Najpredávanejší smartfón sveta? iPhone 16 bez konkurencie

Nové čísla z analytickej firmy Omdia ukazujú, že Apple má za sebou ďalší silný kvartál. iPhone 16 sa v treťom štvrťroku 2025 stal najpredávanejším smartfónom planéty a potvrdil, že aj bez titulu „Pro“ dokáže ovládnuť globálny trh.

Základný model, ktorý Apple často prezentuje ako vstupnú bránu do svojho ekosystému, tentoraz potiahol celý rebríček.

 

Jednotka s veľkým náskokom

Podľa údajov, ktoré priniesli AppleWorldToday a Moneycontrol, sa iPhone 16 vyšvihol na špicu globálneho rebríčka predajov a nechal za sebou nielen súrodencov z rodiny Apple, ale aj androidovú konkurenciu, ktorá sa v Q3 tradične spolieha na agresívne cenovky a sezónne promo akcie.

Najlepšie predávaným smartfónom roka 2025 sa iPhone 16 stal aj napriek tomu, že ide o „základný“ model, bez ProMotion displeja či periskopického zoomu. Zdá sa, že kombinácia ceny, výkonu a známeho ekosystému opäť zabrala.

 

Apple ovládol rebríček, no Samsung dýcha na krk

Omdia uvádza, že medzi desiatimi najpredávanejšími smartfónmi planéty sú väčšinou iPhony. Apple tradične ťaží zo stabilného modelového portfólia a toho, že zákazníci presne vedia, čo dostanú.

Najvyššie postaveným zástupcom Androidu je Samsung s modelmi série Galaxy A, ktoré sa držia vďaka priaznivým cenám a masívnej dostupnosti vo všetkých regiónoch.

Zaujímavosťou ale je, že žiadny z ohýbacích telefónov (hoci ich výrobcovia prezentujú ako „novú éru mobilov“) sa do globálnej top 10 ani nepriblížil.

 

Prečo práve iPhone 16?

Nedávna generácia 16-iek stavila najmä na:

  • vylepšený A18 čip,
  • dlhšiu výdrž batérie,
  • „Capture Button“, ktorý láka ľudí, čo chcú jednoduchšie fotenie,
  • mierne upravený dizajn a nižší vstupný model pre Pro verzie.

V čase, keď konkurencia rozdáva gigabajty RAM a megapixely, Apple stále vyhráva tým, že nekomplikovane funguje a udržiava si lojalitu používateľov.

 

Čo z toho vyplýva?

Globálne predaje naznačujú, že Apple sa ani v roku 2025 nemusí obávať žiadneho vážneho ohrozenia. Android značky síce rastú po jednotlivých regiónoch, no v globálnom meradle stále platí staré známe: keď Apple vydá nový „základ“, trh sa pohne jeho smerom.

 

Diskusia k článku:

Začať diskusiu