Aj Foursquare rozdeľuje svoju aplikáciu na dve, používatelia sa hnevajú

Populárna služba s 50-miliónovou používateľskou základňou sa rozhodla svoje funkcie rozdeliť medzi dve aplikácie - Foursquare a Swarm. Ohlasy na tento krok sú však najmä negatívne. Dokáže tipy na podniky a turistické lokality zachrániť blížiaci sa redizajn?

Geolokačná služba Foursquare sa postupom času stala veľmi populárna a jej používateľská základňa úplne prevalcovala konkurenčné aplikácie ako napríklad Gowalla, Google Latitude či Facebook Places. O čo v nej vlastne ide?

Foursquare je databázou podnikov a miest po celom svete, ktorú vytvárajú priamo jej používatelia. Ku každej lokalite (reštaurácii, bare, klubu, ale aj parku a turistickej pamätihodnosti) môžu pridávať svoje hodnotenia, fotografie a tipy na obľúbené jedlá. Postupom času pribudli aj otváracie hodiny prevádzok a podrobnosti o možnosti platenia kartou či vhodnosti pre rodiny s malými deťmi. Používateľom potom v cudzom meste stačilo otvoriť Foursquare a vo svojom okolí hneď našli niekoľko najlepšie hodnotených podnikov, z ktorých si ten ideálny vybrali podľa tipov, fotografií alebo nastavenej cenovej kategórie.

Plnenie obsahu podporovala takzvaná gamifikácia - používatelia mohli v navštívenom podniku urobiť takzvaný "check-in", čím v ňom potvrdili svoju prítomnosť a získali určitý počet bodov do súťaže proti svojim priateľom.

Foursquare sa však rozhodol svoju činnosť lepšie speňažiť a nasledoval tak príklad Facebook Messengera alebo Google Disku. Aj on doterajšie funkcie rozdelil medzi Foursquare a novú aplikáciu Swarm.

Požiadavka na stiahnutie Swarmu pri pokuse o check-in (obr: @radimvmihalik)

Swarm prebral možnosť označovania sa v podnikoch a zdieľanie polohy s priateľmi, no (aspoň nateraz) vypadla súťaž o najväčší počet bodov a zdôrazňovanie takzvaných Mayorov (používateľov, ktorí daný podnik navštevujú najčastejšie). Foursquare pritom naďalej slúži na vyhľadanie informácií a podrobností o jednotlivých lokalitách. Jednotlivé úkony však vyžadujú prepínanie medzi oboma aplikáciami a Foursquare pri požiadavke na check-in už niekoľko dní zobrazuje len ponuku pre stiahnutie Swarmu.

Väčšine používateľov sa nepáči ani nový dizajn, ani potlačenie pôvodných funkcií a už vôbec nie nutnosť inštalovať ďalšiu aplikáciu do vnútorného úložiska svojho smartfónu. Niektorí napísali viacero blogov, nadávok na internet či dokonca vytvorili posmešné videá.

Jedno z posmešných videí na YouTube

Hlavný problém pôvodného Foursquare mal spočívať v tom, že ľudia sa v starej aplikácii iba označovali a o plnenie obsahu fotografiami či tipmi sa údajne staralo iba 5 % používateľov. Partnerstvo s reštauráciami a podnikmi pritom pre Foursquare predstavuje hlavné zdroje príjmov prostredníctvom systému akcií a zliav. Paradoxom je, že aplikáciu s pôvodnými funkciami možno používať už len na telefónoch s Windows Phone, ale Swarm, ktorý tieto funkcie rozdelí aj tu, by na operačný systém od Microsoftu mal prísť už čoskoro. Majitelia iPhonov či androidov si ho už buď stiahli, alebo službu prestali používať.

Zdá sa, že nový Swarm bol ušitý horúcou ihlou a Foursquare si tak spôsobil viacero problémov, no podľa všetkého ich už skúša napravovať. Služba by už budúci týždeň mala úplne zmeniť dizajn a dostane tiež nové logo. Základná obrazovka Foursquare (teda aplikácie pre nájdenie toho správneho podniku) by sa mala začať prispôsobovať preferenciám konkrétneho používateľa - podľa preferovaných jedál začne zobrazovať špecifickejší obsah a personalizované vyhľadávanie.

Vývojári podporia aj plnenie obsahu tak, aby ho vytváralo čo najviac používateľov z 50-miliónovej základne. Tie najlepšie tipy by mali byť odmeňované a bodované. Hráč s určitým počtom bodov sa bude môcť stať expertom napríklad na talianske reštaurácie alebo pivo, čo aplikácia pri jeho hodnoteniach konkrétnych podnikov aj náležite zdôrazní. Ostatní používatelia potom dostanú možnosť sledovať odporúčania expertov, ktorých si sami vyberú.

Nový vzhľad Foursquare. Update by mal prísť už o týždeň.

Nám rozdelenie až tak neprekáža a aj samotný Foursquare tvrdí, že "na Swarm už prešli viac než tri štvrtiny používateľov" (ťažko však povedať, koľko z nich si aplikáciu len stiahlo a následne zmazalo). Podľa prevádzkového riaditeľa Jeffa Gluecka sa ľudia vďaka Swarmu "checkujú" častejšie a častejšie aj hľadajú podniky v pôvodnej aplikácii. Uvidíme teda, či blížiaci sa redizajn potlačí aj ostatné negatívne ohlasy, ktorých sa v posledných týždňoch objavilo viac než dosť. Najlepšie to dokazuje priemerné hodnotienie Swarmu v oboch najpopulárnejších obchodoch s aplikáciami. Google Play hlási 3,5 a App Store dokonca desivých 1,5 hviezdičky z piatich možných.

Aktualizované 6. 8. 2014:

Redizajnovaný Foursquare už nájdete v Google Play i App Store

Zdroj: The Foursquare Blog (1, 2), The Verge

Diskusia k článku:

Richard Hombauer 04.08.2014 - 18:06

Podľa mňa najhorší ťah medzi všetkými veľkými aplikáciami všetkých čias. Facebook a Messenger som ešte pochopil, toto nie.

clw05.08.2014 - 11:48 Trvalý odkaz

asi tak...FB a Messenger mi nevadil nikdy, ale toto je zle
foursquare vyuzivam na zaujimave miesta v okoli a nasledne pripadne checknutie - a nezaujima ma ci ma niekto s kamosov o 10km dalej chut na kavu...
a to sa foursquaraci o appku prikladne staraju a musia to takto pototo.

Celá diskusia 2 príspevky