Už ste zrejme počuli o phishingu, teda spôsobe, ako podvodnou správou a kliknutím na škodlivý link vylákať od obete prístupové údaje k internetbankingu alebo ju presvedčiť, aby zaplatila vymyslenú faktúru.
Podobnou formou podvodu je vishing, snaha o získanie citlivých bankových informácií cez telefón. Ak prijmete hovor a na druhom konci sa vám predstaví niekto ako pracovník Tatra banky, budete mať od 7. marca 2023 k dispozícii nástroj na overenie jeho identity pomocou unikátneho kódu, ktorý nájdete v mobilnej aplikácii.
Počas každého telefonátu, ktorý banka uskutoční, obdrží klient v mobilnej aplikácii Tatra banka a Internet bankingu do schránky správ informáciu o mene pracovníka banky, dátume a čase telefonátu a číselnom kóde. Tento kód bude poznať len pracovník banky a klient. Jednoducho si tak overíte, či hovoríte s reálnym pracovníkom banky. Stačí si od neho vyžiadať kód.
Ak ho nebude vedieť, máte čo do činenia s podvodníkom. Takisto pôjde o falošného zamestnanca, ak vám kód príde SMS-kou alebo e-mailom. Kód je zasielaný výhradne cez aplikáciu Tatra banka alebo Internet banking.
Ako postupovať pri overovaní hovoru v mobile:
- Požiadajte volajúceho o unikátny kód.
- Na ploche mobilu vyhľadajte aplikáciu Tatra banka.
- Prihláste sa do aplikácie a kliknite v ľavom hornom rohu na Schránku správ (ikona poštovej obálky).
- Vyhľadajte Oznámenie o volaní z Tatra banky a skontrolujte, či je pri ňom uvedený aktuálny dátum a čas. Ak áno, oznámenie otvorte.
- V texte vyhľadajte unikátny kód. Ak sa tento kód nezhoduje s kódom, ktorý vám poskytol volajúci, hovor ihneď ukončite.
Viac informácií o novom spôsobe overovania nájdete na stránke Tatra banky.
Zdroj: tatrabanka.sk
Diskusia k článku:
Dezi03.03.2023 - 17:07 Trvalý odkaz
A čo starší ľudia bez IB, hlavne ich chcú oklamať podvodníci