Aktuálna krízová situácia si vyžaduje, aby sme von vychádzali čo najmenej, a tak mnohí z nás trávia svoj čas zatvorení doma alebo na chalupe. Sami, s niekým blízkym či rodinou. A to výrazne mení aj používanie online služieb, frekvenciu telefonovania či smartfónovú zábavu.
Operátori na vládne opatrenia zareagovali zvýšeným objemom bezplatných dát, pridaním TV programov do bezplatnej ponuky a podobne. O benefitoch našich mobilných operátorov vás pravidelne informujeme na našom webe v sekcii operátori.
Pokiaľ sledujete aj náš facebook, možno ste zaregistrovali nedávnu otázku, čo sa u vás zmenilo v poslednom období. Prenášate viac dát, píšete viac správ alebo sú vaše telefonáty častejšie a dlhšie? A aké aplikácie vám teraz najviac pomáhajú?
Viacerí ste spomínali, že batéria v telefóne alebo tablete vám - celkom pochopiteľne - vydrží oveľa kratší čas než zvyčajne. Pozeranie videí na Netflixe, YouTube, počúvanie hudby cez Spotify, komunikácia cez Messenger a sledovanie správ na webe dá baterke zabrať.
Peter objavil čaro zrkadlenia obsahu mobilu na televízore. Pre Rolanda sa, naopak, okrem toho, že má deti doma, nezmenilo v používaní mobilu takmer nič. A Jaroslav paradoxne drží mobil v ruke menej často než predtým. Práve kvôli tomu, že trávi viac času so svojimi deťmi.
Možno ste sa niektorí stretli s tým, že hovor sa častejšie preruší. Zdá sa, že mobilné siete naozaj viac vyťažené než pred mesiacom.
V našej redakcii sa toho veľa nezmenilo, keďže práca z domu bola aj predtým pre nás samozrejmosťou. Kolega Richard, ktorý predchádzajúce dni trávil na chalupe, však spotreboval oveľa väčšie množstvo mobilných dát (asi 40 GB za týždeň), ja si zase častejšie dezinfikujem mobil.
A čo vy? Ako prežívate tieto dni? Budeme radi, ak sa o svoje postrehy a možno aj zaujímaví tipy, podelíte v diskusii pod článkom.
Diskusia k článku: