O2: medziročný nárast zákazníkov o vyše 283-tisíc

Spoločnosť Telefónica Slovakia má za sebou úspešný rok 2011, kedy dosiahla výnosy vo výške 157,4 mil. €, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje nárast o 40,9 %. Zákaznícka báza vzrástla k 31. decembru 2011 o 32,2 % na vyše 1,164 miliónov.

Výnosy za posledný kvartál roku 2011 predstavovali 44,2 mil. €, v medziročnom porovnaní narástli o viac než 34,8 %. Zároveň dosiahla kladný prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA). Ten oproti rovnakému obdobiu v roku 2010 zrástol viac než päťnásobne.

Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb dosiahol v roku 2011 výšku 8,5 €, pri zákazníkoch platiacich na základe faktúry predstavoval 17,4 €. ARPU na priemerného zákazníka O2 vychádza 12,3 €.

Od začiatku roka 2011 zaznamenalo O2 čistý nárast zákazníckej bázy o 283 735 zákazníkov. Za týmto číslom stál 48,9 % medziročný nárast zákazníkov fakturovaných služieb na 498 000, zatiaľ čo počet zákazníkov predplatených služieb vzrástol medziročne o 22 % na 666 100.

Od 1. januára 2011 do 31. decembra 2011 si do O2 preniesli zákazníci 141 970 telefónnych čísiel. Počet prenesených čísel zo siete O2 ku konkurencii bol za minulý rok 6032.

O2 prenosgraf: O2

Koncom decembra minulého roka pokrývalo O2 vlastnou sieťou už 95,2 % populácie Slovenska. Toto pokrytie umožnilo realizovať až 90 % volaní vo vlastnej sieti. Zvyšných 10 % volaní sa zrealizovalo v režime národného roamingu.

O2 sa venuje aj rozširovaniu svojej dátovej siete 3G. Do jesene 2012 chce mať pokrytých 50 % populácie. Behom roka bude pripojených ďalších 156 miest, vďaka čomu bude 3G pokrývať už 181 miest a obcí. Plán zapájania zahŕňa všetky okresné mestá a väčšinu miest nad 5-tisíc obyvateľov a ich blízke okolie.

Prečítajte si: O2: 3G sieť v roku 2012 v ďalších 156 lokalitách

Čoskoro operátor zruší aj rýchlostný limit, ktorý bol pri dátových balíčkoch nastavený na 1 Mbps. Informovali sme vás o tom v samostatnej novinke (16. 1. 2012)

Operátor má na Slovensku spolu 16 značkových a 84 partnerských predajní. V súvislosti s nárastom počtu zákazníkov O2 nepotrebovalo nezvýšiť počet zamestnancov na zákazníckom centre. Počet nespokojných telefonátov a reklamácií sa nezvýšil, zvyčajne si zákazníci potrebujú ujasniť položky vo faktúre alebo získať doplňujúce informácie.

O2 dlhodobo dosahuje medzi zákazníkmi najvyššiu úroveň spokojnosti spomedzi všetkých slovenských mobilných operátorov.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu