Určite ste si všimli, že každý smartfón, tablet či iné elektronické zariadenie má na sebe okrem loga výrobcu aj ďalšie piktogramy a kódy. U nás v Európe je to napríklad certifikát zhody pre predaj na našom trhu "CE", zámorskou obdobou je potom označenie "FCC".
A práve tu chystajú Američania zmenu. Ak prejde návrh dvojice senátorov, označenie FCC a zodpovedajúci ID kód už nebudú musieť byť vytlačené na zadnej strane každého zariadenia. Federálna komunikačná komisia (FCC) síce bude pracovať tak ako doteraz, no viditeľný štítok budú môcť nahradiť takzvané digitálne známky (e-labeling).
Komisii postačí, ak sa používateľ bude môcť k informácii dostať cez menu v zariadení a nebude na to potrebovať viac než tri kroky alebo špeciálny softvér či vloženú SIM kartu. V návode potom musí byť celý postup dôkladne vysvetlený.
Dôvodom pre uvoľnenie požiadaviek má byť zníženie nákladov pre výrobcov, ktoré by sa potom mali premietnuť aj do koncovej ceny na pultoch obchodov.
Úspory zrejme nebudú príliš veľké, z uvoľnenia predpisov by tak mohli mať väčšiu radosť dizajnéri. Stále však platí, že pre produkty predávané na európskom trhu budú popisy s piktogramom zhody "CE" povinné. Niektorí výrobcovia (napríklad Apple či HTC) na svoje zariadenia tlačia rovno obe označenia pre európsky i americký trh, iní zasa vyrábajú zadný kryt pre každý región zvlášť.











Diskusia k článku:
rtg 15.07.2014 - 04:38
to by mohli, strasne to spati mobily