Hudobné festivaly: vďaka mobilným platbám aj bez hotovosti

Festival Lollapalooza pripravil pre návštevníkov RFID čip, vďaka ktorému po spárovaní s kreditnou alebo platobnou kartou budú môcť platiť za jedlo či nápoje. Počas celých troch dní tak so sebou nebudú musieť mať žiadnu hotovosť, ktorú by museli strážiť.

Letné hudobné festivaly pre návštevníkov prinášajú niekoľko problémov. Jedným z nich môže byť aj starostlivosť o vašu peňaženku. V dave pod pódiom zavadzia, no pre kúpu piva či drobného občerstvenia ju nutne potrebujete. Lákať však môže aj zlodejov.

Augustový festival Lollapalooza v Chicagu bude v tomto smere priekopníkom. Návštevníci totiž nebudú potrebovať žiadnu hotovosť. Všetko obslúži RFID čip, ktorý bude môcť byť integrovaný na náramku povoľujúcom vstup do areálu alebo pripevnený k mobilnému telefónu (ktorý je snáď ešte starostlivejšie stráženým predmetom u každého z nás).

Čip si návštevníci vopred zaregistrujú cez internet a spárujú ho so svojou kreditnou alebo platobnou kartou. V stánkoch s jedlom a nápojmi potom budú platiť jednoduchým priložením RFID štítku k pokladni. Celá transakcia bude navyše zabezpečená aj PIN-om, aby sa predišlo zneužitiu festivalového platobného systému.

Promotér festivalu Lollapalooza tiež sľubuje jeho rozšírenie aj na iné podujatia pod svojou záštitou. RFID čip nepotrebuje internetové pripojenie ani žiadnu elektrickú energiu, návštevník teda nebude musieť sledovať stav batérie svojho telefónu ani hľadať tradičné nabíjačkárne, ktoré poznáme už aj zo Slovenska. On-line by mal byť len pokladničný terminál, no aj ten dokáže v prípade výpadku transakcie uložiť do svojej pamäte a bankám ich pošle až keď sa znova pripojí, prípadne keď sa zníži vyťaženie BTS vysielačov v okolí festivalu.

obr: Lollapalooza.com

ikona

Orange: hudobný festival Bažant Pohoda 2014 v znamení LTEZnámy hudobný festival bude plnohodnotne pokrytý signálom 4G od Orangeu. Zákazníci si tak budú môcť bezplatne vyskúšať surfovanie v LTE sieti. Viac zábavy si užijú aj na facebookovom profile operátora, kde okrem iného ponúkne streaming vybraných vystúpení. Nechýba ani súťaž o vstupenky.

Platenie bez hotovosti už v niektorých krajinách v minulosti skúšal aj McDonald alebo reťazec Starbucks. Tu platba prebiehala prostredníctvom špeciálnej aplikácie, ktorú si majiteľ smartfónu s Androidom či iOS vopred stiahol.

Práve toto by mohla byť cesta, ako platby mobilom rozšíriť omnoho rýchlejšie. Kým banky môžu vyžadovať špeciálne obaly s NFC čipom alebo dokonca výmenu SIM karty, jednotlivým obchodníkom, u ktorých pravidelne nakupujeme, môže stačiť aplikácia a jednoduché spárovanie platobnej karty s ich systémom.

A čo vy? Potešila by vás takáto možnosť bezhotovostných platieb, alebo stále preferujete mince, bankovky či maximálne kartu?

Zdroj: Adweek, Starbucks

Diskusia k článku:

Začať diskusiu