Miro ostal po prečítaní prijatej SMS správy s upozornením od O2 prekvapený. Pri aktivácii ho na žiadne obmedzenia nikto neupozornil, a ani na stránke operátora sa nič také nespomína.
Aktívne používa viacero SIM kariet a práve túto jednu s Extra balíčkom neobmedzených volaní za 30 eur mesačne má hlavne na kontaktovanie rodiny a priateľov, hovory prijíma na svojom staršom čísle, ktoré majú jeho známi uložené vo svojich telefónoch. Len pre úplnosť; na inkriminovanej SIM karte pretelefonoval 6 000 minút za mesiac.
Treba uznať, že 200 minút denne je už poriadne množstvo odchádzajúcich hovorov, a keď zo SIM karty odchádza denne toľko minút a nik na ňu nevolá, je to podozrivé.
Po kontaktovaní infolinky operátora sa dozvedel, že sú dôležité aj prichádzajúce hovory. SIM karta musí byť "živá", to znamená slúžiť i na prijímanie hovorov. Táto podmienka skrytá vo Všeobecných obchodných podmienkach (VOP) má slúžiť na ochranu operátora napríklad pred uskutočňovaním množstva komerčných a reklamných telefonátov z danej SIM karty, prípadne dobíjanie kreditu na SIM karte konkurencie.
Znie to logicky, no predsa len zaráža, že na niečo podobné operátor zákazníka neupozorní na viditeľnom mieste, v poznámke ku danému programu. Zákazník by sa tak vyhol zbytočným nepríjemnostiam. Veď kto z nás poctivo číta pri podpise zmluvy kompletné Všeobecné podmienky?
A kde je táto podmienka ukrytá? V štvrtom bode pod Právami a záväzkami Účastníka, kde sa hovorí, že Účastník je okrem ďalších povinností uvedených vo Všeobecných podmienkach povinný využívať Služby spôsobom, ktorý je, okrem iného, v súlade so Všeobecnými podmienkami.
Za zneužitie sa považuje najmä, nie však výlučne:
- "využívanie Služby so stanoveným maximálnym cenovým stropom alebo poskytovanej v neohraničenom rozsahu za pevný mesačný poplatok v neprimeranom rozsahu neobvyklom oproti štandardnému správaniu užívateľa, predovšetkým neúmerné využívanie tzv. nekonečných, resp. neobmedzených volaní za účelom získania finančného prospechu (napr. získavanie Kreditu) volajúceho alebo volaného priamo závislého od dĺžky takéhoto volania, za štandardné správanie sa pre účely týchto Všeobecných podmienok považuje priemerná miera využívania toho istého plnenia ostatnými Účastníkmi so zachovaním primeraného pomeru medzi odchádzajúcou a prichádzajúcou telekomunikačnou prevádzkou na danej SIM karte."
Otázky, aké je primerané používanie, koľko minút odchádzajúcich volaní už operátor považuje za prekročenie limitu, a aký by mal byť pomer prichádzajúcich / odchádzajúcich volaní na jednej SIM karte s aktívnym balíčkom neobmedzených volaní sme adresovali O2 už minulý týždeň. Na odpovede stále čakáme. Zároveň zisťujeme, ako sú na tom ostatní dvaja operátori.
Známe je obmedzenie Orangeu pri flatovom programe na 250 unikátnych čísel. Okrem toho má vo svojich Všeobecných podminekach klauzulu o zneužívaní služieb s odkazom na jednotlivé body, ktorých sa zneužívanie týka. Vo VOP Telekomu sa dočítame o možnom obmedzení využívania Služieb pri zistenom zneužívaní, ktoré je "výrazne a neprimerane nad rámec obvyklej priemernej miery využívania danej Služby ostatnými účastníkmi (najmä neúmerné využívanie tzv. nekonečných alebo neobmedzených paušálov)."
Máte podobné skúsenosti? Aký je váš názor na takéto obmedzenie skryté vo VOP operátora?
Doplnené 29. 4. 2013: Telekom nám potvrdil, že pri neobmedzených hovoroch nemá nastavené žiadne limity.
29. 4. 2013 16:50 hod. doplnené o stanovisko O2:
"O2 pristupuje ku každému zákazníkovi nanajvýš individuálne. Spomínaný bod 4.2 pism a) Všeobecných podmienok je namierený proti utajeným callcentrám, GSM bránam, prepredávaniu služieb a automatom, ktoré v pravidelných intervaloch obvolávajú databázy klientov. Uvedené ustanovenie nie je “chytákom” pre bežných zákazníkov. Snažíme sa len zabrániť aktivitám špekulantov, ktorí sú už dopredu rozhodnutí, že služby, ktoré poskytujeme budú zneužívať na svoj osobný prospech práve využitým vyššie uvedených praktík. Ide o ochranu bežných čestných zákazníkov, ktorých spokojnosť je u nás na prvom mieste. V prípade že článok vznikol na základe podnetu zákazníka je zvláštne, že sa neobrátil na nás priamo ale na médiá. V prípade že sú jeho úmysly čestné tak by nemal mať problém ani s týmto bodom VP, ktorý nijakým spôsobom nebráni riadnemu užívaniu služieb."
