Pre niektoré firmy bol rok 2020 v dôsledku koronakrízy katastrofálny, LG sa teší z historických úspechov. Za celý uplynulý rok dosiahla spoločnosť tržby vo výške 63,26 biliónov kórejských wonov (56,45 miliardy USD) s rekordným prevádzkovým ziskom 3,20 bilióna KRW (2,85 miliardy USD), čo predstavuje oproti roku 2019 nárast o 31,1 %.
Za výborným výsledkom sú vyššie predaje prémiových domácich spotrebičov a OLED televízorov, a taktiež silný rast v oblasti riešení automobilových komponentov.
Tržby v Q4 2020 boli vo výši 18,78 bilióna KRW (16,76 miliardy USD). Oproti rovnakému obdobiu roku 2019 vzrástli o 16,9 % a o 11 % boli vyššie než v treťom kvartáli 2020. Aj cez dopad pandémie COVID-19 vzrástol prevádzkový zisk za tento štvrťrok na 650,20 miliardy KRW (580,19 milióna USD), čo je medziročne viac o výrazných 539 %.
LG Mobile Communications Company oznámila za celý rok 2020 výnosy 5,22 bilióna KRW (4,66 miliardy USD). Tržby vo štvrtom štvrťroku na úrovni 1,39 bilióna KRW (1,24 miliardy USD) boli o 4,9 % vyššie než v rovnakom štvrťroku roku 2019, ale kvôli nedostatku 4G čipových sad a pomalému predaji prémiových smartfónov na zámorských trhoch boli o 9,2 % nižšie než v predchádzajúcom štvrťroku.
Prevádzková strata za celý rok činila 841,20 miliardy KRW (750,63 milióna USD), čo odráža zvýšené marketingové investície na podporu kľúčových zariadení, čiastočne kompenzované znížením fixných nákladov vďaka efektivite výroby.
LG očakáva, že sa globálna ekonomika normalizuje vďaka zdravej fiškálnej politike svetových vlád a úspešnému nasadeniu očkovania. Predpokladá, že v roku 2021 budú kľúčové technológie ako AI, 5G, IoT a mobilita široko používané v rôznych oblastiach podnikania LG.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: