Zverejnené finančné výsledky Sony za prvý fiškálny štvrťrok 2013 (podľa nášho kalendára Q2), ktorý sa pre spoločnosť skončil 30. júna 2013 ukazujú, že dôležitým faktorom bol výrazný nárast predaja smartfónov. Spoločnosť v období od 1. apríla do 30. júna tohto roka predala 9,6 milióna modelov radu Xperia.
Oproti 7,4 miliónom kusov z minulého roka je to nárast o výrazných 29,7 %, a to napriek tomu, že napríklad vlajkový model Xperia Z odchádza z väčšiny testov s mierne horšími hodnoteniami než konkurenčné HTC One alebo Samsung Galaxy S4.
Sony napriek veľmi slušnému nárastu predajov medziročne stratilo spomedzi všetkých výrobcov smartfónov 0,7 % podielu na trhu. V druhom kvartáli 2013 malo rovné štyri percentá. Mobilná divízia, pod ktorú patrí aj výroba PC a notebookov Sony, sa však ku koncu júna konečne spamätala. Jej prevádzkový zisk v druhom štvrťroku činil 5,9 miliardy JPY (44,771 mil. EUR), pričom ešte vlani bola v rovnakom sledovanom období v strate 28 miliárd jenov.
Celkový príjem mobilnej a PC divízie vzrástol v druhom štvrťroku medziročne o 36,2 % na 389 miliárd jenov (2,951 mld. EUR). Predaje smartfónov vyrovnali pokles predajov PC a notebookov a mobilná divízia tak v Q2 2013 potiahla k čistému zisku 3,5 miliardy japonských jenov (26,559 mil. EUR) aj celé Sony. To bolo ešte rok predtým v strate vyše 24 miliárd jenov. Zlá situácia pre Sony nastala v roku 2011, kedy bolo zo všetkých japonských výrobcov vôbec najhoršie postihnuté katastrofou elektrárne vo Fukušime. Spoločnosť vtedy musela zastaviť výrobu v šiestich závodoch na výrobu elektroniky.
(EUR = 131,78 JPY; kurz NBS zo dňa 2. 8. 2013)
Zdroj: Mobile World Live
Diskusia k článku: