Asi len máloktorý titul má v posledných rokoch na konte toľko kontroverzie, ako práve Cyberpunk 2077. Do histórie videoherného priemyslu sa zapísal nevydareným štartom, ktorý sprevádzali nesplnené sľuby vývojárov a množstvo chýb. CD Projekt RED si tak sypal popol na hlavu a nezostalo mu nič iné, ako naprávať čo sa dá.
Ambiciózny Cyberpunk 2077 vyšiel pôvodne zhruba o mesiac neskôr, než sa na trh dostali nové konzoly PS5 (recenzia) a Xbox Series X (recenzia). Vývojári sa však v tom čase plne sústredili na to, aby hra doručila AAA kvalitu na PC, PS4 a Xbox One. Kým v prvom prípade sa to podarilo, vydanie na staré konzoly dopadlo katastrofálne.
No a nové konzoly si na svoj maximálny zážitok museli počkať vyše rok od vydania hry. CD Projekt RED totiž popri opravách pracoval aj na next-gen verzii. Cieľom bolo katapultovať Cyberpunku 2077 do novej generácie so všetkou parádou. No a ja som mal možnosť na vlastnej koži okúsiť, ako sa výsledok hrá.
Cyberpunk 2077 som otestoval na PlayStation 5, kde rovnako ako na Xboxe dostal masívnu next-gen aktualizáciu s názvom Patch 1.5. Išlo zhruba o 50 GB dát, ktoré opravujú množstvo chýb a vylepšujú celkový vizuál.
Dynamické 4K s ray-tracingom vs. dynamické 4K so 60 fps
Po aktualizácii hra dostala dva režimy zobrazenia, zameraná na kvalitu a výkon. V oboch máte dynamické 4K rozlíšenie a môžete si zapnúť tiež HDR10, ak máte podporovaný televízor. V prvom prípade však Cyberpunk 2077 funguje v 30 fps aj s ray-tracingom. Ten v druhom režime chýba, ale na oplátku dostanete 60 snímkov za sekundu.
Vlastnú analýzu výkonu som z technických príčin nerobil. Relevantné analýzy však hovoria, že dynamické 4K je v prípade Cyberpunku 2077 väčšinu času v oboch režimoch 1440p. Osobne mi to ale vôbec nevadilo. So skutočným 4K má totiž na nových konzolách problém podstatne veľa AAA hier a dynamické riešenie sa ukazuje ako efektívne.
Nárast výkonu je to tak či tak zjavný a hlavné je to, že dostanete maximálne plynulý zážitok v oboch režimoch. Značnú časť hry som odohral v režime kvality, pretože ray-tracing futuristickému Night City naozaj sekne. Mesto je totiž plné svetiel a s touto funkciou dokáže doslova zažiariť.
Nezaznamenal som žiadne snímkové prepady, ani chyby či podobné nepríjemnosti, ktoré hru sprevádzali kedysi. Občas vidíte jemné doskakovanie textúr, ale nie je to nič hrozné. O čosi iný zážitok potom získate po prepnutí na režim výkonu.
So 60 snímkami za sekundu je Cyberpunk 2077 živší, dynamickejší a hranie si budete naozaj užívať. Rovnako ako v prvom prípade ani tu som nezaznamenal žiadne technické problémy či prepady snímkovania. V oboch režimoch tak hra funguje úplne plynule a bez problémov.
Prechod na next-gen však so sebou priniesol aj niekoľko ďalších noviniek. Samotné mesto pôsobí reálnejším dojmom, na čom sa určite podpísalo aj zlepšenie správania NPC postáv na ulici. Po novom je ich viac, už nepôsobia chaoticky a zažijete s nimi menej bizarných situácií než predtým.
Okrem toho na vás chodci môžu zaútočiť, zlepšila sa logika premávky aj jazdný model. Po technickej stránke je tu tiež vyššia dohľadnosť a celkovo lepšia kvalita tieňov aj mimo režimu s ray-tracingom. Závisí tak len od vašich preferencií, či preferujete vizuálnu kvalitu alebo snímkovanie.
Next-gen vylepšenia tiež rapídne skrátili nahrávacie obrazovky. Síce tu stále sú, ale trvajú len niekoľko sekúnd. Okrem toho oceňujem, že vývojári nezabudli ani na podporu ovládača DUALSENSE, ktorá zahŕňa vibrácie aj adaptívne spúšte. Na PS5 sa zároveň pridáva tiež podpora 3D zvuku.
Cyberpunk 2077 je konečne hrou, akú sme chceli
Síce to trvalo vyše roka, ale podarilo sa. Na nových konzolách doručil Cyberpunk 2077 konečne next-gen zážitok, aký by sme od takejto ambicióznej hry očakávali. Tešiť sa môžete na krásne futuristické Night City, ktoré doslova žiari vďaka podpore ray-tracingu.
Celkový zážitok umocňujú tiež ďalšie grafické vylepšenia a režim výkonu, ktorý so 60 fps ponúka podstatne živšiu a dynamickejšiu akciu. Ak ste Cyberpunk 2077 ešte nehrali a máte next-gen konzolu, tento zážitok vám maximálne odporúčam.
S aktuálnou verziou hry na nových konzolách totiž môžete úplne zabudnúť na pokazené vydanie. CD Projekt RED tu odviedol naozaj výbornú prácu, vďaka ktorej si môžete naplno vychutnať jednu z najlepších hier, aké sme tu mali za posledné roky.
Diskusia k článku: