Najvyšší podiel na sporoch s používateľmi, ktoré mimosúdne riešil TÚ SR, mala spoločnosť Slovak Telekom. V porovnaní s rokom 2010 medziročne klesol jej podiel na sporoch zo 48 % na 41 %. Druhý najvyšší podiel na sporoch s používateľmi mala spoločnosť Orange, jej podiel naopak medziročne stúpol z 32 % na 39 %. Tretí najvyšší podiel na sporoch s užívateľmi mala spoločnosť Telefónica, ktorej podiel medziročne mierne klesol z 9 % na 8 %.
Počet mimosúdne vyriešených sporov neodráža počet reklamácií, ktoré si používatelia uplatnili u operátorov, ale len počet pokračujúcich sporov aj po vybavení reklamácie, ktoré mimosúdne vyriešil TÚ SR. Ďalšie pokračujúce spory mohli riešiť aj priamo súdy.
Spory sa týkali správnosti úhrady a kvality elektronických komunikačných služieb. Mimosúdnemu riešeniu sporu predchádzala reklamácia, ktorú si užívateľ uplatnil u operátora a nebol spokojný s jej vybavením. Mimosúdne riešenie sporu nie je podmienkou na podanie žaloby. V roku 2011 TÚ SR mimosúdne riešil spory celkom medzi 14-timi operátormi a používateľmi.
Zdroj: teleoff.gov.sk
Diskusia k článku: