O2: hospodárske výsledky za prvý polrok 2011

Telefónica Slovakia zaznamenala v prvom polroku 2011 nárast výnosov, zákazníckej bázy a prevádzkového zisku pred odpismi a amortizáciou. Prispelo k tomu širšie portfólio poskytovaných služieb spolu s programom O2 Filip a nárast podielu fakturovaných zákazníkov.

Celkové výnosy O2 vzrástli v 1. polroku 2011 v porovnaní s 1. polrokom 2010 o 49,8 % na 73,1 mil. €. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb dosiahol v tomto období výšku 8,5 €, ARPU u zákazníkov platiacich na základe faktúry predstavoval 17,9 €.

K 30. júnu 2011 dosiahol počet aktívnych zákazníkov takmer 1 003 000. Oproti porovnateľnému obdobiu predchádzajúceho roka to predstavuje medziročný nárast o 41,5 %, pričom od začiatku roka 2011 zaznamenalo O2 čistý nárast zákazníckej bázy o vyše 122 000. Za týmto nárastom stál 31,4 % medziročný nárast zákazníkov predplatených služieb na 592 000, zatiaľ čo počet zákazníkov fakturovaných služieb vzrástol medziročne o 59,1 % na takmer 411 000. Podiel zákazníkov faktúrovaných služieb stúpol medziročne o 4,5 % na takmer 41 %.

Do 30. júna 2011 si používatelia do siete O2 preniesli celkovo už vyše 313 000 telefónnych čísel.

Koncom júna 2011 pokrýval mobilný operátor Telefónica Slovakia vlastnou sieťou už 94,9 % populácie Slovenska. Toto pokrytie umožnilo realizovať 90 % volaní vo vlastnej sieti. Zvyšných 10 % volaní sa zrealizovalo v režime národného roamingu. Podiel hovorov vo vlastnej sieti sa tak medziročne zvýšil o 1 %.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu