Google má pracovať na riešení, ktoré zabráni aplikáciám sledovať používateľov

Sledovanie používateľov sa najčastejšie využíva na marketingové účely. S novým riešením od Googlu by sa to mohlo zmeniť, resp. upraviť. Cieľom je nastoliť rovnováhu medzi používateľmi, ktorým záleží na súkromí a vývojármi, ktorí žijú z inzerovania reklám.

Sledovanie súkromných dát používateľov je vo svete technológií stále kontroverznou témou. Uvedomuje si to aj Google, ktorý má pracovať na anti-sledovacom riešení vo svojom operačnom systéme Android. Cieľom je zvýšiť hranicu súkromia a umožniť aplikáciám fungovať v zdravom ekosystéme, ktorý podporuje reklamy. 

Rôzne služby tretích strán sledujú súkromné dáta používateľa práve kvôli marketingu, aby mu mohli promo takpovediac ušiť na mieru. Nový anti-sledovací systém od Googlu má byť podľa agentúry Bloomberg ešte len v počiatočnej fáze vývoja. Chcel by osloviť najmä rovnováhou, kde by ho na jednej strane ocenili používatelia, ktorí dbajú na súkromie a na strane druhej vývojári, ktorí potrebujú finančné príjmy z inzerovania reklám. 

Google patrí v tomto smere k najbohatším spoločnostiam. Veľká časť príjmov z digitálnej reklamy pochádza práve od používateľov Android zariadení. V praxi sa to prejavuje napríklad tak, že ak si v prehliadači Chrome pozeráte konkrétny tovar, ten istý sa vám potom pripomenie pomocou reklamy v inej aplikácii. 

Chcete vedieť, koľko toho o vás Google vie a odkiaľ? Kliknite na odkaz https://adssettings.google.com/authenticated a overte si, či Google dobre odhadol váš vek, vzdelanie, rodinný stav a záľuby. Výsledky vás možno prekvapia. Rovno tu viete upraviť aj nastavenia reklám. Pokiaľ nebudete v prehliadači prihlásení, musíte sa pre zobrazenie výsledkov prihlásiť pod svojím Google účtom.

Zdroj: Bloomberg


 

Diskusia k článku:

rtg08.02.2021 - 18:17 Trvalý odkaz

Pekný oxymorón. Inak povedané, Google si zabezpečí ešte väčší monopol.

Celá diskusia 1 príspevok