Sledovanie súkromných dát používateľov je vo svete technológií stále kontroverznou témou. Uvedomuje si to aj Google, ktorý má pracovať na anti-sledovacom riešení vo svojom operačnom systéme Android. Cieľom je zvýšiť hranicu súkromia a umožniť aplikáciám fungovať v zdravom ekosystéme, ktorý podporuje reklamy.
Rôzne služby tretích strán sledujú súkromné dáta používateľa práve kvôli marketingu, aby mu mohli promo takpovediac ušiť na mieru. Nový anti-sledovací systém od Googlu má byť podľa agentúry Bloomberg ešte len v počiatočnej fáze vývoja. Chcel by osloviť najmä rovnováhou, kde by ho na jednej strane ocenili používatelia, ktorí dbajú na súkromie a na strane druhej vývojári, ktorí potrebujú finančné príjmy z inzerovania reklám.
Google patrí v tomto smere k najbohatším spoločnostiam. Veľká časť príjmov z digitálnej reklamy pochádza práve od používateľov Android zariadení. V praxi sa to prejavuje napríklad tak, že ak si v prehliadači Chrome pozeráte konkrétny tovar, ten istý sa vám potom pripomenie pomocou reklamy v inej aplikácii.
Chcete vedieť, koľko toho o vás Google vie a odkiaľ? Kliknite na odkaz https://adssettings.google.com/authenticated a overte si, či Google dobre odhadol váš vek, vzdelanie, rodinný stav a záľuby. Výsledky vás možno prekvapia. Rovno tu viete upraviť aj nastavenia reklám. Pokiaľ nebudete v prehliadači prihlásení, musíte sa pre zobrazenie výsledkov prihlásiť pod svojím Google účtom.
Zdroj: Bloomberg
Diskusia k článku:
rtg08.02.2021 - 18:17 Trvalý odkaz
Pekný oxymorón. Inak povedané, Google si zabezpečí ešte väčší monopol.