Zdroj: o2.sk













Diskusia k článku:
Manobb 29.04.2013 - 08:34
Konečné nekonečno, obmedzené neobmedzeno ....., čo mi to tak evokuje ? Že by na "anonymnú" reklamnú kampaň predchádzajúcu zavedeniu programu O2 Fér ??? Spomínate si ? Ale k veci: Je predsa logické, že ak chcú dvaja ľudia veľa kecať, tak si neobmedzený paušál nedajú obaja, ale len jeden. Je prirodzené, že ak v malej komunite potrebujú niečo veľa riešiť, tak si neobmedzený paušál nedajú všetci, ale len jeden. A je prirodzené, že ak to systém v rodine, či firme ostatným vyhovuje, tak si nedá celá rodina/firma neobmedzený paušál, ale môžu na dlhšie volania zdielať takúto SIM s neobmedzeným paušálom, tzn. okrem neho môžu mať aj iné SIM, ktoré sú určené na prijímanie hovorov aj od ľudí mimo rodiny, komunity, či firmy .... Nepochopiteľné ? Nuž, pre našich obmedzených operátorov s tzv. "neobmedzenými paušálmi" asi áno ... Musia sa ešte strááááášne veľa učiť od operátorov z tzv. nešpecifických trhov v EÚ, keďže sú ešte stále svojim myslením a konaním len "v plienkach" a ešte sa len učia "chodiť" v skutočne trhovom mechanizme (rozumej trhový mechanizmus nie je špecifický trh, ale skutočne voľný trh) Prajem príjemný a úspešný týždeň všetkým. :-)
huje®29.04.2013 - 08:51 Trvalý odkaz
Ehm...
Je predsa logické, že ak chcem kontaktovať rodinu a známych, aktivujem si ten balíček (áno, ide o balíček) k existujúcemu číslu, ktoré majú tí známi a rodina uložené (budú tak na karte prebiehať hovory oboma smermi) :-)
"Čitateľ Miro" ale zvolil nelogickú formu a aktivoval si extra balíček neobmedzených volaní na úplne novej SIM karte, ktorú podľa jeho slov má len na odchádzajúce volania, na príjem mu slúži staršia karta, teda tá, ktorú všetci jeho známi uloženú a na ktorú mu oni volajú. Ak ide o sim kartu v inej sieti, prečo si "čitateľ Miro" neaktivoval neobmedzené volania v tej inej sieti, prípadne prečo to číslo z inej siete nepreniesol do O2 ?
Redakcia to myslí úplne vážne, ak sa pýta, kto z nás číta pri podpise zmluvy VOP ? Najmä ak pri podpise je jasne v zmluve napísané, že s VOP klient súhlasí ? To ako fakt myslíte tú otázku vážne, alebo mala slúžiť len na pobavenie takých, ako som ja ? VOP sú voľne dostupné na weboch operátorov, môžete si ich prelúskať hoci aj vopred z pohodlia kresla v obývačke.
No a aby som sa vyjadril aj k názoru na obmedzenie:
pokiaľ budú medzi nami existovať podobné indivíduá, ako je "čitateľ Miro", budú existovať aj obmedzenia inak neobmedzených programov. Vysvetlenie toho, prečo mám na Mira názor, aký mám je v predošlých riadkoch. Na doplnenie: stačí si na jednoduchej kalkulačke spočítať "zárobok" operátora, ak prevolaných 6000 minút "čitateľa Mira" smeruje prevažne, či dokonca výlučne do iných sietí.
Ovácie za môj názor nezožnem, ale na to som si už za tie roky zvykol.
RoSta29.04.2013 - 10:01 Trvalý odkaz
súhlasím s hujerom
Rastislav.j29.04.2013 - 10:45 Trvalý odkaz
hujer®
na to aby si mohol tvrdiť, že je niečo logické, musel by si poznať všetky fakty. To, že je niečo logické vo všeobecnosti ešte neznamená, že je to logické aj v konkrétnom prípade.
A ešte pridám, že logicky by tam aj tak hovory byť nemuseli, ale mohli by tam byť len prezvonenia
huje®29.04.2013 - 11:03 Trvalý odkaz
Aj to (táto tvoja úvaha o prezvoneniach) je presne milý Rasislav dôvod, prečo nemôžu u nás byť neobmedzené volania len za 19,90 € alebo podľa niektorých tiežekonómov ešte menej. Resp. môžu, ale budú mať obmedzenia presne pre expertov podobných "čitateľovi Mirovi".
Zriadenie úplne novej SIM karty za účelom len odchádzajúcich volaní je nelogické, nezmyselné, vypočítavé a je treba rátať aj s obmedzeniami - áno, možno budú niektorí prekvapení, ale každý podnikateľský subjekt podniká za účelom tvorby zisku. Prepočet toho zisku v tomto prípade "čitateľa Mira" so 6000 minútami odchádzajúcich hovorov a 0 minútami prichádzajúcich hovorov len za 30 (prípadne po zľave za 21 €, alebo po priznanom bonuse za 25 €) som naznačil už v predošlom mojom vstupe.
Viac naozaj nepotrebujem vedieť na to, aby som menil svoj záver o nelogickosti takéhoto kroku (zriadenie takej SIM).
A prepáč, ale odbavovať sa na tom, či to je , alebo nie je logické je sekundárne. Primárne totiž ide o obmedzenia takéhoto konania. Ale v tvojom prípade sa nedivím, že sa opäť snažíš nájsť škvrnu všade inde, len nie na nosnej časti problému.