Kým pred dvadsiatimi rokmi sme sa učili, ako klikať na linky a ako si vyhľadávať informácie na internete, dnes sa mnoho z týchto činností deje automaticky, alebo len s naším minimálnym pričinením. Jednu z najinovatívnejších vecí v tomto ohľade predstavila švédska spoločnosť Ericsson na technologickom veľtrhu MWC 2014 v Barcelone. Ide o koncept tzv. elektronického pripojeného papiera, ktorý by sa však už čoskoro mohol objaviť v bežnom živote.
Predstavte si, že sa ukazovákom pravej ruky dotknete papierovej nálepky na tetrapakovom balení mlieka. Na smartfóne v druhej ruke sa okamžite objaví informácia o zložení, dátume spotreby, či vhodnosti pre vašu diétu alebo zdravotný stav. Žiadne čítanie príbalového letáku, či drobných písmeniek na obale produktu, nehrozí ani zdĺhavé vyhľadávanie na internete – elektronika v papieri to urobí za vás. Vďaka prepojeniu na váš smartfón či tablet máte všetko potrebné v okamihu na displeji.
Prúžok papiera, ktorý má z jednej strany klasickú reklamnú potlač, na druhej však, pre ľudské oko, neviditeľnú elektroniku. Papier obsahuje čip, dotykový senzor, vytlačenú anténu a vytlačenú batériu. Pripojenie papiera na mobilné zariadenie sa aktivuje dotykom prsta a prostredníctvom vášho tela pošle svoju identitu do smartfónu vo vašej ruke alebo vrecku. Zariadenie si na základe prijatej informácie na internete okamžite a automaticky vyhľadá súvisiacu informáciu.
Pripojený papier má obrovské možnosti využitia. Môžete si takýmto spôsobom zistiť napríklad zloženie potravín, informácie o histórii alebo zaobchádzaní s produktom. Poštová zásielka vybavená pripojeným papierom vám bez okolkov prezradí ako bolo s balíkom zaobchádzané, kto s ním kedy a ako manipuloval. Prípadne si môžete trebárs dotykom prsta preložiť informáciu z plagátu alebo informačnej tabule.
Podľa Ericssonu toto riešenie v blízkej budúcnosti nájde svoje uplatnenie v mnohých oblastiach nášho života, napríklad vo farmácii, zdravotníctve, v módnom či automobilovom priemysle, médiách, zábave...
Chcete vidieť ako to funguje v praxi?
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: