Aplikácie v App Store budú naplno využívať 64-bitové procesory

Už od februára by sa majitelia novších iOS zariadení mali dočkať rýchlejšej odozvy a výkonnejších aplikácií. Všetok nový či aktualizovaný obsah v App Store totiž bude musieť plne podporovať 64-bitové procesory v iPhone 5S či iPade Air a novších.

Aplikácie pre iOS by mali byť ešte rýchlejšie, Apple totiž od februára 2015 zavedie nové pravidlá pre prijímanie aplikácií (a rovnako pre aktualizácie tých, ktoré sa v App Store už v súčasnosti nachádzajú). Všetok nový obsah bude musieť vedieť naplno využiť 64-bitové procesory, ktoré sa po prvýkrát objavili v iPhone 5S a neskôr aj v prvom iPade Air.

Zmena by mala priniesť výrazné zvýšenie výpočtového i grafického výkonu. Najvyšší nárast by mali používatelia zaznamenať pri editovaní fotografií, videí a samozrejme pri hrách.

Majitelia starších iPhonov a iPadov zatiaľ nemusia mať obavy, aplikácie budú musieť byť napísané tak, aby pracovali aj na starších 32-bitových procesoroch. Úplná strata záujmu zo strany vývojárov podobne, ako to zažili napríklad majitelia zariadení s Windows Phone 7, teda zatiaľ určite nehrozí. Navyše, Apple stále oficiálne predáva aj iPhone 5C s 32-bitovou A6-tkou vo vnútri.

Po kliknutí sa obrázok zobrazí vo vyššom rozlíšení. Šípkami na klávesnici potom môžete ľahko preskočiť na ďalší.

ikona

Sony prinesie Android 5.0 Lollipop na celý rad Xperia ZKrátko po oficiálnom uvedení názvu novej verzie Androidu 5.0 Lollipop zverejnilo Sony na svojom blogu informáciu o pripravovanej aktualizácii.

Na trhu momentálne nájdeme aj niekoľko smartfónov so 64-bitovým procesorom a operačným systémom Android, stále však platí, že majitelia ich budú môcť naplno využiť až po splnení dvoch podmienok - budú musieť používať najnovšiu verziu Androidu 5.0 Lollipop a vyčkať tiež na podporu zo strany vývojárov aplikácií. Google sa ich však zatiaľ, na rozdiel od Applu, nijako naháňať nechystá.

Na developerskej podstránke Apple.com sa tiež nedávno objavilo niekoľko najčastejších dôvodov, prečo sú aplikácie odmietnuté pri pokuse o ich zverejnenie v App Store. Platí pritom, že až za 55 % odmietnutí je zodpovedný jeden z nasledujúcich desiatich dôvodov:

V 13 % prípadov vývojár neuviedol dostatok informácií (typicky popis aplikácie)

Až 11 % aplikácií počas sledovaného obdobia Apple odmietol, lebo obsahovali chyby (bugy)

V 6 % neboli administrátori App Store spokojný s užívateľským rozhraním

V 6 % aplikácia padala

3 % softvéru malo zavádzajúci názov alebo ikony podobné už existujúcim aplikáciám

3 % názvov, popisov či screenshotov sa nezhodovalo so skutočným obsahom aplikácie

Až v 3 % dokonca vývojári "spamovali" App Store rôznymi verziami podobných aplikácií

V 3 % prípadov vývojári promovali iné aplikácie

A 3 % mali rozdielny názov v iTunes Connect (nástroj pre nahrávanie obsahu) a po samotnom nainštalovaní do zariadenia

Vývojári musia splniť aj množstvo ďalších podmienok. Plne funkčné musia byť aj všetky odkazy na podmienky používania či kontaktné formuláre a ak sa má jej používateľ niekam prihlasovať, administrátori musia mať prístup k demo účtu so všetkými funkciami.

Zdroj: Apple Developer ( 1 I 2 )

Diskusia k článku:

Začať diskusiu