalo O2 čistý nárast zákazníckej bázy o takmer 327,6 tisíc. Za týmto nárastom stál 52,8 % medziročný nárast zákazníkov predplatených služieb na 545,9 tisíc, zatiaľ čo počet zákazníkov fakturovaných služieb vzrástol medziročne o 71,0 % na 334,5 tisíc.

Od 1. januára 2010 do 31. decembra 2010 si užívatelia do siete O2 preniesli 141 716 telefónnych čísel.

Koncom decembra 2010 pokrýval mobilný operátor Telefónica O2 Slovakia vlastnou sieťou už 94,9 % populácie Slovenska. Toto pokrytie umožnilo realizovať takmer 89 % volaní vo vlastnej sieti. Zvyšných 11 % volaní sa zrealizovalo v režime národného roamingu. Podiel hovorov vo vlastnej sieti sa tak oproti koncu predchádzajúceho roka zvýšil o takmer 4 percentuálne body.

Na základe prieskumu nezávislej agentúry Ipsos Tambor a spoločnosti Telefónica O2 Slovakia dosiahlo O2 opäť najvyššiu úroveň spokojnosti zákazníkov spomedzi všetkých slovenských mobilných operátorov. Index zákazníckej spokojnosti O2 (CSI) dosiahol historicky najvyššiu hodnotu, rovnako ako aj rozdiel v porovnaní s našou konkurenciou.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu