Blíži sa jar a vy možno premýšľate nad investíciou do nového bicykla. Posilňovne máme stále zatvorené, takže bicykle budú pravdepodobne opäť zažívať renesanciu. Ja som si jeden zadovážil ešte v Januári.
Ide o elektrobicykel Himo Z20, najazdených mám na ňom už pekných pár desiatok kilometrov a v článku sa pokúsim zhrnúť svoje skúsenosti z používania, ktoré by sa vám mohli hodiť pred kúpou podobného zariadenia.
Čínska značka Himo patrí pod ekosystém oveľa známejšieho Xiaomi. Vo svojom portfóliu majú elektrické bicykle a kolobežky rôznych veľkostí, pričom sa zameriavajú hlavne na prívetivú cenu. Model Z20 bol uvedený na trh v roku 2020 a patrí do kategórie menších skladacích elektrobicyklov.
Kolesá bicykla dosahujú rozmer 20 palcov, čiže nejde o bicykel klasickej veľkosti s rozmerom 26, resp. 28 palcov. Pôjde teda o bicykel určený skôr do mesta a na kratšie trasy. Hoci sú kolesa menšie, dospelý človek o výške 180 cm na ňom nevyzerá smiešne.
Svojím celkovým zjavom mi bicykel pripomína moje detské časy danej doby, kedy sa každý chlapec zo sídliska preháňal na svojej BMX-ke. Nápis BMX dokonca nájdete na bočnej strane vonkajšieho plášťa súčasného Himo Z20.
Konštrukcia bicykla je tvorená hliníkovou zliatinou a je skladacia v dvoch resp. troch miestach. Mohutný pánt v strednej časti odistíte bezpečnostnou západkou a bicykel viete zložiť na polovicu. Zároveň tak získate prístup k používateľsky vyberateľnej batérii, ktorá sa nachádza v hrubej stredovej časti konštrukcie. Vysúvanie batérie je chránené zámkom. K dispozícii budete mať dva kľúče.
Procedúra skladania bicykla nie je úplne jednoduchá. Ohnutie pántu ide sťažka a manipulácii nenapomáha ani celková hmotnosť bicykla 21,6 kg (s batériou). Bicykel som nechal na skúšku zložiť mojej manželke, ktorá váži 55 kg (+/-10) kg (presnú hmotnosť mám zakázané uvádzať) a zvládla to.
Po čase si nájdete to správne uchopenie a skladanie bude menej komplikované. Pri bicyklovaní a občasnom dvíhaní kolies pri manipulácii niekde vo výťahu alebo pivnici, hmotnosť pociťovať nebudete. Pokiaľ je hmotnosť vašim najdôležitejším parametrom, odporúčam obzrieť sa napríklad po modeli Fiido D11, ktorý váži 13 kg (bez batérie).
Druhým ohybným miestom je tyč riadenia, ktorú viete zložiť odistením rýchloupínacej skrutky. Tretím miestom sú skladacie pedále. Tie stačí potlačiť smerom dovnútra a sklopiť.
Skladaním sa viete dostať z rozmerov v rozloženom stave (D x Š x V): 1470 x 550 x 1090 mm na rozmery v zloženom stave 860 x 400 x 740 mm. V danej kategórii patrí Himo Z20 ku kompaktnejším bicyklom vzhľadom na menší rázvor. Zmestil sa dokonca aj do menšieho výťahu bez skladania.
Určite ste si z fotografií všimli, že Himo Z20 neponúka žiadnu formu odpruženia. Toto treba mať na pamäti a podčiarkuje tak svoj charakter skôr mestského bicykla.
Madlá bicykla sú štandardne pogumované a príjemne sa držia. Pravé madlo je otočné a aktivujete ním elektromotor. Budem ho nazývať v ďalších riadkoch "plyn". Vedľa plynu sa nachádza ovládanie 6-stupňovej prevodovky Shimano. Jej ovládanie je presné, bez zádrhelov. Pozíciu ovládačov prevodovky aj bŕzd si môžete nastaviť k vašej želanej polohe. Vedľa ovládača prevodovky sa ešte tesná jednoduchý zvonček.
Zväzok káblov vedúci z počítača a z hornej časti kormidla síce nižšie vytŕča, aby mal dostatočnú vôľu pri otáčaní, ale ďalej sa elegantne skrýva v konštrukcii bicykla a nijako mi pri používaní neprekážal.
Konštrukcia ďalej ponúka niekoľko zaujímavých fičúriek, ako napríklad integrovanú pumpu v sedačke bicykla. Stačí odistiť tyč sedačky, vytiahnuť ju, odstrániť plastový kryt na druhom konci a pumpu vysunúť. Ide o výborný nápad.
Potešia ďalšie detaily, ako ochranné záslepky v mieste, kde sa otvára západka stredového kĺbu. Bez nej by sa západka dotýkala konštrukcie bicykla a poškriabala by ju.
Himo Z20 má aj zopár konštrukčných múch. Jednou z nich sú brzdy, a to po stránke účinnosti aj konštrukcie. Ide o klasické lankové mechanické kotúčové brzdy bez konkrétnej značky. Brzdu na prednom kolese som nastavil bez väčších problémov.
Problémy nastali pri zadnej brzde, kedy dochádzalo k šúchaniu kotúča o brzdnú doštičku. Kotúč bol príliš blízko k pasívnej strane čeľuste brzdy. Jej vzdialenosť viete regulovať skrutkou, avšak tá sa nachádza z vnútornej strany v tesnej blízkosti náboja kolesa. Tým, že vnútorné obloženie je väčšie na zadnom kolese kvôli elektromotoru, neviete sa k skrutke nijakým spôsobom dostať.
Toto čínski inžinieri nevychytali. Pritom by stačil malý výrez v obložení pre prístup imbusového kľúča. Jediný spôsob, ako nastaviť brzdu je taký, že musíte demontovať celý mechanizmus brzdy. Nejde síce o nič zložité, stačí odmontovať dve skrutky držiace celý mechanizmus, ale zároveň nejde zďaleka o manipuláciu z kategórie pohodlných. Napriek tomuto kroku sa nám ani po 40 minútach nepodarilo nastaviť brzdu tak, aby nedochádzalo k treniu a zároveň aby dráha brzdy bola dostatočne krátka pre jej rýchly účinok. Zadný kotúč bol naviac jemne ohnutý už od novoty.
Účinok bŕzd je skôr priemerný. Výrobca udáva údaj o brzdnej dráhe štyri metre, ale netuším, pri akej rýchlosti. Realita je taká, že pri pri brzdení odporúčam stláčať obidve brzdy naraz, aby ste sa vyhli neželanej kolízii. Pri použití len jednej brzdy je účinok mizerný. Pozor, ľavá strana aktivuje zadnú brzdu, pravá prednú.
Ďalším menší konštrukčný nedostatok spozorujete v zloženom stave bicykla. Skelet sa vtedy svojou váhou opiera o predný kryt prevodníka. Bicykel tak musíte pokladať opatrne, aby nedošlo k jeho poškodeniu, prípadne aby nedošlo k poškodeniu povrchu, na ktorý bicykel pokladáte. Situáciu znázorňuje tretia fotografia. Pod bicykel som musel dať handru, inak by som mohol poškodiť podlahu. Niektorí výrobcovia problém riešia pridaním malého stojana v danom mieste, ktorý je pevnou súčasťou konštrukcie.
Výrobca udáva oficiálny certifikát vodeodolnosti kategórie IPX7 vrátane displeja, to znamená odolnosť proti ponoreniu do vody počas 30 minút v hĺbke 1 metra. Zatiaľ som s bicyklom nezmokol, ani ho nehodil do jazera, takže vám vodeodolnosť neviem potvrdiť. Pri pohľade na otvor vo funkčnej plastovej skrinke, v ktorom sú jasne vidieť káble, sa vynára nie jedna pochybnosť o certifikácii IPX7.
Dizajn je vysoko subjektívny, mne osobne sa bicykel páči. V balení nájdete hneď dva typy blatníkov, ktorými jemne meníte výzorový charakter bicykla. K dispozícii sú plastové blatníky, ktoré navodzujú dojem malej crossovej motorky. Druhým typom sú decentnejšie hliníkové blatníky, ktoré viac priliehajú ku kolesám.
Celkový posed je príjemný a po správnom nastavení výšky sedačky ma nebolel chrbát ani po dlhšej jazde. Meriam 179 cm a výšku sedačky mám nastavenú na čísle 18. Pri tomto nastavení sa dotýkam tesne špičkami nôh zeme. Rozpätie nastavenia sedačky je od 25 (sedačka v najnižšej polohe) do 1 (sedačka v najvyššej polohe). Rozostupy medzi číslami 1-25 sú po jednom centimetri. Pozor, predné kormidlo sa nedá výškovo nastaviť.
Ak chcete Himo Z20 používať bezpečne, mali by ste si strážiť svoju hmotnosť do 100kg. Na trhu nájdete bicykel v troch farebných prevedeniach. V šedej, bielej a zlatej.
Poďme sa venovať ovládaciemu počítaču, ktorý sa nachádza na ľavej strane riadidiel. Obsahuje celkovo štyri tlačidlá. Veľké plus a mínus na kraji počítača a potom dve malé tlačidlá na jeho spodnej časti. Malé tlačidlo vpravo slúži ako vypínač a vľavo sa nachádza funkčné tlačidlo "M".
Počítač prebudíte stlačením a podržaním vypínacieho tlačidla približne po dobu troch sekúnd. Displej je klasický monochromatický a dobre viditeľný na priamom slnku. V noci vám pomáha podsvietenie displeja, ktoré je automaticky zapnuté pri zapnutom prednom svetle. Na pravej strane displeja nájdete veľký ukazovateľ stavu batérie. V strednej časti sa zobrazuje okamžitá rýchlosť. Hneď pod ňou nájdete ukazovateľ celkovej prejdenej vzdialenosti (ODO), alebo vzdialenosti momentálnej jazdy (Trip). Medzi nimi sa viete prepínať tlačidlom M.
V spodnej časti displeja sa zobrazuje momentálne aktívny režim jazdy, to znamená ECO, MID alebo HIGH. Medzi nimi sa prepínate stlačením plus a mínus.
Podržaním tlačidla plus aktivujete predné LED svetlo. Rovnakým spôsobom ho aj deaktivujete. Zadné svetlo je úplne nezávislé od batérie bicykla. Je napájané zvlášť cez dvojicu tužkových batérii. Obsahuje zospodu jedno mechanické tlačidlo pre zapnutie a vypnutie. Nič viac, žiadne režimy blikania a podobne.
Podržaním tlačidla mínus sa prepnete do parkovacieho režimu. Trochu mi uchádza jeho zmysel, pretože keď zosadnem z bicykla, tak počítač jednoducho vypnem cez vypínacie tlačidlo.
Do podrobnejších nastavení počítača bicykla sa dostanete tak, že podržíte tlačidlo M na niekoľko sekúnd. Zobrazia sa vám najskôr písmená "Cr". To znamená, že si viete vymazať počítadlo kilometrov pre danú trasu (Trip). Keď následne stlačíte tlačidlo plus, zvolíte možnosť áno ("y") a tlačidlom M potvrdíte vymazanie kilometrov. Pokiaľ mazať nič nechcete, ponechajte hodnotu na nie ("n"), stlačte tlačidlo M a môžete sa venovať jednotlivým nastaveniam.
V prvom kroku vám bude blikať ikona km/h. Cez tlačidlo plus si môžete zmeniť počítanie na míle, ale to väčšina z vás robiť asi nebude. Keď opäť stlačíte tlačidlo M, dostanete sa k druhému a zaujímavejšiemu nastaveniu, ktorým je podsvietenie displeja ("b1"). Opäť cez tlačidlá plus a mínus si viete nastaviť hodnotu od 1 do 5. Po stlačení tlačidla M vás čaká tretie nastavenie ("OF"), kde si nastavujete počet minút, za ktorý sa bicykel sám vypne pri nečinnosti.
Ďalším parametrom ("Hd") je nastavenie rozmeru kolies. Predposledným v poradí ("bO") je napätie batérie, no a posledným nastavením sú tajné dvere k odomknutiu maximálnej rýchlosti ("Pdô). Tu si zvoľte kód 1919 a odomkne sa vám možnosť pre maximálne obmedzenie rýchlosti pre elektropohon. Výrobcom je nastavené obmedzenie rýchlosti na 25 km/h. Netešte sa predčasne. Hoci si viete zvoliť rýchlosť až 41 km/h, reálne vám bicykel rýchlejšie nepôjde. Zaujímavé je to, že keď si zvolíte nižšiu hodnotu (napr. 15 km/h), bicykel poslúchne a obmedzovač skutočne novo zvolenú hodnotu neprekročí.
Ak by ste boli zvedaví, ako inak zvýšiť maximálnu rýchlosť elektropohonu, tak zatiaľ som na nič neprišiel. Nefunguje dokonca ani finta so zmenou rozmeru kolesa, ktorá funguje pre model Fiido D11. Zmenou rozmeru kolesa na menší (napríklad 16 palcov) bude počítač vzhľadom na nový rozmer inak prepočítavať rýchlosť a tým pádom sa zvýši reálna maximálna rýchlosť na elektropohon na približne 27 km/h. Himo Z20 takto neoklamete.
Elektromotor s príkonom 250 W je hlavným prvkom bicykla. Nachádza sa v zadnom náboji kolesa a je napájaný 36 V batériou s kapacitou 10 Ah (čiže 360 Wh) ukrytou v strednej časti konštrukcie bicykla. Elektromotor vám pomáha pri jazde cez 3 už spomínané jazdné režimy.
Vysvetlím prácu jednotlivých režimov. Každý jeden jazdný režim sa aktivuje po prekročení rýchlosti 5 km/h. Znamená to, že vždy sa musíte manuálne rozbehnúť na danú rýchlosť. Rozbeh na rýchlosť 5 km/h v praxi znamená jeden záber do pedálov. Elektropohon nie je aktívny z nulovej polohy. Pokiaľ by ste vyslovene hľadali podobné približovadlo, ale potrebujete štartovať cez elektropohon z nulovej polohy, skúste sa poobzerať po DYU D3+.
ECO režim je primárne aktívny od výroby. Ide o asistenciu pri pedálovaní, kedy vám elektromotor automaticky pomáha, avšak len do 15 km/h. Nad túto rýchlosť už asistenciu neposkytuje. Pri tomto režime nefunguje pridávanie plynu cez pravé madlo. Snímač krútiaceho momentu bohužiaľ chýba.
Režim HIGH už z názvu naznačuje, že elektromotor vám poskytne maximálnu podporu. Funguje to asi tak, že najskôr sa manuálne rozbehnete na spomínaných 5 km/h a následne pridaním plynu vám začína asistovať elektromotor. Vy už tlačiť do pedálov nemusíte, elektromotor vás potiahne na teoretických 25 km/h. V praxi som po rovinke bez pedálovania dosahoval reálnu rýchlosť okolo 21 - 22 km/h, pokiaľ bola batéria plne nabitá.
Pri poklese batérie na hodnotu približne 20% svojej celkovej kapacity ma bicykel vedel potiahnuť maximálne na 19 km/h. Tieto hodnoty platia pri mojej hmotnosti 90 kg. Zrýchlenie prebieha vlažne, nástup je postupný. Padať z bicykla pri zrýchlení nebudete. Pre udržanie rýchlosti je potrebné stále držať plyn. Akonáhle plyn pustíte, bicykel elektrickú asistenciu vypne a zotrvačnosťou začínate brzdiť. Takéto fungovanie plynu má svoje výhody aj nevýhody. Ak máte pred sebou dlhú rovinku, je trochu otravné stále držať plyn. Na druhej strane ak pred sebou vidíte napríklad červenú, plyn pustíte s predstihom a bez použitia bŕzd, len zotrvačnosťou viete k miestu dobrzdiť.
Režim HIGH som používal najčastejšie. Pri presune v meste spomínaná rýchlosť cca 25 km/h s jemným pedálovaním prináša želané pohodlie, kedy sa viem presúvať dostatočne svižne, bezpečne, bez spotenia. Bicykel som primárne používal v Bratislave, kde každú chvíľu musím aj tak pribrzďovať či už kvôli semafórom, križovatkám, alebo inej prekážke.
V tomto prípade je maximálna rýchlosť 25 km/h dostačujúca. Pokiaľ sa vaša cesta skladá z dlhších roviniek a z úsekov so stúpaním, odporúčam siahnuť po modeli s motorom o výkone 500 W a viac. Bude veľmi záležať, čo od bicykla očakávate. Jemné stúpania dokáže zvládnuť aj 250 W motor, najmä ak počítate s pomocou vašich nôh. Pokiaľ ale očakávate, že sa dostanete na Kolibu bez akejkoľvek aktivácie článkov vašich stehenných svalov, 250 W motor vám stačiť nebude.
Niečo podobné platí pri dlhých rovinkách (rozumej vzdialenosť niekoľkých kilometrov). V tomto prípade sa vám môže zdať rýchlosť 25 km/h málo. Motor s 500 W a najmä batéria s vyšším napätím dokáže elektrobicykel rozbehnúť nad 35 km/h. To sa už ale bavíme o modeloch drahších a ťažších.
Druhou stranou je otázka legálnosti používania elektropohonov s vyšším výkonom (nad 250 W) v bicykloch. Tie by totiž mali spĺňať normu EN15194, podľa ktorej by elektropohon nemal prekročiť výkon 250 W a maximálnu rýchlosť pre bicykel práve 25 km/h. Nad tieto hodnoty sa klasifikácia mení z bicykla na moped.
V tejto súvislosti Európska komisia reviduje smernicu 2002/24 / ES, v rámci ktorej predložilo Európske združenie maloobchodníkov s dvojkolesovými prostriedkami (ETRA) návrh zameraný na zlepšenie právnych predpisov týkajúcich sa elektrických bicyklov. Pre bicykle s pedálovou asistenciou vylúčené zo smernice navrhuje ETRA zvýšenie výkonu motora z 250 W na 500 W. Netuším, v akom stave je smernica, ani kedy môže dôjsť k schváleniu.
Ak by vás zaujímala maximálna rýchlosť Himo Z20, ktorú som vedel dosiahnuť na maximálnom 6. prevodovom stupni so zapnutým plynom po rovine, tak išlo o 30 km/h, ale to som už prepletal nohami na hranici možností. Je to spôsobené relatívne krátkymi prevodmi. Chýbal mi ešte 7. stupeň a bez problémov by som ho vymenil za prvé dva stupne, ktoré reálne nebudete používať, pokiaľ nejdete s bicyklom na Gerlach.
Nezabudnime ešte na jazdný režim MID. Ten je podľa mňa zbytočný, pretože ponúka rovnakú logiku ako HIGH, avšak podpora elektromotora bez pedálovania je len do cca 16 km/h.
Výrobca vyhlasuje, že s bicyklom prejdete na jedno nabitie až 80 km/h. Táto hodnota platí pri režime ECO. Reálny výsledok vám viem poskytnúť pre režim HIGH. Pri použití tohto režimu dokážem reálne prejsť počas týchto chladných dní približne 30 - 35 km na jedno nabitie, pričom používam aj pedále. Ak máte podobné elektrobicykle, pokojne sa podeľte o vaše skúsenosti s dojazdom v komentároch pod článkom. V lete počítam so stabilným dojazdom 40 km.
Bicykel môžete používať aj pri vypnutom počítači ako úplne štandardný bicykel, len si trochu viac musíte šliapnuť do pedálov.
Sklamaný som bol z ukazovateľa batérie. S plne nabitou batériou som prešiel dva kilometre a ukazovateľ mi hlásil polovicu batérie, čo ma vystrašilo. Spravil som si krátku pauzu, bicykel vypol a následne po dvoch minútach opäť zapol. Ukazovateľ batérie bol zrazu plný. Nepresnosť ukazovateľa je silná, nezľaknite sa jej. Na hodnoty sa dá spoľahnúť len pri počiatočnom zapnutí bicykla. Ďalší ukazovateľ stavu nájdete priamo na batérii. Stačí ju vybrať, stlačiť tlačidlo a ukáže vám mieru nabitia.
Nabíjanie batérie prebieha dvomi spôsobmi. Buď batériu z bicykla vyberiete a nabíjate ju cez dodávanú nabíjačku, alebo ju necháte v bicykli a nabíjate priamo celý bicykel rovnakou nabíjačkou cez konektor schovaný záslepkou. Nabíjanie z nulovej kapacity na 100 % trvá približne päť hodín. Pozor, nabíjačka je počas nabíjania veľmi horúca.
Cena elektrobicykla Himo Z20 sa pohybuje v čase písania článku v rozpätí 600 - 700 eur. K dispozícii sú pravidelne rôzne zľavové kupóny, odporúčam sledovať internet. Dostupnosť bicykla na Slovensku je slabá a kúpu budete zrejme riešiť cez jeden z e-shopov. Výhoda je, že e-shopy majú aj poľské sklady a dodávka je bez nutnosti platiť clo.
Na trhu nájdete starší variant pod názvom Himo C20. Hlavným rozdielom je, že verziu C20 nemôžete zložiť na polovicu.
Orientačná cena: 750 eur (zahraničný obchod)
Záver
Záverom vzniká otázka, pre koho by som bicykel odporúčal, resp. môže vzniknúť dilema, či nie je lepšie kúpiť si elektrickú kolobežku. Himo Z20 je bicykel určený najmä do mesta a na kratšie vzdialenosti do približne 10 km na jednu trasu. Skladacia konštrukcia Himo Z20 umožňuje skladovať bicykel v tesnejších bytových priestoroch a taktiež presun v kufri auta je pohodlnejší. Elektromotor ponúkne želaný komfort pri bezpečnom presune mestom a výhodu, pokiaľ sa nechcete veľmi zadýchať alebo spotiť. Bežne som bicykel využíval na nákupy na trhovisku, alebo keď som si išiel vyzdvihnúť zásielku. Pre auto a životnosť spaľovacieho motora sú krátke trasy nežiadúce, nehovoriac o limitných možnostiach parkovania. Práve pre tieto prípady službu nahradí bicykel. Alebo kolobežka.
Elektrická kolobežka je skladnejšia a konštrukčne jednoduchšia. Bicykel prináša väčšiu istotu, pokiaľ sa vám batéria nečakane vybije a vám ešte zostáva zopár kilometrov domov. S bicyklom to elegantne dopedálujete, no s kolobežkou to pôjde trochu ťažšie. Najväčším benefitom pre bicykel je bezpečnosť. Viem, o čom hovorím. Pred pol rokom som si na kolobežke zlomil nohu, a to som nešiel rýchlo. Potreboval som prejsť z cesty na obrubník cez briežok. Trochu som sa nahol dozadu, aby som si nadbehol, lenže tým som sa prevážil, predné koleso mi vyletelo hore a ja som spadol tak nešťastne, že to nevydržal členok. Toľko k osobnej skúsenosti.
Neznamená to, že kolobežky zatracujem a sú v mojej nemilosti. Vôbec nie. Išlo o moju nešikovnosť a právom si môžete povedať, že som šmatlák a mal som si dať väčší pozor. V každom prípade platí, že 20-palcové koleso pohltí nerovnosti na ceste určite lepšie než menšie koleso na kolobežke. Taktiež obrubníky budete schádzať a vyliezať ľahšie na bicykli.
Celkovo môžem kúpu podobného elektrobicykla jednoznačne odporučiť. Ide o šikovné približovadlo najmä do mesta. Konkrétna značka Himo a model Z20 je určite zaujímavý tip vzhľadom na cenu. Pokiaľ si trochu priplatíte, na výber máte množstvo alternatív ako Fiido, Devron a podobne. Rozdiel bude v dizajne, konštrukčných detailoch a vo výkone motora. Maximálny dojazd je otvorenou otázkou. Výber bude opäť len na vás.
Diskusia k článku:
dreamwalker29.03.2021 - 22:20 Trvalý odkaz
Niko Z20 mám už pár mesiacov. Z Aliexpress za 660 eur s dopravou z PL skladu. Tento bike je pre tých, ktorí chcú aj hýbať nohami. Autor nepresné uvádza nastavenie zadnej brzdy. Na úpravu vzdialenosti pasívnej strany obloženia stačí povoliť hornú skrutku a dolnú vybrať. Pootocenim sa tak čeľusť dostane vyššie. Tiež autor nespomenul, že pre správne nastavenie sú tám ďalšie dve skrutky, ktoré nastavujú sklon čeľustí voči kotucu. Je to piplava robota ale dá sa to pekne nastaviť. Brzdy som skúšal prudkým dolekopcom s 12% klesanim a brzdia veľmi dobre. Pískanie a suchánie som odstranil práve hraním sa s nastavením. V režime High je možné regulovať pomoc plynule plynom. Ťažké stúpania 12% s tým dáte, ale už sa nadriete aj. Samozrejme motor čosi pomôže. Avšak aj batéria ubudne. Ak autor jazdí v chlade, skúšal som jazdiť na snehu v mínus 14, tak prirodzene akumulátor ukáže menšiu kapacitu. Tu ukáže aj vtedy, ak sa ide stále na Max v High, nakoľko test je pomoc motora na Max a klesá prirodzene napätie na batérii. Mám 175 či a 75 kg. Dojazd závisí od hmotnosti užívateľa. Mne po prepočte km a stave batérie vychádza na ca. 55-60 km. Eco režim.
Zhrnutie: Ak niekto chce kompakt aj na jazdenie napr. V Chorvátsku, je to super voľba. Kto potrebuje výkon a chce pravidelne prudké kopce nech si kúpi 500w a vyššie. Mám vyše 120 km na biku a som spokojný.
Borland05.04.2021 - 14:28 Trvalý odkaz
In reply to Niko Z20 mám už pár mesiacov… by dreamwalker
Neviem síce, čo je to “Niko” Z20, ale asi ide o preklep. Nastavenie bŕzd som riešil priamo v servise s bicyklami a zadná nešla nastaviť cez žiadnu zo skrutiek k úplnej spokojnosti. Ako som spomínal, určite k tomu prispieva aj ohnutý kotúč.
Ukazovateľ batérie je veľmi nepresný aj pri plusových teplotách. Značka Fiido je na tom oveľa lepšie po každej stránke. Mám Himo Z20 a Fiido D4S. Fiido je o kategóriu lepší bicykel, pričom je o 100€ lacnejší. Rozhodnutie je na každom zvlášť, nikomu nič nenúkam, len uvádzam svoje nezávislé skúsenosti.
dreamwalker08.04.2021 - 19:28 Trvalý odkaz
In reply to Neviem síce, čo je to “Niko”… by Borland
Doviezol som tieto biky 4. Na dvoch som musel tie brzdy nastavovať. Na jednom bol strhnuty závit na skrutke, ktora nastavuje vzdialenosť vnútorného obloženia. Tieto brzdy majú dosť hlúpo riešené nastavovanie a prvý bike som riešil celé doobedie. Možno máš zlý kus, možno práve tá prácnosť odradila servis. Ja som to nastavil sam. Pri plnom stlačení ide koleso do šmyku zadné, predné som dal viac soft.
Na FB je komunita užívateľov, kde je kopec fotiek úprav a rád a diskusií.
https://www.facebook.com/groups/xiaomihimo/?ref=share
Kopec užívateľov tie brzdy vymenilo.
Molly Janet29.04.2021 - 20:09 Trvalý odkaz
Neviem, či tu niekto má e-bike Himo Z20, pretože je taký nový, ale možno, ak má niekto Himo C20 (je z roku 2019), môže mi s mojím problémom pomôcť, pretože sú prakticky identické.
Pomocný pedál sa neaktivuje v strednom a vysokom režime. Iba v ekologickom režime (prvom) môžem používať asistenta pedála. Čistý elektrický režim využívajúci plyn funguje dobre.
Je to normálne alebo je rozbitý bicykel?